Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rauno Paltser
30. juuni 2025 11:22
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Hyundai Motorsport

Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid Kreeka MM-ralli

 Loe lisaks
Kreeka MM-rallil stardis ka kolm Eesti ekipaaži

26.–29. juunini sõideti Kreeka legendaarsetel kruusateedel autoralli MM-sarja seitsmes etapp. Nelja võistluspäeva jooksul läbisid võistlejaid 17 kiiruskatset ja 345,76 katsekilomeetrit.

Võistluse avapäeva alustuseks läbiti 3,62 km pikkune testikatse. Vähima ajaga läbisid selle Takamoto Katsuta - Aaron Johnston (Toyota) ja Thierry Neuville - Martijn Wydaeghe (Hyundai).

Sarnaselt testikatsele läks jagamisele ka võistluse avakatsena sõidetud Ateena publikukatse esikoht. Ligi poolteist tundi hilinenud 1,5 km pikkuse katse võrdselt parimat aega näitasid Ott Tänak - Martin Järveoja (Hyundai) ja Sebastien Ogier - Vincent Landais (Toyota).

Purunenud rehvid ja Hyundai kaksikjuhtimine

Kreeka MM-ralli jätkus reedel kuue kiiruskatsega, mille jooksul läbiti 121,76 katsekilomeetrit.

Kui hommikune avaring oli sobinud pigem Toyotadele, siis korduvläbimiste kolmest kolm katsevõitu läksid Hyundai võistluspaaridele. Tänak - Järveoja ei võitnud reedel ühtegi katset, kuid lõpetasid päeva liidrina. Nende edu oli päeva lõpuks reedel pooled kiiruskatsed võitnud meeskonnakaaslaste Adrien Fourmaux - Alexandre Coria ees 3 sekundit.

Nii hästi ei läinud tiimikaaslastel, Neuville ja Wydagehe autol purunes rehv nii hoolduse eel, kui ka selle järel sõidetud katsel. Probleemid kukutasid belglased päeva lõpuks kaheksandaks.

Tänaku ja Järveoja domineerimine

Kui reedel ei võitnud liidrid Tänak - Järveoja ühtegi katset, siis laupäeva hommikusel ringil sõidetud kolmest katsest võitsid end paremini autos tundnud eestlased kaks ja suurendasid teiseks tõusnud rallipaari Ogier - Landais ees edu 33,2 sekundile. Seni teist kohta hoidnud Fourmaux - Coria autol purunes parem esimene rehv ja üldarvestuses langeti kolmandaks. Kui päeva esimene ring möödus suhteliselt draamavabalt, siis esimene korduvkatse viis rajalt kaks Toyota võistluspaari. Alustuseks sõitsid ühe paremkurvi pikaks ja lõhkusid auto Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen. Soomlased said küll jätkata, kuid parkisid siiski varsti oma Yaris GRi tee äärde. Sama saatus ootas ka Katsutat ja Johnstonit, kes vaid paarsada meetrit enne katse finišit ühte vasakkurvi pidurdades eksisid ja enda auto rajaäärsesse valli kinni sõitsid.

Kui hommikusel ringil loovutasid Tänak ja Järveoja konkurentidele ühe katsevõidu, siis korduvkatetel mitte ühtegi.

Dramaatiline lõpp, millest eestlased väljusid võitjatena

Pühapäeval jäi Kreeka MM-rallil veel sõita neli kiiruskatset ja ligi 100 katsekilomeetrit. Liidrid Tänak - Järveoja alustasid hommikut kahe katsevõiduga, suurendades oma katsevõitude saldo 8 peale. Kuigi Ogier - Landais võtsid eestlastelt eelviimasel katsel 1,1 sekundit tagasi, siis viimasele katsele said eestlased startida 48,8 sekundilises edus.

Kui legendaarse Tarzani kiiruskatse teise läbimise esimeste vaheaegade järgi tundus, et Tänakul ja Järveojal on kõik kontrolli all ning lisaks ralli võidule on tulemas ka pühapäeva maksimumpunktid, siis hakkas tunduma, et eestlaste autoga pole kõik korras ja punktikatse lõpetati lõpuks 16-sekundilise kaotusega. Kaheksa kuu järel MM-ralli võitnud Tänak - Järveoja katse finišis auto katusele ei kibelenud, sest saarlase lühikesest kommentaarist selgus, et nende Hyundail on käigukasti probleem ja oleks vaja edasi liikuda. Pärast auhinnatseremooniat istusid eestlased taas võistlusautosse ja ees ootas 56,63 km ülesõitu, et jõuda viimasesse ajakontrolli ning kinnisesse parklasse. Õnneks pidas tehnika vastu ja Tänak ja Järveoja said ametlikult hakata tähistama karjääri 22 MM-ralli võitu.

See oli eestlaste kaheksandaks võiduks Hyundaiga sõites. Tänaku ja Järveoja üldedu oli lõpuks 17 kiiruskatse kokkuvõttes prantslaste duo Ogier - Landais ees 32,8 sekundit.

"See oli uskumatult nõudlik ralli oma raskuse, temperatuuride ja pikkusega. See oli super väljakutse, kuid me suutsime õige paketi kokku panna ja rehvid elus hoida ning samal ajal hästi esineda. Alates laupäeva hommikust suutsime tempot päris hästi kontrollida ja tundsin end autos nendes rasketes oludes hästi. Sain küll nautida sõitu, kuid teadsin samal ajal, et rehvi on väga lihtne lõhkuda. Meie peamine strateegia oli rõhk rehvides hoida ja hallata kulumist. Tegime kõik ideaalselt, sest surusime sektsoonides, kus oli parem seis. Kus olud olid karmimad, hoidsime end tagasi. See oli selle nädalavahetuse võti. See on ilmameeste ja meie ühine kodutöö, et leida kohad, kus on risk suurem rehv lõhkuda. Käigukasti osas olin üsna mures, sest sain aru, et kolmas käik teeb häält ja see on katki. Esimesed kilomeetrid olid teised käigud okei, kuid siis muutus kogu käigukast väga häälekaks ja mul ei olnud kindlust, et katse lõpetame. Saime siiski lõpuni, kuid siis oli küsimus, et kas hooldusparki tagasi jõuame. Oli palju stressi," rääkis Ott Tänak.

"Soovime veel asju muuta ja me pole selle autoga veel kiiretel rallidel sõitnud. Teeme järgmisel nädalal kaasa Lõuna-Eesti ralli, kus saame 90 km läbida, et tagasi rütmi saada. Seejärel testime veel Soomes. Loodetavasti saame hea ettevalmistuse ja siis saame teada kuidas on auto ja rehvid neis oludes," lisas Tänak.

MM-sarja arvestuses jätkavad liidrina Kreekas neljandana lõpetanud Elfyn Evans - Scott Martin (Toyota). Tootjate arvestuses jätkab liidrina Toyota, kelle edu hooaja esimese võidu teeninud Hyundai ees on 65 punkti.

WRC2 klassis sõitnud eestlased kogesid ebaõnne

WRC2 klassis startis 32 võistluspaari, kelle hulgas ka Robert Virves - Jakko Viilo (Škoda) ja Georg Linnamäe - James Morgan (Toyota).

Virvese ja Viilo jaoks tuli esimene tagasilöök reedesel avakatsel, kui nende autol purnes rehv ja kaks katset hiljem järgmine. Kokku tuli eestlastel nädalavahetuse jooksul kolmel korral purunenud rehvi tõttu aega kaotada ja ralli kokkuvõttes kuulus seitsmel korral WRC2 klassi TOP3 katseaega näidanud eestlastele kaheksas koht.

"Kui olid kitsad ja tehnilised katsed, siis ma ei saanud kuidagi autoga sina peale. Muus osas, kui vähegi oli legend hea ja klappis, siis olid väga mõistlikud katseajad. Enne Estonia rallit saame teha natukene testi ja usun, et see võiks olla koht, kus saame tulemuse peale ka lõpuks sõita," kommenteeris Virves ralli järel Täismängule antud intervjuus.

Linnamäe ja Morgani autol purunes neljandal kiiruskatsel kaks rehvi ja kahjuks lõppes nendele rallisõit laupäevasel esimesel kiiruskatsel purunenud radiaatori tõttu.

WRC2 klassivõidu võtsid Oliver Solberg - Elliott Edmondson (Toyota), kes tõusid hooaja kolmanda võiduga ka MM-sarja liidriteks.

Autoralli MM-sari jätkub 17.-20. juulini sõidetava Estonia ralliga.

Vaata lisaks:
www.autosport.ee

Artikli juurde
26.06.2025
Lõuna-Eesti ralli stardirivi avavad Ott Tänak ja Martin Järveoja
Artikli juurde
26.06.2025
Kreeka MM-rallil stardis ka kolm Eesti ekipaaži
Artikli juurde
24.06.2025
Misso autokrossil jäi enamik esikohti Eestisse
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
30.06.2025 23:28
Photos (0)
25.05.2025 15:54
SM Red Devil L�nsirannikon Ralli 2025 (1)
30.04.2025 16:53
EMV Rallikrossis 2025 . 1. etapp (1)
19.04.2025 04:40
Kehala Karikas 2. Etapp . Video (0)
05.04.2025 23:44
Audru Rahvasprint 2025 Video. (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia