Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Järvamaal hukkus Venemaa rallitiimi mehhaanik
"Avanenud vaatepilt oli kohutav," kirjeldab Järvamaa elanik 11. septembril Paide-Väätsa teel nähtud liiklusõnnetust. Kahjuks jäi see sündmus varjutama Paide Škoda autorallit.
Kell pool üheksa õhtul sai Paide politsei teate liiklusõnnetusest Paide-Väätsa tee teisel kilomeetril, kus kurvis oli teelt välja sõitnud Mitsubishi Lancer (fotol). Avariis hukkus Venemaa AGK Sportdrive rallimeeskonna 44-aastane mehhaanik Igor Dunajev.
"Olin sündmuskohal ligikaudu viis minutit pärast juhtunut," kirjeldab pealtnägija. "Tegu oli Aleksandr Gorlaškini võistlusautoga, millega sõitis nende mehhaanik. Meeskond peatus Väätsal, nii et sõideti oma elukohta. Liigeldi kahe autoga, esimeses üks mehhaanik, sellele järgnenud autos kaks meeskonna mehhanikut."
"Auto sõitis nn Röa kurvis suure kiirusega teelt välja ja rullus piki teeäärset kraavi 70-80 meetrit üle katuse, paiskudes ka üle esimese otsa. Maandumisjälgede vahe kraavis on 10-15 meetrit," kommenteerib sündmuspaika sattunu traagiliselt lõppenud liiklusõnnetust.
"Roolis olnud mees ei olnud muidugi rihmadega kinni ja paiskus parempoolsest küljeaknast välja ja lendas 50 meetrit autost eemale põllule. Tõenäoliselt hukkus mees juba autos vastu ohutuskaari saadud löökidest."
Probleemid eeskätt tehnilise personaliga
Liiklusjärelvalve ülemkomisaar Villu Vane, kes ise mitmetel rallidel liiklusohutuse eest vastutava ametniku kohuseid täitnud, antud juhtumit väga täpselt kommenteerida ei oska. "Ei tea sellest rohkemat, kui sündmuste kokkuvõttes oli. Kaldun arvama, et tegu oli inimliku veaga, lisaks võis olla ka muid tegureid, nagu lahtine turvavöö, arvtavasti ka ülemäära suur kiirus," ütleb Vane.
Vane sõnab, et rallide ajal sõitjatega üldjuhul suuri probleeme ei ole ning liikluseeskirja järgitakse. "Minu arvamus ei ühti paljude kolleegide omaga," täpsustab komissar. "Tõsi, vahel kipub kiirus suuremaks minema, kuid üldjuhul mehed püüavad sellest hoiduda."
AGK Sportdrive ralliklubile pole see esimene kord, kui nad Eestimaal ralli väliselt avariisse satuvad. Mullu 20. augustil põhjustas liiklusreegleid ja rallieetikat eiranud Venemaa rallisõitja Aleksandr Gorlaškin liiklusõnnetuse Võsu lähistel, kui Võsu-Käsmu teel põrkasid kokku tema juhitud Mitsubishi Lancer ja 22-aastase naise poolt juhitud Audi.
Villu Vane hinnangul on rohkem probleeme siiski tehniliste tiimidega. "Eriti võistlejate rivi tagaotsas sõitjatega, alustajatega. Neil autod viletsamad, raha vähe, tehnikuteks vahel sõbrad-tuttvad ning siis, kui hooldusala ei ole ühes kohas, kipuvad need mehed küll uljalt kihutama. Siiski, raskeid õnnetusi ei tule peale ühe praegu meelde."
Sünge nädalavahetus Venemaa autospordile
* 11. septembril kella 20.25 ajal sõitis sõiduauto Mitsubishi Lancer Paide-Väätsa tee teisel kilomeetril esimeses kurvis teelt välja kraavi. Autot juhtinud Igor Dunajev hukkus. AGK Sportdrive rallitiimi mehaanikut jäid leinama naine ja tütar.
* Ööl vastu 13. septembrit tapeti Toljattis oma kodu lähedal Torgmashi peadirektor Vladimir Buzlanov, kes ühtlasi oli projekti Lada-Revolution tehniline juht. Mees oli ka rahvusvahelise klassi meistersportlane ja Venemaa eks-tšempion krossis.
|
|
|
|