Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Varstu, bagid: hooaja põnevaim võistlus
|
Loe lisaks |
|
|
Veobagisid oli Varstus rajal üksteist, neist kolm võimsama, GAZ 53 mootoriga masinat. Suuri veobagisid pidi Lätist tulema rohkemgi, kuid mingil põhjusel nad Varstusse siiski ei jõudnud.
Uustulnukana oli rajal Igor Kelk. Konkurentsi lisas ka veel estlastele tundmatu lätlane Arvids Stalidzans, kes küll Eesti MV arvestuspunkte ei saanud teenida, kuivõrd tema bagi oli varustatud mitte tavapärase GAZ-i mootoriga, vaid hoopis BMW-ga. Lätis on selline asi tehniliste tingimustega lubatud, meil Eestis mitte.
GAZ 53 bagid startisid väiksemate vendade tagant ja külvasid nagu tavaliselt rajale palju segadust. Tuleb tunnistada, et selle klassi võistlejad lätlane Janis Kozlovskis ja ka Andrus Tiideberg kasutavad üsna jõhkraid sõiduvõtteid.
"See punane bagi (Kozlovskis - toim) on ikka päris hull," pahandas nooruke Margus Vainumets. "Ta võiks ju sirge peal joonelt mööda sõita, aga muudkui trügis. Paar korda lükkas mu risti, vaatasin juba, et nüüd on minek. Tagatipuks suri tal ühes sõidus auto otse minu ees ootamatult välja ja virutasin talle täie lauluga sisse."
GAZ 53 veobagide võidu sai taas Kozlovskis, kuigi Andrus Tiideberg oli sel korral rajal juba oma uue bagiga. "Sünnitusvalud," tunnistas Tiideberg. "Mootor pääses kinnitustest lahti. Konkurendid natukene õpetasid, mida pean ringi tegema. Mootor paistab ise hea olevat, aga nagu öeldud, konstruktsioonivead on bagil veel küljes."
Klassi veobagid GAZ 51 mõlemad poolfinaalid võitis sarja üldliider Indrek Viibur. Läti mees Stalidzans, kes näitas teist kontrollaega, ei saanud hästi aru eestaste stardireeglitest ja magas esimese poolfinaali lähte totaalselt maha. Teises poolfinaalis istus ta aga Viiburi sabas, kuid möödasõitu ei üritanud.
Ahti Paavelil, kes teatavasti ostis Rudolf Sarvelt endale uue sõiduriista, sõit ei sujunud. "Auto on võõras," selgitas Paavel. "Ei saa veel pihta, kuidas ta käitub. Pidin masinat ka ringi ehitama, sest olen Rudolfist pikem ja ei mahtunud esialgu rooli taha ära."
Uustulnuk Igor Kelk võttis asja rahulikult ja ei trüginud "suurte poiste" mängumaale, vaid püsis vaguralt võistlejaterivi lõpus. "Ega see, et esimesed sõidud nässu läksid, ei tähenda, et te must nüüd lahti saate," ei visanud Tartust pärit bagimees püssi põõsasse. Ja ta sõnad osutusid tõeks - seiklusterohke finaalsõidu lõppedes selgus, et Kelk tuli tervena finishisse ja teenis meistrisarja arvestuses neljanda koha punktid.
Kui kahes poolfinaalis käitusid bagimehed suhteliselt rahulikult, siis finaalis läks tõsiseks andmiseks. Olulised sündmused algasid kohe esimesel ringil.
Viiburil ebaõnnestus start ja "bemarimees" Stalidzans läks juhtima. Paavel oli teine ja Viibur alles kolmas.
Peagi õnnestus Viiburil Paavelist mööda saada - üksjagu segas kaarte ka tagant tulnud 53e-mees Kozlovskis, kes tõusis absoluutarvestuse liidriks.
Seejärel hakkas sündmusi sadama nagu oavarrest. Omas klassis kolmandat kohta hoidnud Marek Leegiste keeras end katusele, järgmisel ringil pudenes Viiburi autol kardaan alt. Temale tagant sisse sõitnud Paaveli masin suri välja ja kordas sama tempu ka paar ringi hiljem. Stalidzansi bagil streikis käigukast ja lätlane kulges vahepeal lausa tagurpidi. "Kast läks päris lolliks, ükski käik ei asunud enam seal, kus hommikul," seletas lätlaste tiimi mehhaanik.
Viibur: "Rumal rike - sellist asja ei osanud uneski ette näha. Kardaanipoldid kas kerisid end välja või läksid lihtsalt puruks, peab kodus täpsemalt uurima."
Leegiste: "Ei saagi aru, mis juhtus. Lihtsas olukorras läks masin käest ja kohe ka katusele. Tasakesi läks, jõudsin veel mõelda, et äkki kukub ikka ratastele tagasi."
Ootamatult selgus, et ajatreeningul kahvatult osalenud lätlased Dainis Leimanis ja Vents Rukis on tõusnud klassi liidriteks ja Stalidzans asjatab samuti poodiumikoha läheduses. Eestlaste au jäi kanda Margus Vainumetsa noortel ja kogenematutel õlgadel.
Vainumets tõusis korraks kolmandaks, suures segaduses ta ise seda muidugi ei teadnud, ja sai kolm ringi lõppu järjekordseks "pihlakaneeduse ohvriks. Ikka samas kohas, kus veokamees Argo Allik eelmisel korral üle nina salto tegi ja kus veel paljud mehed on eksinud, läks kontrolli alt välja ka Vainumetsa bagi. Noormees pääses küll napilt "katusest", kuid libises mööda mäenõlva alla hoopis teisele rajalõigule. Võistlusreeglite põhjal oli tegemist "distantsi mitteläbimisega" ja noormees sai kolmanda koha asemel protokolli DQ.
Nõnda siis juhtuski, et päev läbi rivi lõpus sõitnud Dainis Lemainis ja Vents Rukis noppisid EMV arvestuses priskeima noosi. Ahti Paavel kasseeris kolmanda koha punktid.
Viibur sai siiski punktilisa ja jätkab sarja suhteliselt kindla liidrina. Punktiseisu ei julge siinkirjutaja avaldada, sest juhendit tõlgendatakse jätkuvalt erinevalt ja loodetavasti tuleme selle teema juurde tagasi juba lähipäevil.
|
|
|
|