Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
10. veebruar 2003 19:54
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Rootsi ralli lõppkokkuvõte

 Loe lisaks
Janusz Kuligi Rootsi ralli tulemus tühistati

Märtin kindlustas kohta

Maailmameistrid esikolmikus

Grönholm kasvatas edumaad

Loeb üritab Rootsis lippu kõrgel hoida

Rootsi ralli võitjad 1960-2002

Võidukas: Grönholm kihutamas teisel päeval.
Uddeholmi ralli, mis on rootslastele saanud poole sajandi pikkuseks traditsiooniks, on selleks korraks läbi. Nagu varemgi, nii domineerisid ka sellel aastal rallit põhjamaade poisid.

Esikoha võttis Marcus Grönholm, teiseks sõitis ennast Tommi Mäkinen. Richard Burns kindlustas Peugeot'le kaks kohta esikolmikus tulles kolmandaks. Markko Märtin tõi oma Focuse üle finišijoone piisavalt kiiresti saamaks neljanda koha WRC sarja ainukesel lumerallil.

Muidugi oli kõige rohkem oma sõiduga rahul Grönholm, kes edestas Mäkineni lõppkokkuvõttes tervelt 50 sekundiga. Stabiilselt juhutpositsiooni säilitades oli ta rahul ka autoga. "Oleksin tõesti võinud ralli kaotada ainult täna, ja kui ma oleksin seda nüüd teinud, oleksin ma väga lolli mulje endast jätnud. Auto on olnud usaldusväärne ja ma olen väga rõõmus tehtud töö üle," kommenteeris võidukas soomalne finišis oma sõitu. Kui talle tuletati meelde, et ta on Rootsi ralli võitnud kaks korda varem ja mõlemal korral on ta samal aastal võtnud ka MM-karika, kommenteeris Marcus: "Sellisel juhul on mu väljavaated head, kuid 12 rallit on veel ees."

Mäkinen leidis, et teine koht on talle juurde andnud palju enesekindlust järgnevateks rallideks: "Muudatused, mis me tegime autole, on olnud suurepärased ja ma olen kindel, et me oleme valmis väljakutseteks järgnevatel kruusarallidel." Ta oli väga rahul rallil saavutatuga, kuigi viimasel kiiruskatsel oli tal mõningaid probleeme esiratta ja juhtimisega. Tema rõõmust räägib ka fakt, et ralli lõppedes intervjuusid andes segas ta ingliskeelse jutu sisse mõned soomekeelsed fraasid.

Richard Burnsi jaoks oli kolmas koht siiani Rootsis saavutatutest parim ning mees jäi sõiduga rahule, sõnades, et oli hea jõuda finiðisse. Viimase päeva hommikul, taibates, et Tommit enam püüda ei õnnestu, keskendus ta oma kolmanda koha säilitamisele. "Olen tulemusega rahul, kuid ma ei saavutanud seda õiget tunnet ja ka auto tunnetus pole hea- selle pärast ei jõudnudki ma Tommile ja Marcusele järgi. Tundsin, et ei saanud autost viimast välja võtta."

Märtin oli neljanda kohaga ilmselgelt rahul ning sellele aitas kaasa viimase päeva rehvivalik- jäärehvid toimisid korralikult. Eelmisel aastal Rootsi rallil mitte osalenud Märtin suutis hoida külma närvi ning paljudele kahtlejatele vaatamata edestada Colin McRaed. Finiðis tegi ta kokkuvõtte: "Me püüdsime väga kõvasti ja õnnestusime, aga me kaotasime nii palju aega esimesel päeval lume tõttu". Oma neljanda koha kindlustas ta viimasel kiiruskatsel teise aja saades ja nentis, et sõit ei olnud küll nii lihtne, kui ta arvas. "See pole paha algus hooajale," võttis Märtin kokku selle aasta esimestel rallidel saavutatu.

Kuuendaks sõitnud Petter Solberg tegi enda sõnul kõik, et McRaed kinni püüda, ent see tal ei õnnestunud. "Minu suurim probleem oli, et ma ei sõitnud selle seadistusega, millega ma ralli reedel lõpetasin. Ma tahaksin rallit uuesti algusest alustada." Solberg ootab Türgi rallit, lootes saada häid tulemusi.

Colin McRae, kes lõpetas viiendana, oli juba alguses veendunud ralli raskuses ja seega mõistis ka korralikult sõitmise tähtsust. Sellegi poolest ei olnud McRae rahul 16. kiiruskatsega. Lisaks ei olnud McRae rahul sellel aastal uuena sissetoodud punktisüsteemiga (10-8-6-5-4-3-2-1). Ta leidis, et see ei aseta piisavalt rõhku rallivõitudele. "Uue süsteemi juures loeb järjepidevus. Ma ei arva, et see oleks õige, ent meie jaoks on see praegu päris hea".

Sebastian Loeb, kes võitis Monte Carlo ralli, nägi Rootsis kurja vaeva, ent lõpuks oli siiski tema näol naeratus: "See ei ole olnud minu ralli, ent olen rõõmus, kuna tegin mõned head ajad". Loeb võitis küll esimese kiiruskatse, kuid varsti sattus probleemidesse, mis tekivad esimesena sõites- temast sai tõhus lumesahk teistele. Probleemid jätkusid, kui talle anti 8. kiiruskatsel Armin Schwarzi aeg- seda Harri Rovanperä ja Juuso Pykälistö kokkupõrke tõttu. Ta sai esikolmikust pea 18 sekundit aeglasema aja, kuigi Loeb ise arvas väärivat kiiremat aega. Asjad halvenesid ka viimasel hommikul, kui pealtvaatajad aeglustasid põhjuseta tema sõitu peale Janne Tuohino väljasõitu. Vaatamata kõigele lõpetas Loeb seitsmendana ja korjas kaks MM punkti.

MM-i punktitabelis jagab Citroenil sõitev Loeb esimest kohta tiimikaaslase Colin McRaega, mõlemal 12 punkti. Nende järel tulevad ühel pulgal Grönholm, Burns ja Märtin kümne punktiga.

Välisajakirjanduse põhjal:
Margo Jõgi




FIA 2003. a autoralli MM sõitjate punktiarvestus


1. Sebastien Loeb (Citroen) - 12
2. Colin McRae (Citroen) - 12
3. Marcus Grönholm (Peugeot) - 10
4. Richard Burns (Peugeot) - 10
5. Markko Märtin (Ford) - 10
6. Tommi Mäkinen (Subaru) - 8
7. Carlos Sainz (Citroen) - 6
8. Cedric Robert (Peugeot) - 3
9. Petter Solberg (Subaru) - 3
10. Francois Duval (Ford) - 2
11. Armin Schwarz (Hyundai) - 1
12. Toni Gardemeister (Skoda) - 1
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia