Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Grönholm kasvatas edumaad
|
Loe lisaks |
|
|
Teise kiiruskatse järel Rootsi ralli liidriks tõusnud valitsev maailmameister Marcus Grönholm (Peugeot) suurendas ralli pikimal (44 km), Granbergeti katsel oma edu veelgi. Raja keskmise kiirusega 121,5 km/h läbinud soomlane oli 8,3 sekundit kiirem kui kaasmaalane Tommi Mäkinen (Subaru) ja 15,9 sekundit kiirem kui tiimikaaslane Harry Rovanperä.
Kokkuvõttes on Grönholmi edu teiseks tõusnud Mäkineni ees 24,2 sekundit, kolmandal katsel neljanda aja saanud Richard Burns (Peugeot) kaotab 25,3 ja Rovanperä 30,5 sekundiga.
"Me pole Marcusest veel väga kaugel ja arvan, et suudame järgmistel katsetel kiiremad olla. Kasutasime esimestel katsetel eelmise aasta märkmeid, kuid arvatavasti olime liiga ettevaatlikud," ütles Mäkinen.
Kuidagi ei saa õiget hoogu üles Markko Märtin. Fordi esisõitja sai kirja alles 11. aja, olles Grönholmist 30,3 sekundi võrra aeglasem. Kokkuvõttes on eestlane kaheksandal kohal, liidrist maas 55,9 sekundit. Samas on kuues koht 1,3 sekundi kaugusel.
Ebaõnne kogesid kolmandal katsel kaks Citroeni. Carlos Sainz kaotas katse võitjale 49,6 sekundiga (19. koht) ja Sebastien Loeb 1.08,7-ga (22.). Kolmas Citroeni tehasesõitja Colin McRae oli katsel kuues, kuid kokkuvõttes alles 14. kohal. Sainz on koha võrra kõrgemal, kahte meeskonnakaaslast lahutab 0,6 sekundit.
Didier Auriol juhtis oma Shkoda Octavia lumevalli, kaotas palju aega, kuid siiski jätkab.
II kiiruskatse
Grönholm edestas tiimikaaslast Richard Burnsi 23-kilomeetrisel teisel kiiruskatsel 8,7 sekundiga ning juhtis kokkuvõttes inglase ees 8,2 sekundiga. Prantsuse meeskonna kolmikedu kindlustas katsel teist aega näidanud Harri Rovanperä.
"Esimesel katsel veel magasin, aga teise alguseks olin juba virge. Loodetavasti suudan ärkvel püsida ka kolmandal kiiruskatsel," naljatas Grönholm.
Fordi tehasemeeskonnas sõitev Markko Märtin sai teisel katsel 11. aja (kaotust Grönholmile 19,1 sekundit), olles kokkuvõttes üheksas. Eestlase ette mahtus tehasesõitjatest veel Subaru tandem, neljakordne maailmameister soomlane Tommi Mäkinen ja mulluse MM-i teine mees Norrast, Petter Solberg, aga ka Carlos Sainz (Citroën).
Esimene ebaõnnesõdur on Märtini endine meeskonnakaaslane Colin McRae (Citroën), kes sõitis lumehange, vigastas auto ninaosa ning langes heitlusest kõrgemate kohtade pärast välja.
"Läksime kurvi liiga suure kiirusega ja auto lendas nina ees lumevalli. Lund olid kõik kohad täis, osaliselt ka õhufilter. Mootor ei tahtnud kuidagi uuesti käivituda. Arvan, et kaotasime umbes 40 sekundit," jutustas McRae.
Petter Solberg sattus teise katse starti kiirustades liiklusummikusse ja teenis hilinemise eest 10 sekundit trahvi.
I kiiruskatse
Enne starti tagasihoidlike avaldustega esinenud Sebastien Loeb (Citroën) võitis esimese kiiruskatse, edestades 14 km võidusõidu järel Burnsi ligi poole sekundiga. Et Peugeot on nüüd valmis Monte Carlos kaotatut tagasi tegema (Loebi võidetud avaetapil jõudis punktikohale vaid Burns), kinnitab ka kolmandat aega näidanud Grönholm.
Märtin läbis avakatse Loebist 7,6 sekundit aeglasemini, saades protokolli täpipealt võrdse aja McRae ja Rovanperäga. Võrdse kolmiku ette mahtus veel Mäkinen. 20 miinuskraadi ümber olev temperatuur ja korralikud lumeolud peaksid eestlasele hästi sobima, ent Märtini käekirja lahutamatu osa on rahulik algus.
Märtini meeskonnakaaslased alustasid vapralt. Francois Duval oli esimesel kiiruskatsel kümnes ja Mikko Hirvonen 11. Mõlemad edestasid Rootsi võidusõitu lumevallis käimisega alustanud Solbergi, kes sai avakatsel alles 13. aja. Teisel katsel taandus Duval 22. (kokkuvõttes 17.), Hirvonen oli aga 15-nes, langedes üldises paremusjärjestuses 15. kohale.
Omaette nähtus Rootsi rallil on leegion eraautodel kihutavaid soomlasi. Teisel katsel tekitasid palju segadust Jusso Pykälistö, Janne Tuohino ja Kristian Sohlberg, kes kõik leidsid koha esikümnes.
|
|
|
|