Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Martin Rauam: "Eesti N tuleb maksimumi peale sõita" |
|
Martin Rauam: "Eesti N tuleb maksimumi peale sõita"
|
Loe lisaks |
|
|
Auto tehniliste probleemide tõttu Sarma ralli katkestanud Martin Rauam usub, et kui auto taas sõidukonditsioonis, on Eestis N-rühma esikolmikusse pääsemine reaalne. Suurimaks favoriidiks peab Rauam esimestel EMV etappidel väga head sõitu teinud Ivar Raidamit.
"Lootsime Sarma rallilt head tulemust, aga mootor andis juba esimesel katsel otsad," on Rauam nördinud, et meistrivõistluste teine etapp sõitmata jäi. "Ometi said enne võistlust autol elutähtsad asjad välja vahetatud, kõik kulunud detailid olid asendatud."
Erinevatel võistlusmasinatel kihutanud Rauam sõidab eelmisest aastast alates tehases ralliautoks ehitatud Subaru Imprezaga, millel jõuallikaks kahe liitrine turbomootor. Eestisse tõi selle auto uuena 1999. aastal Margus Murakas, ning võistles sellega 2000. aastal. Aasta hiljem oli sama auto piloodiks sel aastal juunioride WRC sarjas kihutav Urmo Aava.
Aasta-aastalt sõidus suuremat stabiilsust saavutav Rauam on Subaruga rahul. "Alati tahaks ju paremat ja kiiremat autot, aga tänasel päeval pole autost seda välja võtnud, mida saaks. Autos on minu jaoks veel potentsiaali," räägib Rauam.
"Kui ühel päeval tekib hea võimalus osta uus auto, siis me tõenäoliselt seda ka teeme. Praegu aga investeerime sellesse, et saaks rohkem sõita," peab Rauam kogemuste omandamist antud hetkel kõige olulisemaks.
Varases nooruses autospordiga tegelema hakanud Rauamil on tänaseks arvestatav kogemustepagas - ta on võistelnud mitmesuguste autodega erinevatel võistlustel. Kuid alati pole Martinil kõik väga hästi sujunud - elu jooksul on ta üle katuse keeranud kaks Ladat, teinud paar võssasõitu ja vastu puud sõitmistki on ette tulnud. "Õnnetused juhtuvad, sinna pole parata ja neid tuleb aktsepteerida. Samas ei tohi ka pidurdada," selgitab Rauam autopordi spetsiifikat.
Praeguse meeskonnaga on Rauam väga rahul: "Kuna eelmise aasta lõpus avanes meil võimalus teha koostööd Racing Service tiimiga, siis seda võimalust kasutasime. Leian, et kui on tasemel tiim, siis on minul lihtsam."
See on eelis, et sõidan pidevalt ühe co-driveriga
Raskeimaks ülesandeks peab Rauam legendi koostamist: "Et väga palju aega käest ära ei annaks, peaks legend olema täpsem. Tahaks kindlasti teel püsida, kui hakkame välja sõitma, siis on paha. Eksimise põhjusel ralli katkestamine pole professionaalne."
Koostöö kaardilugejatega on Rauamil klappinud. Teist aastat on Martinile legendi lugenud Peeter Poom. "Peetriga saame hästi läbi, mõlemad oskavad juba oodata, kuidas teine käitub ja mis teeb," om Rauam rahul. Autos suhtlevad mehed eesti keeles, tulevikus plaanivad nad legendi lugemisel üle minna inglise keelele. "Sellised mõtted on olnud jah," kinnitab Rauam ja lisab: "aga praegu selleks vajadust ei näe. Meie legend on nagunii veidi teistmoodi. Võibolla on veidi rohkem infot kui teistel. Usun, et töötame korralikul eesti tasemel."
Peaeesmärk saada N rühmas esikolmikusse
"Eesti N tuleb maksimumi peale sõita," ei tee Rauam oma plaanidest saladust. "Kui Raidam jääb sõitma, on ta peafavoriit. Keeruline saab muidugi olema, sest Meriloo, Ahu ja Pohl on ka head piloodid."
Lisaks Eestis võistlemisele kavatseb meeskond osa võtta ka rallidest põhjanaabrite juures ning võistelda Lätis: "Soomes pole eesmärk kohti võita, vaid saada kogemusi. Kui võimalust on, siis lähme ka Kurzemesse."
Suurimaks eesmärgiks peab Rauam professionaalsel tasemel koostööd oma tiimikaaslastega. "Tahan kasvatada tugevat põhja, mille pealt oleks hea edasi minna. Püüan ise selleks palju tööd teha," võttis Rauam tulevikuplaanid lühidalt kokku.
|
|
|
|