Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Villu Teearu
03. august 2004 13:14
Loe kommentaare (14)
Trüki lehekülg

Tulevikus tahab Tiit Rattasep rallit sõita

 Loe lisaks
Rattasepa tulemuse Lätis rallisprindil rikkus ajatrahv

Piigiklassis võitis Rattasep, Popov kolme sekka ei mahtunud

Kaur tuli meistriks, Rattasep seljatas Jamnese

Superkrossi kiireim oli Est-Ringil Tiit Rattasep

Tiit Rattasep ja Tomas Rattasep. Foto: Villu Teearu
Ramsi noormees Tiit Rattasep osaleb sel aastal mitmetes autospordi sarjades ja on ka kogenenud võidusõitjatele kohta kätte näidanud. Rääkisime Tiidu isa Tomasega poja minevikust, olevikust ja tulevikust.

Millal Tiidu autospordi karjäär alguse sai?

Kõik sai alguse 2002. aasta sügisel, kui Tiit hakkas oma sõprade, Timo ja Joosep Tootsi juures Ramsil garaažis käima. Timo ja Joosep olid juba osalenud mõnedel superkrossi etappidel ja nende isa Toomas oli neile nõuetekohased autod ehitanud.

Eelnevalt oli Tiit kokku puutunud krossi viiekümnese krossirattaga ja sõitnud ka ATV-ga. Eks ta sai poiste autosid proovida ja kuna Toomas Toots arvas, et Tiidust võib asja saada, siis ostsime tema käest ühe VAZ 2101-e ära. Sellest saigi esimene võistlusauto.

Detsembris, kui Tiit oli kaheteistkümne aastane, alustasime jäärajal treeninguid. Esimene juhendaja, õpetaja ja mehhaanik oligi Toomas Toots.

Esimene võistlus oli Tiidule superkrossi sarjas 12. jaanuaril 2003 peetud lumerajavõistlus Vändras. Tiit sõitis tublilt ja sai noorte arvestuses seitsmenda koha. Järgmisel superkrossi võistlusel Taalis jõudis ta noortest juba poodiumile - sai kolmanda koha.

Mis on siiani parimad tulemused? Millist tulemust ise kõige rohkem hindate?

2003. aastal moodustasime oma klubi SK Ramsi, kuhu kuuluvad Tiit, Timo Toots ja Joosep Toots. Sel aastal oli Tiit rallikrossis hooaja kokkuvõttes noorte arvestuses neljandal kohal ja autokrossis kolmas.

Oma parimateks kohtadeks peab Tiit selle aastaseid sõite NEZ-sarja IV etapil autokrossis Vasalemmas, Oriküla paarisrajal Saaremaal rallisprindis (noorte 1. koht) ja ERK 2000 klassi teist kohta Taali rallikrossil.

Vasalemmas polnud lätlaste ja leedukatega kohtumine võõras: samade konkurentidega oli ta sõitnud nii Smiltenes, kui ka Bauskas. Kiire rada talle meeldis. Oriküla kohta ütleb ta, et seal klappis kõik. Eks teda kohustas ka tugev paariline, Kaspar Koitla, kes on sprindi üldliider ja oli soov teda võita.

Taalis sai ta esimest korda Eesti meeste paremikuga koos sõita ja et Taali rada on talle vägagi tuttav (toimub seal ju enamus superkrossi sõite), siis sõit õnnestus.

Millised on lähimad eesmärgid?

Järgmise aasta eesmärkideks on kindlasti hästi esineda kõikidel rallisprindi etappidel, samuti osaleda EMV ralli- ja autokrossi etappidel ERK 2000 klassis ja Läti meistrivõistluste etappidel. Lätis on konkurents tunduvalt tihedam, oleme seal kahel etapil osalenud ja kahjuks jäi Tiit mõlemal etapil esimesena A-finaalist välja.

Tulevikus tahaks Tiit ikkagi rallit sõita, loomulikult sõltub kõik edasine rahalistest vahenditest. Lähitulevikus ongi plaan mõnel rahvarallil osaleda.

Kuigi praegu on suvi ja puhkuste aeg, siis kas autosport kooli ja õppimist ka segab?

Koolis on Tiit edukas, seitsmenda klassi lõputunnistusel oli peale viite ainult kaks nelja. Õppimine talle eriti raskusi ei valmista, samuti on ta väga kohusetundlik. Koolist puudumise korral teeb alati kõik korralikult järgi, samuti on ta tuntud hinneteparandaja. Näiteks kui tunnikontroll on hindega 3, palub ta õpetaja käest luba see ümber teha paremale hindele.

Kui palju võtab autospordiga tegelemine aega? Kas on aega ka teisteks hobideks?

Muid hobisid Tiidul eriti ei ole. Eks põhiline vaba aeg möödubki garaažis auto kallal pusides ja see teda ka väga huvitab; ta tahab palju ise teha, kui keegi juhendab. Praegusteks nõustajateks ja mehaanikuteks on Tiidul Marko Nõmmik ja Toomas Härm. Toomas Härm on ka see mees, kes Tiidule praktiliselt kogu sõiduoskuse on õpetanud.

Tiidu praegune võistlusauto VAZ 21083. Rääkige natuke selle ajaloost.

Praegune võistlusauto VAZ-21083 kuulus kunagi Viljar Ventslile ja see on ehitatud ralliautoks. Ehitajateks oli kuuldavasti Aavade perekond. Rohkem kahjuks ei tea.

Tiit Rattasep hoiab praegu rallisprindi Eesti meistrivõistluste arvestuses noorteklassis kolmandat kohta. Rallikrossis on 14-aastane noormees ERK klassis kaheksas, kusjuures punkte on Tiit Rattasep saanud vaid kahelt etapilt. Superkrossi sarjas jagab Tiit vabaklassis kolmandat-neljandat kohta.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia