Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Superkrossis stardib gaasitoitega auto
|
Loe lisaks |
|
|
Est-Ringil toimuvaks superkrossi kaheksandaks etapiks on Mareck Pukk oma Peugeot 205 ralliauto ehitanud ümber gaasitoitele. "Kindlasti on mingi võimsuskadu olemas," tunnistas Optitrans Tehnikasport klubi president Ove Pärtelson.
Optitrans Tehnikasport klubi värvides kihutav Mareck Pukk hoiab praegu superkrossis esiveoliste klassis kolmandat kohta ja vabaklassis on Pärnumaa noormees kuuendal kohal. Arvatavasti jätkab Pukk osalemist mõlemas masinaklassis.
Gaasiseadme paigaldamiseks läinud täpset summat ei osanud Ove Pärtelson öelda. "Gaasiseadmete hinnad algavad meil 8000 kroonist ja lõpevad selliste mootoritega autode puhul nagu V8 kubatuuriga 5,7l. 24 000 tuhande krooniga," lausus Pärtelson.
Auto ehitamisest niipalju, et kütusepaak on paigaldatud auto tagumise osa alla, täpselt varuratta kinnituskohta. "Seega ei ole rikutud ühtegi turvalisusnõuet, mis kehtivad tänavasõidu autode kohta. Superkrossi autode tehnilised tingimused on ka täiel määral täidetud- paak peab kinnituma 4 poldiga, tankimisava ei tohi olla sõitjateruumis, kütusetorustikul ei tohi olla liiteid sõitjateruumis, paak peab asetsema 30 cm auto välisgabariitidest jne. Arvan, et järgisime kõiki kehtestatud nõudeid. Lisaks kõigele on paigaldatud gaasiseadmed sertifitseeritud ( 67R-01) vastavalt liikluses kasutatavatele sõidukitele kehtestatud nõuetele," selgitas Optitrans Tehnikasport president.
Oma ralliautot ei pidanud Mareck Pukk eriti ümber ehitama. On lisatud mõned lisakomponendid nagu gaasimahuti, aurusti, elektrooniline juhtblokk, segisti. Kütusena kasutatakse tanklates müüdavat propaan-butaani segu ehk ECOM 102, mis on Reola Gaas OÜ kaubamärgiks.
Mareck Pukk käis oma autot ka teisipäeval ringrajal juba testimas ja tunnistas, et tulemus on umbes 15% kehvem kui bensiinitoitega autol. "Ega gaasiseade ei olegi mingi auto võimsuse eesmärgil paigaldatud seade, vaid ikka ökonoomsust silmas pidades külge monteeritav lisaseade," ütles seepeale Pärtelson.
"Rallikale paigaldamisel on eesmärgiks näidata inimestele, et vedelgaas ei ole mootorikütusena kasutamisel sugugi ohtlikum või ebamugavam, kui bensiin, vaid täiesti normaalsel moel kasutatav autokütus," jätkas Pärtelson.
Gaasitoitel ralliautot on võimalik oma silmaga näha pühapäeval, 25. juulil, kui toimub Pärnu lähistel Est-Ringil superkrossi karikavõistluste kaheksas etapp.
|
|
|
|