Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
05. juuli 2004 17:44
Loe kommentaare (8)
Trüki lehekülg

Tanel Kutsar: Kedagi konkreetselt süüdistada ei saa

 Loe lisaks
Autokrossi etappi Kulbilohu krossirajal ei toimu

Toomas Sepp ja Tanel Kutsar. Foto: Indrek Ilomets
Täna tuli teade sõiduautode autokrossi etapi ärajätmisest. See osutab ühtlasi teravalt probleemidele, millised on ERK esimehe Tanel Kutsari sõnul raha, kliima ning juhtimisvead katusorganisatsioonis.

Ilmselt mitmete tegurite kokkulangemisel oleme täna jõudnud olukorda, kus järjest jäetakse ära planeeritud auto ja mootorattaste võistlusi. See on märk sellest, et osa autospordist vaevleb üsna tõsises kriisis.

Autospordiajakiri rally.ee palus olukorda kommenteerida Eesti Rallikrossi Komitee (ERK) esimehel Tanel Kutsaril.

"Kuna kõikide võistluste ära jätmise tagamaid ma piisavalt ei tea, julgengi sõna võtta vaid teemadel, mis puudutavad sõiduautode auto- ja rallikrossi üritusi Eestis," räägib Kutsar.

Tekkinud olukord on Kutsari hinnangul äärmiselt tõsine ja heidab varju kogu autospordis toimuvale. "Peamisi probleemide põhjustajaid on minu arvates kolm - raha puudumine, Eesti kliima ja vead katuseorganisatsiooni (EAL ja ERK) tegevuses," sõnab Kutsar.

"Raha puudumise osas polegi pikalt seletada - mida pole, seda pole. Ükski auto- või motospordi üritus Eestis ennast ise välja ei vea. Vaja on sponsorit. Kui aga seadusandlus teeb ainult piiranguid võimalike sponsorite nimistus ning ei kavatsegi kultuuri- ja spordisõbralikke ettevõtteid premeerida maksusoodustustega, pole asjolude paranemist lootagi," nendib Kutsar.

"Teiseks kliima. Eestis on lootus korraldada avalikke väliüritusi, välja arvatud maraton, kahjuks mai keskelt kuni septembri keskpaigani. Ainult sellel ajavahemikul on loota vähegi kobedamat ilma ja seega mõningast sissetulekut piletite müügist. Kahjuks puudutab see kõiki üritusi, mitte ainult autospordiga seonduvaid. Seega ainult 17 nädalavahetust," kommenteerib Kutsar.

"Löö või lõhki, ei ole võimalik kõike ära jagada nii, et kõik jube rahul! Algab asjade tähtsuse järjekorda seadmine, kuid kahjuks või õnneks ei väärtusta inimesed ühesuguseid asju."

Kolmanda probleemide allikana nimetab Kutsar juhtimisvigu. "Autosport jaguneb piltlikult sektsioonidesse, kus on ralli, ralli- ja autokross, rallisprint, rahvaralli, igamehe rallisprint ja superkross. Eraldi on ringrada. Siit võib järeldada, et kalendrit koostades jälgime eelkõige oma "sektsiooni"," ütleb Kutsar ja kinnitab, et autospordialaks number üks on Eestis välja kujunenud ralli.

"Alakomiteedel on olnud korraldus koostada järgmise aasta kalenderplaan oktoobri lõpuks. Isegi kui suudame novembri keskpaigas oma kalendri kokku panna, pole sellega tegelikus elus midagi peale hakata, kuna rallide korraldamine on veel lahtine ja need kuupäevad võivad muutuda mitu korda nädalas. Nii näiteks juhtus eelmise aasta lõpus, et meie Elva krossiks planeeritud kuupäevale tõsteti Võrus toimuma pidanud ralli. Seega meie kalender jällegi sassis."

"Ringraja kalendri projekti näiteks pole sellel ajal veel üldse olemas.
Kogu seda segadust täiendavad rahvusvahelised võistlused, millede kuupäevasid liigutatakse vabalt suvalisel kuupäeval," nendib ERK esimees drastilisele olukorrrale silma vaadates.

"Kokkuvõtteks võin öelda, et ei saa kedagi konkreetselt süüdistada, et tema võistlus toimub valel ajal. Meenutan seda õnnetut 17 nädalavahetust."

Kutsar möönab, et vigu on teinud ka Eesti Rallikrossi Komitee. "Mullu sügisel jõudsime mõneks nädalaks kokkuleppele, et toimub üks sari maksimaalselt seitsme etapiga. Eestlased oleme ka meie ja ponnistustele vaatamata ei suutnud me koos asja ajada. Tekkis kaks sarja," räägib Kutsar.

"Kuna tuliseid pooldajad ja vastaseid oli mõlemal poolel, jäi arvamus, et praktikas võistlejad jagunevadki kahe sarja vahel. Seega, tekkis vajadus korraldada mõlemas sarjas vähemalt viis etappi. Võistlusi tekkis juurde. Nädalavahetuste arv jäi sisuliselt ikka samaks!"

Tulemus tänaseks käes. "Edaspidi peame suutma teha õigeid järeldusi," ütleb Kutsar.

Mis puudutab konkreetselt Elva etapi ära jätmist, on Kutsari hinnangul tegemist kahetsusväärse juhtumiga. Kutsar lausub: "On palju sõitjaid, kes selleks valmistunud ja selle järgi ka oma muud toimetused- puhkused paika pannud. Samuti on ootamatu võistluste ära jätmisest teatamine mõned päevad enne võistlust."

Tanel Kutsar kinnitab, et saab korraldaja probleemidest aru ja kirjeldab olukorda: "Kulutuste osas ei ole vahet, kas korraldada sõit 10 või 40 osalejale. Küll aga on vahe tulu poolel. Samuti on väga raske uuesti raja äärde meelitada pealtvaatajaid, keda on korra narritud sõitjate olematusega."

Kustar leiab, et MTÜ Reinsalu Sport tegi õige otsuse, kuid valel ajal. "Millist mõju omab selline otsus autokrossi edasisele käekäigule, saame näha sügisel," pakub Kutsar.

Mis puudutab veoautokrossi olukorda, siis ilmselt on sealgi analoogilised põhjused ja tulemused. Igale mehele oma sarja teha ei kannata. "Planeerime teha parem vähem, kuid korralikumalt," ütleb Kutsar kokkuvõtteks.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia