Kliki siia Kliki siia
Kas sinu elu saab olema häiritud väljakuulutatud eriolukorra tõttu?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Aivar Ojaperv
01. juuni 2004 13:22
Loe kommentaare (9)
Trüki lehekülg

Tapa rallisprindil tehti rohkelt sõiduvigu

 Loe lisaks
Eesti rallisprindi MV punktiseis pärast 2004. aasta 6. etappi

Tapa rallisprint lõpeb veokate krossiga

Jaan Mölder junior. Foto: Rando Aav
Esmakordselt endise Tapa tankipolügooni ümbruses korraldatud rallisprint nõudis sõitjatelt põhjalikku keskendumist – vähe oli neid mehi, kes pääsesid rajalt vigadeta.

Rainer Rühka eksis paariks minutiks kummivirna otsa esimeses sõiduvoorus ja kolmandas voorus jäi tal tulemus üldse kirja saamata. Margus Jamnes seikeles esimeses voorus, kuid parandas kahes järgmises usinalt oma vigu. Palju autosid jäi rajaserva tehniliste probleemide tõttu.

"Väga tehniline rada on," leidis veokamees Jaanus Ligur. "Siin peab sõita ka oskama, ei saa ainult autole loota."

Kaks Jaani, Mölder junior ja senior, otsustasid enne oma võistlusauto mahalaadimist rajaga tuttavaks saada. "Vaatame üle. Kui väga krossiks läheb, siis ei osale – tabeliseis on selline, et punktide püüdmisest suurt kasu pole."

Tund hiljem oli Mölder juniori auto tehnilises ülevaatuses ja vanemal Jaanil üks soovitus: "Rada võinuks vastupidi käia. Betoonilõik sööb kohe alguses kummid ära, raske on kehva rehviga pikk ring maha sõita. Aga muidu on huvitav rada."

Neliveolisi masinaid oli Tapal stardis neli. Kõige kindlamalt esines Jaan Mölder junior, kellel esikoht käes juba praktiliselt kahe esimese vooru järel. Sellele aitas kaasa ka Lembit Nõlvaku (absoluutselt kiireim esimeses voorus) ja Gunnar Tamme lagunenud tehnika – esimene sai aja kirja vaid ühest voorust, teine küll teise vooru lõpetas, kuid seda lagunenud masinaga.

Neliveolistel järgnesid Mölder juniorile Priit Saluri ja Gunnar Tamm.

"Ma ei usu, et ajad eriti paranevad, sest rada läheb rööpasse," leidis Mölder junior kahe vooru järel. Noormees siiski eksis – kolmandas sõiduvoorus parandasid pea kõik võistlejad oma aegu päris tublisti.

Kaheveoliste sportautode klassis polnud vastast Riivo Pappelile, kes võitis kindlalt ja ülekaalukalt kõik kolm sõiduvooru. Ats Remmelg oli lõpuks teine ja Andres Kaabel kolmas.

Kõige tihedam oli konkurents ERK klassis. Esimeses voorus sõitsid sekund-sekundis Mario Karuse, Severi Sveters ja Haiti Arendi. Jamnes kaotas neile terve "igaviku". "Metsavahelistelt sirgetelt tagasi tulles tuli üks kurv liiga kiiresti vastu ja sõitsin põhjalikult välja," põhjendas Jamnes.

Teine voor ajas tabeliseisu veelgi segasemaks – Jamnes tõusis konkurentsi tagasi, kaks stabiilset esitust jättis võimalusi ka Avo Vaherile. Arendi hoog oli natukene raugenud, kuid pjedestaalikandidaat oli jätkuvalt temagi.

"Minul on pillid kotis," tunnistas Severi Sveters, kes kahe vooru järel oli Karuse järel napilt teine. "Vahetult finiši järel läks auto laiali. Kui nüüd viimases voorus ajad paranevad, siis on minu laul lauldud."

Svetersi kartus osutuski tõeks – ERK klassi sõitjad parandasid kolmandas voorus oma aegu keskeltläbi 5-6 sekundit. Kõige napimalt osutus võitjaks Mario Karuse Margus Jamnese ees. Avo Vaher oli juba pikema vahega kolmas, Haiti Arendi neljas ja Severi Sveters viies.

Veokatel GAZ 51/52 valitses Jaanus Ligur, kuigi esimene voor tõi üllatuse. Nimelt oli Liguri ja Raivo Prukneri vahe juuspeen. "Ma vaatan ja olen ise ka imestunud,” lausus asjaosaline. “Omast arust ei sõitnud sugugi kõige puhtamalt, ilmselt tegi siis ka Jaanus vigu."

Teine ja kolmas voor panid asjad aga kindlalt paika – Ligur parandas järjest oma aega ja võitis kindlat. Teise koha sai Prukner ning kolmanda Marko Lee, kes jõudis voorude vahel välja vahetada esimeses sõidus lagunenud siduri.

GAZ 53-l võttis kõigis kolmes voorus napi võidu Silver Tammemägi. Kahes esimeses edestas ta rajaperemees Mart Korki, kolmandas aga Mait Mäesaart. Mäesaar, kes esimeses voorus samuti katkestas, tegi lõpuks nii kiiret sõitu, et pääses mööda ka Korgist ja hõivas pjedestaali teise astme.

Noori oli stardijoonel neli. Kuigi noorte sõit meistrivõistluste arvestusse ei kuulunud, jagus kirgi sellesse klassi kõige rohkem.

Kindlad vooruvõidud võtnud Kaspar Koitla ja teiseks jäänud Tiit Rattasepa ajavõrdlusega ei tahtnud viimase esindajad kuidagi rahule jääda – oli kahtlus, et ajakohtunikud eksivad. Kahtlustele lisas kinnitust asjaolu, et veokate teine voor tuli poole pealt katkestada, sest kell tõesti streikis.

"Ma ei oska seda lugu kommenteerida," lausus võistluse korraldaja Mart Kork. "Ajavõtumeeskond, kelle palkasime, on tegelikult kogenud – nad teevad seda tööd pea kõigil võistlustel. Miks nad usaldasid vaid üht kella, miks puudus kontrollkell, seda ma ei öelda ei oska."

Lõpuks kuulutati ka noorte paremusjärjestus siiski välja ning võitis Kaspar Koitla Tiit Rattasepa ees. Kolmas oli Tapa oma poiss, võistlusrajal debüüdi teinud Kaarel Aosaar.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
22.03.2020
VFTS (0)
14.03.2020
Mehhiko ralli 2020 (0)
28.02.2020
Serras de Fafe e Felgueiras ralli 2020 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
07.04.2020 15:00
Superkross, auto24ring, 7.03.2020 (1)
18.03.2020 10:40
wap.rally.ee (0)
01.03.2020 22:33
Tarvastu Karikas 2020 (0)
24.02.2020 08:38
Superkross, auto24ring, 23.02.2020 (0)
11.02.2020 14:26
A1M Otepää 1+1 rahvasprint (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia