Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
10. mai 2004 20:13
Loe kommentaare (16)
Trüki lehekülg

Tapa rallisprint lõpeb veokate krossiga

 Loe lisaks
Tapa rallisprindil tehti rohkelt sõiduvigu

Eesti rallisprindi MV punktiseis pärast 2004. aasta 6. etappi

 Foto: Rando Aav
29. mail toimuva Tapa rallisprindi korraldaja VASK Plekikiisu loodab, et suhteliselt pikk ja erinevatest osadest koosnev rada pakub võistlejaile Narva linnatänavate ja Kehala paarisraja järel meeldiva vahelduse.

Tapa rallisprindiraja pikkuseks on juhendisse märgitud 3,6 km ja rajakatteks kruus, betoon ning paeklibu. "Betooni kohta on küsitud, et kui pikalt seda on ja kui ausalt vastata, siis tuleb öelda, et rehvivaliku raskendamiseks piisavalt," lausus võistlust korraldava Plekikiisu eestvedaja Mart Kork.

"Betooni on umbes 800 meetrit ning selles lõigus on mitu 90-kraadist kurvi. Betoonist rajalõik asub vanade Vene sõjaväe tankibokside vahel. Naljaga pooleks arutasime rada ette valmistades, et võiks sprindi korraks ka katuse alla viia - ühest boksinurgast sisse ja teisest välja. Ümbrus ise näeb välja nagu õudusfilmis, kuid võistlejail selle imetlemiseks aega ei jää. Minu hinnangul on tegemist väga raske rajalõiguga, kus võib palju kaotada, aga vähe võita."

Tankibokside vahel tiirutamisele järgneb pikk, vaid paari lauge kurviga sirge, millel pikkust samuti 800 meetrit. "Päris suure kiiruse peaks kätte saama," leidis korraldaja. "Tahame võistluspäeval sirge lõpus kiirust mõõta ja vaheagu võtta. Ma ei imestaks, kui mõni mees seal 200 km/h kätte saab. Sirge lõpus on 90-kraadine kurv päris suure väljasõidualaga. Aga kui sellest väheks jääb, siis midagi hullu juhtuda ei tohiks, sest edasi on lepavõsa. Suuri kraave ega puid selles kurvis pole."

Sprindi viimane lõik asub autokrossirajal, sisaldades ka üht trampliini. Vahetult enne finišit tuleb võistlejail läbida nõelasilmakurv. "Krossirada sai sisse võetud eeskätt pealtvaatajaile mõeldes," selgitas Mart Kork.

"Kui valite õige kohta, on nähtav ligi 50 protsenti rajast, sealhulgas start, finish, osa pikast sirgest ja trampliin. Krossirja lõik on hööveldatud ja silutud, ma loodan, et see ei lähe häirivalt rööpasse ja auku. Viimane nõelasilmakurv on aga valitud sihilikult - suurt midagi seal ei võida, aga halva õnne korral on võimalik 50 meetrit enne finishit veel auto külili keerata."

Sprindivõistluse esimene voor algab laupäeval 29. mail kell 12 ja lõpeb orienteeruvalt kell 17-17.30. Sellega pole võistluspäev aga lõppenud, sest kell 18 algab samas Plekikiisu kommertsvõistlus "Tapa GAZ" veoautokrossis, mille võitja saab 5000 krooni võrra rikkamaks.

"Veokamehed vaidlevad kogu aeg, et kes on ikka "õigemad" mehed - kas ralli-, rallikrossi- või krossisõitjad," rääkis Mart Kork. "Tänavu on erinevatel aladel erinevad tehnilised tingimused ja osa mehi on ümber istunud GAZ 53-le, siis niisma vaidlusteks need jutud jäidki. Kuna Tapa krossirada asub suhteliselt tasasel pinnal ja ta on piisavalt kiire, siis leidsime, et vaidlejad on siiski võimalik ühe laua taha tuua."

"Samas kostab nurinaid, et veokavõistluste auhinnalauad on väiksesed ja lihtsalt niisama ei raatsi paljud mehed oma autot krossirajal lõhkuda," jätkas korraldaja. "Meil õnnestus tänu toetajale leida auhinnafondiks 10 000 krooni, mille kolme esimese vahel välja jagame."

Krossivõistlusele pääsevad veokamehed, kes on võistelnud samal päeval rallisprindis. "Loomulikult pole kellelgi osalemise sundi," täiendas Kork.

"Samas ei võta me õhtusele võistlusele stardimaksu - loodan väga, et võistlejaid koguneb piisavalt. Kui neid tuleb alla kaheksa, siis vähendame auhinnafondi või jätame sõidu ära."

Võistlus toimub ühises arvestuses kõikidele veokaklassidele autokrossi reeglite järgi. Stardirivi aluseks võetakse rallisprindis näidatud ajad, kuid nn pööratud järjekorras.

"Jah, see on tõsi, et parimaid "ahistatakse", kuna nad paigutatakse võistlejaterivi lõppu. Aga me tahame võidulootuse pakkuda ka nõrgematele meestele. Ning nagu mullu sügisel meie klubi spordipäeval toimunud autokrossi viimane start näitas - seal oli ka pööratud stardikorraldus - on kümne ringi jooksul piisavalt möödumisvõimalusi. Mullu panime Avo Pilve viimaseks startijaks, aga kolme ringi pärast oli ta juba esikolmikus. Lisaks on võistlejail kohustuslik läbida nn tasku, see tähendab, et ühel ringil pead minema ideaaltrajektoorilt kõrvale ja sa ei saa kogu aeg konkurente katta."

Pealtvaatajapilet Tapa sprindile maksab 30 krooni. Pealtvaatajate vahel loositakse välja hulgaliselt auhindu, sealhulgas Viking Linelt. Auhindade loosimine ei toimu siiski mitte 29. mail, vaid päev hiljem, samas toimuval autokrossil. Loosimises osalevad aga mõlemal võistluspäeval ostetud piletid.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia