Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Aivar Raudkepp: Tahan algaval hooajal punktikohale jõuda |
|
Aivar Raudkepp: Tahan algaval hooajal punktikohale jõuda
|
Loe lisaks |
|
|
Aasta-aastalt populaarsust kogunud rahvarallit ja rahvasprinti sõitis Aivar Raudkepp esimest korda paar aastat tagasi. Sel aastal on Aivaril kindel siht jõuda punktikohale. Saamaks aimu keskmise tasemega rahvasportlase muredest ja rõõmudest, jälgime tema tegemisi läbi hooaja.
Kuidas tekkis idee autospordis kätt proovida?
Idee tekkis ühe ajaleheartikli mõjul, võis olla üks artikkel rahvaralli kohta Äripäevas, kindel ei ole.
Millal esimest korda sõitsid?
Rallit sõitsin esimest korda 2000 aastal. See oli Muuga suveralli, kus katkestasin juba teisel katsel puu otsa sõitmise pärast.
Sõiduisu ära ei läinud?
See nagu ajaski n.ö. "hamba verele". Siis sõitsin veel Järva cupi.
Ostsid spetsiaalse võistlusauto?
2000 aastal sõitsin 1994 a. VW Passat Variantiga, millel 2 liitrine mootor. 2001 detsembris vahetasin auto välja võimsama samasuguse auto vastu.
2002 tuli "Igamehe rallisprindi" sari. Teisel etapil, lauluväljakul, sain aru, et mu auto mõõtmed ei ole ralli jaoks sobivad. Siis võtsin börsi ette, helistasin ja kolme päeva pärast registreerisin võistluste tarbeks ühe Golf Gti oma nimele.
Mitmel võistlusel oled osalenud?
2000 aastal kahel korral rahvarallit ja kuuel korral "Igamehe rallisprindi" etappi.
Sportrallisse pole mõelnud üle minna?
Enne kui rahvarallist mingit tulemust ette näidata pole, siis mitte. Minu kaotus võitjale vähenes läbi hooaja, algul oli minu aeg võitja suhtes mingi 113%, siis hooaja lõpul 106,7.
Milline on su parim tulemus?
Järva cup 2000 peaks olema. Startisin numbri all 24 ja 24. kohaga ka lõpetasin.
Meenub sulle mõni huvitav seik võistluselt?
Esimesel rahvaralli suutsin õigest pöördest mööda sõita ja edasi metsavahel ka tee ääres lebavale puule otsa sõita. Aga esimesel rallisprindil andis Passati ellektriline klaasitõstuk otsad, klaas jäi täitsa alla asendisse ja mind eemaldati võistlustel kuna auto ei vastanud enam tehnilistele tingimustele.
Olid sunnitud katkestama ka mõne võistluse?
Golfil tekkis eelmisel aastal Aravete sprindil kütuse kättesaamisega tõrge, siis katkestasin. Viga oli see, et pritsungipeas olev väike sõel oli mingist klaasistunud vaigust umbes. Mingi hetkeni oli kütus olemas, aga kui rahva ette rajale jõudsid, siis kadus autol jõud.
Milliseks hindad võistluste taset?
Esiotsa võistlejad nii 2WD kui 4WD klassis olid ikka tase omaette. Mida hooaja lõpupoole, seda rohkem võistlejate tase tõusis. Kuna sari eelmine aasta alles alustas, siis pole midagi imestada. Kevadise Rapla etapi võiduajaga polnud sügisel samal etapil suurt midagi teha.
Millised on võistlustel kiirused?
Kiirused olid eelmine hooaeg küll parajad, paar sirget oli, kus sai natuke kiirust nautida, aga üldjuhul üks suur rooli väänamine. Raplas sai 100 km/h kätte. Teine käik on kuskil 95 km/h, aga kolmanda käiguga sai ka jupi talda anda.
Turvalisus on tagatud?
Usun, et turvalisus ei olnud siiski probleem. Võistluste korraldusele annaks ainult kiitva hinnangu.
Plaanid on selleks hooajaks?
Hooaja plaanidesse on võetud käigukasti ümberehitamine ja ehk kui sobiva hinnaga leian või kui äkki mõni sponsor tekib, siis ka difriblokeering vahele panna. Kindlasti tahaks uuel hooajal midagi paremat korda saata, tõenäoliselt võimaldaks ümberehitatud käigukast seda ka saavutada, sest esiotsa meestel on enamasti kõikidel autosid paremaks näpitud.
Lühidalt
Aivar Raudkepp
Sünniaeg: 28.05.77
Sõidukogemust: juhiluba alates aastast 1999
Võistlusauto: Golf GTI (1986 a. 16V, 102 kw)
|
|
|
|