Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
30. jaanuar 2003 21:03
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Aivar Raudkepp: Tahan algaval hooajal punktikohale jõuda

 Loe lisaks
Raassilla uuel rajal toimub esimene talvine võistlus

Uuel aastal EAL karikasarjas kümme sprindietappi ja neli rallit

Uue rahvaspordihooaja ettevalmistused täies hoos

Kõige kiirem mees keeras auto külili

Mait Mättik üle pika aja võitjana poodiumil

Rahvaspordi komiteel sellest aastast uus koosseis

Võistlustrehvide kasutamisele tõmmatakse kriips peale

Olavi Puki hinnangul ei vaja rahvasport suuri muutusi

Aasta-aastalt populaarsust kogunud rahvarallit ja rahvasprinti sõitis Aivar Raudkepp esimest korda paar aastat tagasi. Sel aastal on Aivaril kindel siht jõuda punktikohale. Saamaks aimu keskmise tasemega rahvasportlase muredest ja rõõmudest, jälgime tema tegemisi läbi hooaja.

Kuidas tekkis idee autospordis kätt proovida?
Idee tekkis ühe ajaleheartikli mõjul, võis olla üks artikkel rahvaralli kohta Äripäevas, kindel ei ole.

Millal esimest korda sõitsid?
Rallit sõitsin esimest korda 2000 aastal. See oli Muuga suveralli, kus katkestasin juba teisel katsel puu otsa sõitmise pärast.

Sõiduisu ära ei läinud?
See nagu ajaski n.ö. "hamba verele". Siis sõitsin veel Järva cupi.

Ostsid spetsiaalse võistlusauto?
2000 aastal sõitsin 1994 a. VW Passat Variantiga, millel 2 liitrine mootor. 2001 detsembris vahetasin auto välja võimsama samasuguse auto vastu.

2002 tuli "Igamehe rallisprindi" sari. Teisel etapil, lauluväljakul, sain aru, et mu auto mõõtmed ei ole ralli jaoks sobivad. Siis võtsin börsi ette, helistasin ja kolme päeva pärast registreerisin võistluste tarbeks ühe Golf Gti oma nimele.

Mitmel võistlusel oled osalenud?
2000 aastal kahel korral rahvarallit ja kuuel korral "Igamehe rallisprindi" etappi.

Sportrallisse pole mõelnud üle minna?
Enne kui rahvarallist mingit tulemust ette näidata pole, siis mitte. Minu kaotus võitjale vähenes läbi hooaja, algul oli minu aeg võitja suhtes mingi 113%, siis hooaja lõpul 106,7.

Milline on su parim tulemus?
Järva cup 2000 peaks olema. Startisin numbri all 24 ja 24. kohaga ka lõpetasin.

Meenub sulle mõni huvitav seik võistluselt?
Esimesel rahvaralli suutsin õigest pöördest mööda sõita ja edasi metsavahel ka tee ääres lebavale puule otsa sõita. Aga esimesel rallisprindil andis Passati ellektriline klaasitõstuk otsad, klaas jäi täitsa alla asendisse ja mind eemaldati võistlustel kuna auto ei vastanud enam tehnilistele tingimustele.

Olid sunnitud katkestama ka mõne võistluse?
Golfil tekkis eelmisel aastal Aravete sprindil kütuse kättesaamisega tõrge, siis katkestasin. Viga oli see, et pritsungipeas olev väike sõel oli mingist klaasistunud vaigust umbes. Mingi hetkeni oli kütus olemas, aga kui rahva ette rajale jõudsid, siis kadus autol jõud.

Milliseks hindad võistluste taset?
Esiotsa võistlejad nii 2WD kui 4WD klassis olid ikka tase omaette. Mida hooaja lõpupoole, seda rohkem võistlejate tase tõusis. Kuna sari eelmine aasta alles alustas, siis pole midagi imestada. Kevadise Rapla etapi võiduajaga polnud sügisel samal etapil suurt midagi teha.

Millised on võistlustel kiirused?
Kiirused olid eelmine hooaeg küll parajad, paar sirget oli, kus sai natuke kiirust nautida, aga üldjuhul üks suur rooli väänamine. Raplas sai 100 km/h kätte. Teine käik on kuskil 95 km/h, aga kolmanda käiguga sai ka jupi talda anda.

Turvalisus on tagatud?
Usun, et turvalisus ei olnud siiski probleem. Võistluste korraldusele annaks ainult kiitva hinnangu.

Plaanid on selleks hooajaks?
Hooaja plaanidesse on võetud käigukasti ümberehitamine ja ehk kui sobiva hinnaga leian või kui äkki mõni sponsor tekib, siis ka difriblokeering vahele panna. Kindlasti tahaks uuel hooajal midagi paremat korda saata, tõenäoliselt võimaldaks ümberehitatud käigukast seda ka saavutada, sest esiotsa meestel on enamasti kõikidel autosid paremaks näpitud.



Lühidalt


Aivar Raudkepp
Sünniaeg: 28.05.77
Sõidukogemust: juhiluba alates aastast 1999
Võistlusauto: Golf GTI (1986 a. 16V, 102 kw)
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia