Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
14. august 2014 21:57
Loe kommentaare (11)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Olavi Puki hinnangul ei vaja rahvasport suuri muutusi

 Loe lisaks
Rain Rannala: probleemiks ei ole kiirus, vaid turvalisus

Eesti Autospordi Liidu rahvaspordi komitee senine liige Olavi Pukk osutab mitmetele alaga seotud probleemidele ning räägib põhjustest, miks ta otsustas hiljaaegu turvavaatleja ametist loobuda.

"Saaremaa rahvasprindil toimunud väike postitõmmitsaõnnetus tõi avalikuks kiivalt hoitud saladuse, et kõik alad peale Eesti autoralli meistrisarja etappide on käesoleval aastal ilma kindlustuskaitseta kolmandate isikute vastu. Asi ju polekski nii hull, kui sellest ülimat saladust poleks tehtud, sest ega põhikirja järgi peagi Eesti Autospordi Liit sellist kindlustust tegema. See üldine kindlustamine sai eeldatavasti alguse kunagi heade sõprade "käsi-peseb-kätt-tehinguna" ja nii see ongi olnud kui iseenesestmõistetav pärisosa. Paraku on viimastel aegadel tehtud nii mõnigi kulukas väljasõit, või kui täpne olla, siis sissesõit, mille tulemusel on tekkinud kindlustusel üpris kopsakad kohustused ja kohtuasjad, millest tulenevalt omakorda ei taha ükski kindlustusega tegelev ettevõte enam autospordi liidu partneriks hakata. Ilmselt ei ole summad enam sellised, mis oleks ühele või teisele poolele vastuvõetavad," räägib Olavi Pukk.

"Mulle on see salatsemine täiesti arusaamatu," jätkab ta. "Olgem ausad, tegu võib olla siiski inimsaatustega mängimisega. Ma leian, et kogu see asjaosaliste kamp peaks pakkima oma seitse asja ja kenasti uksest välja astuma. Mina olen oma otsusest turvavaatlejana mitte jätkamise kohta alaliidule juba põhimõtteliselt teada andnud, sest mulle on selline käitumine täiesti vastuvõetamatu! Täna pole see sõitjate ja korraldajate jaoks just parim otsus, sest rahvasprintidel on asjad hakanud jällegi väga kiiva kiskuma, eelkõige just keskmiste kiiruste ja ohutusega."

"Nagu kuulda on olnud, tuleb järjekordne sisselõige ala toimimisse juba klassikaks saanud platsi-kurika ühenduse päevakorda võtmise näol. Ma leian, et see on absoluutselt vale. Täna puudub sprintide korraldajatel kohustus kutsuda oma rada vaatama ja kontrollima turvavaatleja. Rallide korraldajatel see kohustus on ja nendega on kõik ka üpris hästi. Pigem olen mina isiklikult mõne huvitava tehnilise koha hinnanud piisavalt ohutuks, et seal lasta veidi vabamalt võtta. Kiiruslikul lisakatsel ei näita keskmine kiirus absoluutselt mitte midagi, rada peab olema üks tervik ja koosnema nii kiirematest kui ka aeglasematest ning tehnilisematest lõikudest. Oli aeg, kus oli äärmiselt populaarne kasutada stoppjoont. Jah, see tekitabki äärmiselt ilusa pildi keskmisest kiirusest kuigi tegelikkus võib olla päris karm."

Olavi Pukk annab selgelt mõista, et kõnealust rahvasporti ei peaks tagasi suruma platsidele ja olematu pikkusega radadele. "Loomulikult peaks olema ka platsikatseid, aga terve võistlus ei saa nendest koosneda," sõnab ta.

"Eelkõige oleks vaja suurendada vaatlejate arvu, et kõigil võistlustel oleks kontroll tagatud. Kirjade järgi on hetkel kaks vaatlejat ja riik jagatud mõtteliselt pooleks. Paraku on valdav enamus võistlusi minu poolel ja ma lihtsalt ei jõua ja ega väga tahagi neil kõigil osaline olla. Oli aeg, kus nii era- kui töösõidud sattusid sobivalt sprintidega ühele trajektoorile ja siis ma neid ka professionaalsest kretinismist vaatamas käisin. Tihti piisas vaid mõningatest väiksematest suunistest, et asi oleks mõistlik. Vabatahtlikult on mind kutsunud vaid kaks sprintide korraldajat."

"Tegelikult tunnen ise, et kõik rallide rajad järgivad minu nn. käekirja ning sõitjad juba tunnetavad seda ja nii on keskmist kiirust üha keerulisem ennustada. Kui nüüd veel kõik sprindid ka ühe käekirjaga "joonistada", muutuks asi ikka väga üheülbaliseks," leiab Pukk.

"Äärmiselt halb on see, et põhiline platsiaktivist ei ole absoluutselt kuulnud asjaolust, et "sõda on läbi" ja nõuka ajal "rahvale loodud" platsid on kas erastatud, hävinenud või täis ehitatud. Ikka ja jälle tõuseb päevakorda nn. spetsiaalrada ja ainsa näitena Kehala. Paraku täpselt niipalju kordi olen ma ka öelnud, et Kehala ei vasta nendele nõuetele, millele peab rahvaralli ja -sprindi võistlusrada vastama. On ka Laitse rallipark ning uus ja uhke ringrada, aga kahjuks neist kuidagi ühte rallit kokku ei seo."

Olavi Pukk ütleb, et rahvaralli ja rahvasprint ei vaja täna tegelikult suuri muutusi: "Oleks vaja veidi putitada, aga täna enam kruvikaga karpa kallale ei lenda, oleks vaja ikka meest, kes tuleks juhtme ja läpakaga. Vaja oleks toimivat juhtorganit! See ei ole muutus, kui minnakse tagasi viktorditmanliku "tunne oma kodumaad" liini poole. Täna pole mõeldav, et katse pikkus on 0,3 kilomeetrit "sinna - ümber rehvi ja tagasi", et puudub igasugune ohutusmeeskond ja et kohtunikud on täpselt nii täis, et püsti veel püsivad ning ülesõidu keskmised ületavad LE-s lubatu ja teisalt osadel neist tunneksid ebamaist erutust 4x4 mehed."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia