Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Saaremaal sõideti rahvaralli esimene etapp
|
Loe lisaks |
|
|
23 ja 24 aprillil sõideti Saaremaal rahvaralli hooaja avaetapp, kus võistlustulle astus 112 ekipaaži kokku seitsmes erinevas võistlusklassis. Põnevaim võitlus esikoha pärast peeti neljarattaveoliste autode arvestuses.
Autolehe karikavõistluste ja Eesti noorteralli meistrivõistluste esimeseks etapiks olnud Saaremaa rahvaralli esimesel võistluspäeval läbisid osavõtjad kolm ning järgmisel päeval seitse katset.
Ralli avapäeval tõisis üldliidriks Mitsubishi Lancer Evo seitsmel võistelnud rallipaar Jaanus Murakas - Arvo Arula. Vaid 0,2 sekundi võrra kehvema aja sai kirja samuti neljarattaveoliste autode masinaklassis Mitsubishil koos Urmas Roosimaaga kihutanud Margus Remmak.
"Esimene katse oli kavalalt valitud. See ajas paljud segadusse ja oli tõenäoliselt tõeline pähkel paljudele kaardilugejatele," sõnas Jaanus Murakas.
"Täpsuslõik on tavaliselt see, mis kõige ilusa alati rikub," kinnitas esimese ringi järel kolmandale positsioonile tõusnud Ott Tänak. "Aga see kord läks ootamatult hästi, nii et tuleb kaardilugeja Tõnu Kurvetiga rahul olla," märkis noorteklassis võistelnud saarlane.
Teisel võistluspäeval kihutasid rahvarallurid kolmel korral Oriküla paarisrajal. Ka sõideti Kogula krossirajal, Sauveres ja Kuusel.
Kõige pingelisem heitlus peeti maha 4WD klassis, kus esikohale pretendeerisid Jaanus Murakas, Margus Remmak ja Andres Kask.
Kuigi kaheteistkümnest katsest seitsmel tegid kiireimat sõitu Margus Remmak ja Urmas Roosimaa, tuli meestel leppida 4WD klassi ja absoluutarvestuse teise kohaga. "Meile sai kirstunaelaks kuues kiiruskatse, kus fikseeriti valestart," kommenteeris Roosimaa.
"Pinge oli kogu võistluse vältel väga suur," märkis vaid 4,2 sekundilise eduga ralli võitnud Jaanus Murakas. Kolmas tulemus läks kirja Subaru Imprezal võistelnud rallipaarile Andres Kask - Margus Laasik.
2WDa klassis võtsid võidu VW Golfil võistelnud Olavi Pukk - Tarvo Saar. Samuti Golfil kihutanud Raino Verliin ja Viljo Vider kaotasid klassiliidrile 16 sekundit ning Toyota Corollal sõitnud Kristo Subi - Hanno Tamtik jäid 22 sekundi kaugusele.
"Pärast Oriküla teist katset saime juba veidike vabamalt hingata, kui juhtisime 12 sekundiga," ütles neljandat korda Saaremaal võistelnud Tarvo Saar. "Enne võistlust pidasime kõvemateks konkurentideks klubikaaslasi Janek Minkovskit ja Kalvo Kalmut."
Võistlusklassi 2WDb esikolmiku kohad hõivasid sel korral Nissan Sunnydel võistelnud rallipaarid. Silver Kütt ja Ardo Antoni suutsid 13 sekundiga olla paremad Jan Õunastest ja Jarno Talvest.
Sauvere katsel tegi Kütt pirueti ning sai kirja 14nda aja, kuid nii Jan Õunaste kui kolmanda koha saavutanud Enn Kasari võitmiseks sellest piisas. "Põhiline pusimine käiski meie vahel," ütles Kütt.
Nii nagu 2WDb klassis võistlemisest jäid kuuendal katsel auto ümberpaiskumise tõttu eemale Kalvi Trei ja Peedu Kurvits (VW Golf), kahanes osavõtjate arv ka naiste arvestuses, kui Monika Grauberg ja Moonika Kurba Opel Kadeti katusele keerasid.
Nissan Micral võistelnud naisvõistlejaile Sirje Potisepale ja Kairi Tinale sel korral vastaseid ei olnud ning nii võeti klasivõit ainsate rajale jäänud konkurentide Kätlin Kingi ja Triin Saluste (VAZ 2106) ees.
Et Saaremaa rahvaralli oli ka Moskvich Liiga karikavõistluste teine etapp, oli Moskvitše rajal enam kui veerandsaja jagu. Kolmekümne kahest startinud ekipaažist lõpetas võistluse 27. Katkestanute protsenti vaadates ei saa öelda, et Moskvitš kehva auto on, ent esiklaasist jäi kokkuvõttes ilma kolm seda masti sõidukit.
"Ülesõidul, kus on mõlematpidi liiklus peal, võib kivi kergesti aknasse tulla," rääkis viiel katsel tulemuse kirja saanud Kristjan Sooper. "Esiklaasita sõita on oluliselt halvem kui klaasiga. Meie sõitsime pärast klaasi purunemist igaks juhuks kiivritega."
Klassivõidu saavutasid Maidu Lempu ja Andres Käsper üheksa sekundilise eduga Hanno Vajakase ja Janek Tammemäe ees. Enam kui 47 sekundit kaotust kogunes Kaljo Sadamale, kellele luges kaarti Mait Mättik.
Saaremaa rahvaralli absoluutarvestuse kuues koht ja klassi J18 esikoha võitsid VW Golfil võistelnud Ott Tänak - Tõnu Kurvet. Väärika teise positsiooni saavutas Rainer Aus (+20,8), ning kolmanda Priit Ollino.
"Oli väga pingeline võitlus Rainer Ausiga. Kuigi me kõik katsed oma klassis võitsime, tuli see võit siiski väga raskelt, sest me võitsime katseid koguaeg vaid ühe-kahe sekundiga," rääkis Tänak.
Kuni 16-aastastest oli kiireim koos Toomas Männisaluga võistelnud Hendrik Kers (Peugeot 205). Vaid kolm sekundit kehvema tulemuse said J16 klassis kirja Honda Civicul võistelnud Martin Kiil - Jaan Mölder senior. Romet Tsirna - Arne Tsirna kaotasid klassivõitjale ühe minuti ja 8,8 sekundit.
Saaremaa rahvaralli 2004 tulemused
|
|
|
|