Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Rahvaralli hooaeg algab Saaremaal
|
Loe lisaks |
|
|
Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse Saaremaal rahvarallit. Võistlus on ajakirja Autoleht karikavõistluste ja Eesti noorteralli meistrivõistluste esimene etapp. Ka kuulub võistlus Moskvich Liiga karikavõistluste arvestusse.
23.-24. aprillil peetava Saaremaa rahvaralli raja kogupikkus on ligikaudu 200 kilomeetrit, millest kiiruskatseid 20 kilomeetri jagu. Kiiruskatseid on kavas 12, neist korduvkatseid on kolm. Rada on jaotatud kaheks ringiks ja ring kolmeks osaks.
"Sõidetakse Kuressaare linnas, lennuväljal, Orikülas ja Kogulas. Kaks katset kulgevad ka metsa sees," tutvustas Saaremaa rahvaralli rajameister Toomas Sepp põgusalt võistlustrassi. "Esimene katse on täpsuslõik," lisas ta.
Võistluse juht Aivar Parts sõnas, et võistlejad võiksid varakult mõelda rajaolude võimaliku muutumise peale. "Kui sadama hakkab, on täitsa võimalik, et tee läheb kohati väga libedaks. See on üks mure, mis võib võistlejaid kimbutada. Võibolla muutuvad mõned kohad ka pehmeks," sõnas Parts.
"Kui ilm väga sajuseks peaks muutuma, siis võibolla lühendame ühte 1400 meetri pikkust kiiruskatset," lisas Sepp.
Et võistlus saaks alata viperusteta, soovitas Sepp tähelepanu pöörata määratud ajagraafikule, mis puudutab dokumentide kontrolli ning autode tehnilist ülevaatust.
Osavõtjatele väljastatakse rajaga tutvumise dokumentatsioon Rüütli hotellis. Esimese ringi rajalegend antakse kätte reedel 20 minutit enne meeskonna ideaalstardiaega. Laupäeval toimub teise ringi rajadokumentide väljastamine hommikul kella seitsmest kümneni.
"Võistluskeskuses järjekorda tekitada ei maksaks. Arukas oleks mandaadis käia pool tundi enne tehnilist kontrolli, et ummikuid vältida," rääkis Sepp viidates põhjusele, et võistlusautode tehniline ülevaatus toimub 10 kilomeetrit võistluskeskusest eemal. Tehniline ülevaatus ja sõiduvarustuse kontroll toimub Upal Kuressaare Ametikooli hoovil.
"Tehniline kontroll on seekord veidi põhjalikum. Kuna tehnilse ülevaatusega ei ole asjad päris paigas, püüame olukorra ära fikseerida," lausus Aivar Parts.
"Võistlejaid kiusama ei hakata. Koju saata ei ole kedagi plaanis," lubas võistluse juht ja kinnitas, et puudused märgitakse üles. "Paneme kirja need asjad, mis on justkui valesti. Koostame tabeli iga auto kohta, et tehnikakomitee ja alakomitee saaksid pärast ülevaate."
Sar-Tech Motorspordi eestvedamisel toimuv "Saaremaa rahvaralli 2004" algab 23. aprillil kell 19. Ralli lõpeb järgmisel päeval orienteeruvalt kella 18 paiku.
|
|
|
|