Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Rakvere külje all valmib paarisrada
Augustis Eesti rallikalendris debüteeriva Rakvere ralli peakorraldaja Märt Ots nimetab võistluse põhiliste märksõnadena asfaltteid ja atraktiivsust publiku jaoks. Vaatemängulisuses on oma osa Kehalas valmival paarisrajal.
Rakvere ümbruse teedel on selgitatud nii Eesti kui NSV Liidu meistreid, kuid viimati sõideti seal kandis rallit 1989. aastal. Praegune eestvedaja Märt Ots oli ka toona mitmete võistluste peaorganisaatoriks. 2003. aasta Rakvere ralli korraldustuumikusse kuuluvad veel Priit Kasak ja Maaris Sveters.
Ots ütleb, et võistluse kavast ei leia ühtegi kiiruskatset, kuhu publik ligi ei pääse. 22. ja 23. augustil peetava võistluse esimesel päeval sõidetakse kiiruskatse Rakvere tänavatel, teisel kihutatakse pooled kiiruskatsed asfaltteedel, pooled kruusal.
Kehala paarisrada läbib ralli kahel korral: esimesel ühe lisakatse lõiguna ja teisel klassikalise paarisrajavõistlusena, kus kaks autot stardib korraga. "Võistlusrada pole veel lõplikult paigas, võimalik, et peame tegema mõningaid muudatusi," sõnab Ots.
Peakorraldaja nimetab tagasilöögiks Eesti Autospordiliidu rallikomitee otsust mitte anda Rakvere rallile meistrivõistluste staatust A ja N-rühmas. Seetõttu saavad punkte vaid E-rühma ja veoautodel sõitjad. "Öeldi, et olete uued tegijad ja harjutage enne," lausub Ots. "Sponsorite osas andis see otsus tagasilöögi. Tegelikult on ju kõik korraldusmeeskonna liikmed kogemustega tegijad."
Kehala paarisrada on rajatud endisesse kruusakarjääri. "Arvasime, et oleme Eestis esimesed paarisraja ehitajad, Saaremaa rajast polnud me teadlikud," lisab koos Kasakuga Gran Canarial kogemusi omandamas käinud Ots. Kehala raja ühe ringi pikkus on 1050 meetrit ja sel on kaks trampliini. Viadukti ehitamine lükati kevadesse, kuna selle ehitamine talvel kujuneks suvisest tööst kolm korda kallimaks.
"Ehitamisel osutus probleemiks paarimeetrine paekivist kõrgendik keset karjääri. Ükski ehitusmasin sellest jagu ei saanud. Lõpuks aitas hädast välja Eesti Põlevkivi 110 tonnine buldooser," lisab Ots.
Paarisraja avavõistlus on planeeritud hiliskevadesse-varasuvesse. Lisaks ralli kiiruskatsetele kavatsetakse seal sügisel läbi viia rallisprindi Eesti meistrivõistluste viimane etapp. "Igapäevaselt peaks nii paarisrada kui selle juurde rajatav lihtsam ja aeglasem õpperada olema kasutatavad treeningu- ja õppimispaigana," lausub Ots.
|
|
|
|