Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Subaru piloote abistavad erinevad infotahvlid
Subaru tiimi piloot Mikko Hirvonen on öelnud, et autoga õigesti sõita, pead sa temaga üheks saama. Kogenud sõitjad Petter Solberg ja Mikko Hirvonen tunnetavad autot ja teavad intuitiivselt millal vahetada käiku, pöörata, pidurdada või kiirendada.
Kuid Subaru Impreza WRC juures ei põhine kõik intuitsioonil. Mitte ainult sõitja ei tunneta autot, vaid auto teavitab samuti sõitjat ekraani vahendusel, mis asub rooli peal, seal kus tavaliselt on odomeeter. Ekraan annab olulist teavet süsteemide toimimisest.
Andmeid saab vaadata seitsmel erineval leheküljel. Piloodil on võistlusel kasutusel vaid kaks - üks kiiruskatsel ja teine ülesõitudel. Seadme juhtimiseks on kaks nuppu, üks mis vahetab lehekülgi ja teine heleduse muutmiseks.
Kiiruskatse stardis lülitavad Hirvonen ja Solberg arvuti sellisele leheküljele, kus saab jälgida kiirust, käiku, pöördeid, laadimisvoolu ja gaasipedaali asendit. Erkpunane tuli süttib, kui pöörded lähevad liiga suureks, et anda teada käiguvahetuse vajadusest.
Pärast kiiruskatse lõppu kuvatakse suurema spidomeetri ja kütusekoguse taseme vaatamisega lehekülg. Sellised Impreza WRC 04 süsteemid peaksid tagama optimaalse mootori töö. Näiteks enne auto mootori välja suretamist saavad piloodid jälgida turbo temperatuuri, et tagada selle aeglane jahtumine.
Piloodid saavad kasutada veel diferentsiaalide seadistuse lehte. Seal on näidatud, kuidas kolm diferentsiaali (esimene, keskmine ja tagumine) on seadistatud. See võimaldab vaadata reaalajas jälgida, mida konkreetne diferentsiaal teeb.
Viimased neli ekraani on mõeldud inseneridele. Eriti vajalikud on need hooldusalades, kus auto teatab vigastest detailidest (ülekanded, mootor, pidurid ja diferentsiaalid). Teades, mis autos toimub, saavad insenerid parandada auto jõudlust.
Kaardilugejal on samuti oma ekraan, mis annab temale vajalikku infot. Olulisemad parameetrid on kilomeetrite lugeja ja kütusenäidik.
Vaata lisaks:
www.swrt.com
|
|
|
|