Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Markko Märtin kiidab norrakate toetusprogramme
|
Loe lisaks |
|
|
Alates möödunud aastast, mil Markko Märtin võitis kaks autoralli MM-etappi, on hakatud riiklikul tasandil autosporti märkama. Sponsoreid on noortel sõitjatel raske leida, ning puuduvad mastaapsed toetusprogrammid.
Noortele pilootidele mõeldud arengukavade ja toetusprogrammide puudus ja autospordi "vaeslapseseisus" Eestis ei ole asjahuvilistele teadmata. Jääb ainult üle loota, et lisaks Markko Märtinile märgatakse lähiaastatel ralliradadel ka teisi tublisid eestlasi ning võrdusmärki ei tõmmata vaid autoralli ja Markko Märtini vahele.
Petter Solbergi endine tiimikaaslane Markko Märtin hindab kõrgelt 2003 aasta maailmameistri kodumaal rakendatavaid abiprogramme.
"Olen üllatunud, kui palju toetusprogramme Norras on ning kui hästi süsteem on organiseeritud," rääkis Markko Märtin. "Eestis on need asjad halvasti korraldatud - meil ei ole ühtegi toetussüsteemi!"
Eesti Autospordi Liidu (EAL) peasekretär Arno Sillat ei ole Eesti tuntuima rallipiloodiga päris ühte meelt: "EAL eraldab noorte spordi jaoks summad, millest mingi osa tuleb riigilt ning lisaks laekub raha sponsorprogrammidest."
Sillati sõnul oli N-Liidu ajal toetusprogrammide osa märgatavalt suurem. "Praegu tegelevad noorte sõitjatega põhiliselt "Noorte Tehnikute Maja" ja klubid. On hea traditsioon, et oma osa saab ka kardiliit - just seal tehakse reeglina esimesed sammud autospordis," märkis Sillat.
"Noortele on mitmesugused programmid ja erinevate firmade toetus väga vajalik. Raske on areneda ja saada paremaid tulemusi, kui toetusprogramme ei ole," rääkis Märtin, kelle toetamist alustas 1997. aastal kütusetransiidi kompanii E.O.S.
|
|
|
|