Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Ringrajameister otsib rallidest vaheldust
Rakverlane Avo Vaher tegi mullu ringrajal kõva hooaja. Ta võitis sarjas Gislaved Volkswagen Golf Eesti meistritiitli ja oli Balti sarjas teine. Aga rallirubriiki pole ta siiski mitte eksituse tõttu sattunud.
Tänavu leiab Avo Vaheri jäärajavõistlustelt, rallilt ja rallisprindilt, kust koju toodud ka esimesed karikad. Kavatseb siis mees lõplikult ala vahetada?
"Tänavu ma täit hooaega ringrajal vist tõesti ei sõida," lausus Rakvere autospordiklubi K.O.S. värvides võistlev Vaher. "Otsin vaheldust, sest ringrajal läks üksluiseks. Püüan leida jäält ja kruusalt uusi kogemusi. Ringrajale selga siiski täielikult ei pööra, ilmselt stardin mõnel etapil vabaklassis. Ringrajal on praktiliselt kõik mis võimalik saavutatud, tahaksin aga edasi areneda."
Lisaks ringraja ja ralli erinevale ülesehitusele ning olemusele nõuavad kaks autospordiala ka teineteisest erinevat tehnikat ja varustust. "Võistlen sama autoga, millega sõitsin ringrada," kinnitas Vaher. Gislaved Volkswagen Golf sarja meistriks tuli Vaher Golf II-ga.
"Kui mõistlikult sõita, siis pole häda midagi. Auto tuleb muidugi ümber seadistada, pisut kõrgemaks teha. Ralli jaoks võiks auto olla muidugi oluliselt võimsam, jõudu on natukene vähe. Aga alustamiseks on Golf II väga hea auto. Ta on odav, vastupidav ja tema mootorist saab veel talupojatarkusega jagu."
Oma rallidebüüdi tegi Avo Vaher Lõuna-Eesti talverallil Võrumaa teedel. Koos kaardilugeja Toomas Kasakuga saavutati rühmas E7 kuues ning absoluutarvestuses 33. koht. "Ralli pole ringrajast oluliselt raskem," leidis võidusõitja. "Rallis on oluline meeskonnatöö. Mul oli selles mõttes lihtne alustada, sest Toomas on kaardilugejana väga kogenud. Ta tegi mulle olulised pisiasjad ruttu selgeks, tänu temale ei pidanud ma muretsema ülesõitude ja kella pärast."
"Me ei läinud Lõuna-Eestisse suurte eesmärkidega," jätkas Vaher. "Esimene eesmärk oli lõpuni sõita, ei tahtnud end esimestelt katsetelt kraavist leida. Minu jaoks oli asi ju täiesti uus lumi, Võrumaa väga põnevad teed, pikk ralli. Lisaks sõideti viis esimest katset pimedas."
Järgmise suurema etteaste "võõras seltskonnas" tegi Vaher Kulbilohu rallisprindil, selle ala Eesti meistrivõistluste teisel etapil. Vaheri debüüt õnnestus igati, klassis ERK 2WD sai ta kolmanda koha, kaotades võitjale Margus Jamnesele vaid 1,7 sekundit.
"Selgub, et Golfiga on võimalik põhimõtteliselt kõiki alasid sõita," kiitis Vaher oma masinat. "Auto taha küll midagi ei jäänud. Esimesel katsel kartsin natukene trampliine polnud kogemusi ja enne hüppeid isegi pidurdasin. Teisel katsel lasin lihtsalt gaasi maha, kolmandal panin juba täiega ja ei juhtunud midagi. Kui asja käppa sain, tundsin pikast lendamisest mõnu."
Jõudumööda on Vaher võistelnud ka jääradadel. Näiteks Järvamaa karikavõistluste viimasel etapil oli ta taas klassi kolmas. "See on huvitav sari ja konkurents on seal tihe," lausus Rakverest pärit võidusõitja. "Viimasel etapil olin omas klassis kolmas. Sain rajapiirde riivamise eest viis sekundit trahvi, ilma selleta olnuksin vähemalt koha võrra kõrgemal."
"Ei tahtnud autol niisama seista lasta," leidis Vaher oma alavahetusele veel ühe põhjuse. "Ringrajasõidud toimuvad ju ainult suvel, hooaeg jääb lühikeseks. Olen ka teistele ringrajasõitjaile soovitanud, et tasuks teisigi alasid proovida. See pole keeruline muuda seadistust, pane teised rehvid alla ning anna minna."
|
|
|
|