Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
Autoralli MM-hooaeg algab Monte Carlos
![](pics/clearpixel.gif) |
Loe lisaks |
|
![](pics/clearpixel.gif) |
Sel nädalavahetusel algab Monte Carlos järjekordne autoralli MM-hooaeg. Monte Carlo ralli on alati väga ettearvamatu ja seal võitmiseks ei piisa vaid kiire olemisest, vaid õnnel on väga suur osakaal.
Kuigi FIA üritas iga hinnaga autotootjate kulutusi MM-võistlustel kärpida, siis kõigele vaatamata ei alusta seda hooaega Hyundai ega Škoda. Hyundai meeskond taandus MM-karussellist juba neli etappi enne eelmise hooaja lõppu. Škoda rallitiim plaanib küll 2004. hooajast osa võtta, kuid osaledes vaid valitud rallidel. Sellegipoolest toob kohe algav aasta ralliradadele tagasi Mitsubishi meeskonna, kes mullu pühendus uue WRC auto ehitamisele.
2004. hooaega ei alusta Peugeot pärast kolme võitukat aastat valitseva maailmamestrina. Mullune hooaeg näitas, et teise Prantsuse autotootja Citroeni paremust. Sel hooajal, kus tehasemeeskonda saab etapil esindada vaid kaks sõitjat, on tootjate karika pärast võitlemas Citroen, Peugeot, Subaru, Ford ja Mitsubishi.
Peugeot toob kohe avaetapil välja uue auto. Peugeot 307 WRC öeldakse esialgsete testide põhjal olevat vähemalt sama hea, kui oli 206 WRC. Peugeot meeskonna ridades kihutavad kahekordne maailmameister Marcus Grönholm ja mullu Hyundai tiimi leival olnud Freddy Loix.
Mitsubishi tuleb rajale samuti uhiuue autoga. 2004. hooaeg peab näitama, kas autotootja aastane eemalolek tippkonkurentsist tasus ära ning kas nad suudavad arvestatavat konkurentsi pakkuda.
Petter Solberg on valitsev autoralli maailmameister ning see tähendab, et tema Subaru Impreza WRC kannab numbrimärki "1". Norraka meeskonnakaaslaseks on sel aastal Mikko Hirvonen, kes peab hakkama tõestama, et Subaru valik tema kasuks oli õige.
Citroeni meeskonnal on eelmisest aastast ette näidata Monte Carlo ralli kolmikvõit. Kindlasti üritavad nad seda tulemust korrata, kuid Monte võidusõit on alati loterii. Õiget rehvivalikut selleks ralliks teha on keeruline. Võidab see, kes suudab valida sellised rehvid, millega kaotatakse mägistel teedel erinevates ilmastikuoludes sõites vähim aega.
Citroeni ridades kihutavad Sebastien Loeb ja Carlos Sainz. Nemad on ka ainukesed tehasemeeskondade sõitjad, kes kunagi on Monte Carlo ralli võitu maitsta saanud.
Fordi ridades jätkavad Markko Märtin ja Francois Duval. Mullu oli eestlane Monte Carlos Citroeni trio järel neljas, kuid siis osaleti veel vana Focuse mudeliga. Uus Ford Focus WRC 03 on tõestanud oma kiirust asfaldil, kuid asfaldiralli võit jäi eelmisel aastal saamata.
2004. hooajaks FIA plaaninud Mille Pistes rajatutvumisskeemi, kus legendi kirjutatakse esimene kord enne võistluste algust ja teine kord sama päeva hommikul, kui kiiruskatse toimub. Kuuldavasti on FIA aga seda reeglit muutmas - praegugi lubatakse kompromisse, kui korraldajad nendeks soovi avaldavad.
Sellest hooajast on autode tagaakendelt kadunud kaardilugeja nimi, sest tagaklaasile peab mahtuma auto number.
Monte Carlo ralli on ka juuniorite maailmameistrivõistluste etapiks, kus läheb tiitlit püüdma ka eestlaste rallipaar Urmo Aava - Kuldar Sikk. Meeste kasutuses on Suzuki Ignise eelmise aasta versioon.
|
|
|
|