Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistlusjuhend
Programm
Avaldatakse võistluste juhend
Aeg: Esmaspäev, 1. november 2002 kell 10.
Võistlejate registreerimine
Algab: Esmaspäev, 8. november 2002 kell 10.
Lõpeb: Neljapäev, 9. jaanuar 2003 kell 16.00
Rallirajal viibimine keelatud.
Osavõtumaksud
Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised:
08.11.02 kuni 17.12.02 kella 24.00 rühma A ja N autod meeskonna kohta 3000.-EEK
08.11.02 kuni 17.12.02 kella 24.00 rühma E sõiduautod meeskonna kohta 2300.-EEK
18.12.02 kuni 09.01.03 kella 16.00 rühma A ja N autod meeskonna kohta 3500.-EEK
18.12.02 kuni 09.01.03 kella 16.00 rühma E sõiduautod meeskonna kohta 2800.-EEK
08.11.02 kuni 09.01.03 kella 16.00 veoautod meeskonna kohta 1000.-EEK
08.11.02 kuni 17.01.03 kella 16.15 võistkonna kohta 1000.-EEK.(vt.13.2.)
Osavõtuavalduste ja maksude laekumise viimane tähtaeg on 09.jaanuar 2003. a. kell 16.
Avaldatakse osavõtjate nimekiri
Aeg: Reede, 10. jaanuar 2003 kell 10.00
Rajadokumentide väljastamine
Koht: Võistluskeskus, Raadi Tartu Raadi Lennujaam
Aeg: Neljapäev, 16. jaanuar 2003 kell 09-16.
Võistlusrajaga tutvumine (vt. Art.8.5.)
Aeg: Neljapäev, 16. jaanuar 2003
15-18 võistlusrajaga tutvumine LK 1, (LK 2) piiratud kiirus 50 km/h.
Reede, 17. jaanuar 2003
08-12 võistlusrajaga tutvumine LK 3 (LK 6), LK 4 (LK 7), LK 5 (LK 8)
12.30-16.30 võistlusrajaga tutvumine LK 9 (LK 12), LK 10 (LK 13), LK 11 (LK 14)
Testikatse
Koht: Tartu-Tallinna maantee, Tiksoja
Aeg: Neljapäev, 16. jaanuar 2003 kella 13-15.
Turbode markeerimine
Koht: Tartu Tähe tn. 106C OÜ Alpter Grupp Tehnoülevaatuse ruumides
Aeg: Neljapäev, 16. jaanuar 2003 kella 17.00 - 22.00
Tehniline ülevaatus (Ajagraafik Art.5.1.2.)
Koht: Tartu Tähe 106C, OÜ Alpter Grupp Tehnoülevaatuse ruumides.
Aeg: Reede, 17. jaanuar 2003 kella 07.00-16.15 Parc Ferme kuni 18.15
Võistkondade registreerimine
Algab: Esmaspäev, 08.november 2002 kell 10.00
Lõpeb: Reede, 17.jaanuar 2003 kell 16.15
Stardiaegade avaldamine
Koht: Võistluskeskus, Raadi Tartu Raadi Lennujaam
Aeg: Reede, 17. jaanuar 2003 kell 17.30 I ringi I osale
17. jaanuar 2003 kell 23.00 I ringi II osale
Zhürii I koosolek
Koht: Võistluskeskus, Raadi Tartu Raadi Lennujaam
Aeg: Reede, 17. jaanuar 2003 kell 17.
Võistluste start
Koht: Tartu, Raekoja plats
Aeg: Reede, 17. jaanuar 2003 kell 19.
Võistluste käik
Aeg: Reede, 17. jaanuar 2003
RALLI START - 295,85 km., sellest 14 LK 103,40 km.
19.00 - start I ringi I osale pikkusega 23,40 km., sellest 2 LK 4,80 km.
20.00 - esimene võistlusauto lõpetab I ringi I osa, Parc Ferme
Laupäev, 18. jaanuar 2003
07.30 - start I ringi II osale pikkusega 139,53 km., sellest 6 LK 52,60 km.
12.00 - esimene võistlusauto lõpetab I ringi II osa, vaheaeg, regrupeering
13.30 - start I ringi III osale pikkusega 132,92 km.,sellest 6 LK 46,00 km.
Võistluste finiš
Koht: Tartu, Raekoja plats
Aeg: Laupäev, 18. jaanuar 2003 kell 17.40
TÜV peale finišit
Koht: Tartu Tähe 106C, OÜ Alpter Grupp Tehnoülevaatuse ruumides.
Parc Ferme
Aeg: Laupäev, 18. jaanuar 2003 kell 17.50
Võistlusjärgne pressikoverents
Koht: Tartu Tähe 106C, OÜ Alpter Grupp
Aeg: Laupäev, 18. jaanuar 2003 kell 18.10
Võistluste tulemused
Koht: Võistluskeskus
Aeg: Laupäev, 18. jaanuar 2003 kell 19.
Autasustamine
Koht: Tartu Narva mnt. 27 ööklubi "Tallinn"
Aeg: Laupäev, 18. jaanuar 2003 kell 21.
Ametlik teadetetahvel (ATT)
Koht: Võistluskeskus, Tartu, Raadi Tartu Raadi Lennujaam
Laupäev, 18. jaanuar hooldusalal Krootusel
Võistluste peakorter
Võistluste peakorter paikneb 8. novembrist 2002 a. kuni 15. jaanuarini 2003 a. Raadil. Aadress: Tartu Raadi Lennujaam , Tartu 51013 MTÜ "A-Racing". Tel. 07 333 602; GSM 052 47 563; faks 07 333 601; e-mail: raadi2@hot.ee
Võistluste peakorter avatud tööpäeviti kell 10-16.
Võistluskeskus
Võistluskeskus asub 15. jaanuarist 2003 a. kuni 18. jaanuarini 2003 a.
Raadil, Tartu Raadi Lennujaam, Tartu 51013 MTÜ "A-Racing". Tel. 07 333 602, GSM 052 47 563, faks 07 333 601, e-mail: raadi2@hot.ee
Võistluskeskus avatud:
kolmapäev 15. jaanuar 16-21.
neljapäev 16. jaanuar 8-22.
reede 17. jaanuar 7-23.
laupäev 18. jaanuar 8-21.
Pressikeskus
Koht: Raadi, Tartu Raadi Lennujaam
Aeg: Reede, 18. jaanuar 2003 kell 11-23. Laupäev, 19. jaanuar 2003 kell 8-20.
I KORRALDAJA
1.1.Määrang
7. rahvusvahelise autoralli "EESTI TALV 2003" korraldab MTÜ " A-Racing "
17.-18.jaanuaril 2003.a. vastavuses FIA Spordikoodeksi ja selle lisadega,FIA rallivõistluste Üldmäärusega, EAL Võistlusmäärustikuga käesoleva Võistlusjuhendi alusel.
Võistlusjuhend on avaldatud paberkandjal 01.novembril 2002.a.
Võistlus on registreeritud FIA rahvusvahelises kalendris
Võistlus on registreeritud EAL-s No.1/R 2003
1.2.Vanemametnikud
Zhürii esimees: Juhan Mänd Eesti
Zhürii liikmed: Toomas Diener Eesti
Janis Krastins Läti
Võistluse direktor Aivo Hintser Eesti
Võistluse juht Aivar Parts Eesti
Võistluse juhi abi Helvi Merirand Eesti
Rajameister Hillar Roose Eesti
Julgestuse ülem
Tehnilise kom. esimees Tarmo Jänt Eesti
Liiklusohutusülem Indrek Koemets Eesti
Võistluste arst Aivar Pintsaar Eesti
Peaajamõõtja Ojars Andersons Läti
Rajakohtunike ülem Toomas Sepp Eesti
Faktikohtunike ülem Tõnu Raudkats Eesti
Tulemused Tarvo Tamm Eesti
Võstluse sekretär Pilleriin Puskar Eesti
Eva Ly Peebo Eesti
Pressikeskuse juhataja Rein Luik Eesti
EAL turvavaatleja Eedo Raide Eesti
Võistlejate vahenduskohtunik Margus Karjane Eesti
1.3.1. Ametnike ja kohtunike eraldusmärgid
- võistlejate vahenduskohtunik punane vest
- kontrollpunkti vanemkohtunik punane vest
- faktikohtunik punane vest
- kontrollpunkti kohtunik kollane vest
- julgestajad kollane käeside
II ÜLDMÄÄRANGUD
Art.2 Seeriavõistlused
2.1. Autoralli "EESTI TALV 2003" on 2003 aasta Eesti MV I etapiks sõiduautodele.
2.2. Autoralli "EESTI TALV 2003" on 2003 aasta Läti MV I etapiks sõiduautodele.
2.3. Autoralli "EESTI TALV 2003" on 2003 aasta Eesti MV I etapiks veoautodele.
III VÕISTLUSRAJA ÜLDKIRJELDUS
3.1.Üldandmed
Raja kogupikkus: 295,85 km.
Kiiruskatsete arv: 14
Kiiruskatsete kogupikkus: 103,40 km.
Rada on jaotatud üheks ringiks ja ring kolmeks osaks.
Korduvkatsete arv: 7
Tutvutav LK kogupikkus: 51,70 km.
Ralliraja detailide kirjeldus, ajagraafik, kontrollpunktid esitatakse Legendis.
3.2. Eeltutvumiskeeld
Võistlejatel, registreerijatel või nende esindajatel on keelatud viibida enne 16.jaanuari 2003.aastat kella 15.00 järgmiste asustatud punktide vaheliste kujutletavate joontega piiritletud maa-alal:
Kambja - Otepää - Kanepi - Ihamaru - Vastse-Kuuste - Kambja joonest seespool
Korraldaja või politsei poolt avastatud rikkujaid starti ei lubata.
Tutvumiskeelu piirkond avaldatakse EAL poolt 08.novembril 2002 aastal interneti aadressil: http://www.auto.ee
Vajadusel luba korraldajatelt.
IV VÕISTLUSAUTOD
Art. 4 Võistlusautod
Võistlema lubatakse FIA Võistlusmäärustiku Lisa J kohaseid rühmade A ja N autosid, samuti rahvuslike rühmade autosid vastavuses ASN-de tehnilistele eeskirjadele.
4.1. Eritingimused
4.1.1. Põhjakaitsed on lubatud.
4.1.2. Porikaitsekummid on lubatud
4.1.3. Naastrehvide kasutamine on lubatud.
a) sõiduautode naastrehvid peavad vastama FIA / Rootsi MM nõuetele:
naastud peavad olema kõvast materjalist, teritamata, silindrilise kujuga
naastu põiklõige peab moodustama kogu naastu ulatuses täisringi
naast ei tohi olla torujas, seest õõnes, ka mitte kulununa
tüve osa läbimõõt on kuni 9mm.
naastu keskosa kõvasüdamiku läbimõõt on vähemalt 2,5mm. Südamik peab olema silindriline, homogeenne ja lamedalt lõigatud.
naastu üldpikkus on kuni 20mm.
naastu kaal on kuni 4,0 grammi
naastud tuleb rehvile kinnitada väljastpoolt
naastude arv on kuni 20 tk. rehvi veerepinna ümbermõõdu iga vabalt valitud pikkusdetsimeetri kohta. Naastude arv loetakse 3dm. ulatuses, mõõtealasse ei tohi jääda üle 60 naastu.
b) veoautode naastrehvid peavad vastama EAL Tehnikakomitee nõuetele:
naastul võib olla ainult üks tipp ja see ei või olla terav ega torujas
naastu suurim lubatud mass on 3,0 grammi
naast ei tohi rehvipinnast välja ulatuda rohkem kui 2,5mm.
naastude arv ühes rehvis kuni 300 tk.
naastud tuleb rehvile kinnitada väljastpoolt
4.1.4. Paigaldatud tulekustutussüsteemid peavad vastama FIA VM Lisa J Art.253.7 kusjuures:
a) A-rühmas kohustuslik
b) N-rühmas kohustuslik
c) E-rühmas soovituslik (vastavalt ASN-d määrustele)
Käsikustutid on kohustuslikud kõikides rühmades, samuti esmaabipakend ning üks ohukolmnurk (soovitav lisaks kollase tulega vilkuv taskulamp).
4.1.5. Radariavastaja (antiradari) paigaldamine ja kasutamine on keelatud
4.1.6. Kasutada on lubatud vaid ühte varuturbot igal ringil.
Rikkumisega kaasneb eemaldamine võistlustelt.
4.1.7. A ja N rühma autodel turvakilede olemasolu küljeakendel kohustuslikud.
4.2. Masinaklassid:
4.2.1. Seeriautod N-rühm:
klass 2 kuni 2000 cc
klass 3 üle 2000 cc
4.2.2. Turismiautod A-rühm (s.h. ka WRC):
klass 5 kuni 2000 cc
klass 6 üle 2000 cc
4.2.3. Rahvuslik E-rühm
klass 7 kuni 1600 cc
klass 8 1600 cc kuni 2000 cc
klass 9 üle 2000 cc
klass 10 veoautod GAZ 51 ja GAZ 52
klass 11 veoautod GAZ 53
4.3. Kui klassis on 3 või vähem startinud autot, võidakse need zhürii otsusega ühendada kõrgema klassiga antud rühmas.
V OSAVÕTUAVALDUS, REGISTREERIMINE, TEHNILINE ÜLEVAATUS
Art. 5 Osavõtuavaldus, registreerimistähtajad
5.1. Võistlusel võib osaleda iga füüsiline või juriidiline isik, kellel on kehtiv registreerijalitsents.
5.1.1. Juhendi lisana avaldatud osavõtuavalduse vorm peab täidetuna ja allkirjastatult laekuma hiljemalt 09.jaanuariks 2003 aastaks, kella 16.00 koos osavõtumaksu tasumisega.
Kui osavõtuavaldus saadeti faksiga, peab avalduse originaal ja maksetõend saabuma korraldaja postiaadressile hiljemalt 14.jaanuariks 2003 aastaks.
Kaardilugeja andmeid võib esitada või täpsustada rajadokumentide väljastamiseni.
5.1.2.Tehniline ülevaatus enne starti
Iga võistlusel osalev võistlusauto peab saabuma koos mehaanikute või esindajaga tehnilisele ülevaatusele reedel, 17.jaanuaril 2003 järgmise ajagraafiku järgi:
07.00-08.00 `` 86 - 100
08.00-08.30 `` 79 - 85
08.30-09.00 `` 73 - 78
09.00-09.30 `` 67 - 72
09.30-10.00 `` 61 - 66
10.00-10.30 `` 55 - 60
10.30-11.00 `` 49 - 54
11.00-11.30 `` 43 - 48
11.30-12.00 `` 37 - 42
12.00-12.30 `` LÕUNA
12.30-13.00 `` 32 - 36
13.00-13.30 `` 27 - 31
13.30-14.00 `` 22 - 26
14.00-14.30 `` 17 - 21
14.30-15.00 `` 11 - 16
15.00-15.30 `` 6 - 10
15.30-16.00 `` 1 - 5
16.00-16.15 `` 0 - autod
Tehniline ülevaatus ja võistlusauto dokumentide kontroll toimub
Tartus Tähe tn.106C
OÜ Alpter Grupp Tehnoülevaatuse ruumides.
Numbrid ja reklaamid peavad olema autole kinnitatud enne tehnilisele ülevaatusele saabumist.
5.1.3. Võistlejate esindaja või mehaanikud peavad tehnilisel ülevaatusel esitama järgmised kehtivad dokumendid:
volikiri võistlusauto kasutamise kohta I piloodi nimele
võistlusauto tehniline pass
liikluskindlustus või Green Card
Eesti sõitjatel EAL võistlusauto tehniline kaart
A ja N rühma autode kohta homologatsiooniraamat koos lisadega
võistlejate sõiduvarustus (kiivrid, kombed jne)
Võistlejad ei pea viibima tehnilisel ülevaatusel.
5.1.4. Turbode markeerimine toimub neljapäeval, 16.jaanuaril rajadokumentide väljastamisel koostatud ajagraafiku alusel Tartus Tähe tn. 106C OÜ Alpter Grupp Tehnoülevaatuse ruumides.
5.1.5. Peale TÜV-I on kinnine parkla (parc ferme) Tartus Tähe tn. 106.
5.2. Starti lubatakse kuni 80 autot
VI OSAVÕTUMAKSUD, KINDLUSTUS
Art. 6 Osavõtumaksud
6.1. Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised:
08.11.02 kuni 17.12.02 kella 24.00 rühma A ja N autod meeskonna kohta 3000.-EEK
08.11.02 kuni 17.12.02 kella 24.00 rühma E sõiduautod meeskonna kohta 2300.-EEK
18.12.02 kuni 09.01.03 kella 16.00 rühma A ja N autod meeskonna kohta 3500.-EEK
18.12.02 kuni 09.01.03 kella 16.00 rühma E sõiduautod meeskonna kohta 2800.-EEK
08.11.02 kuni 09.01.03 kella 16.00 veoautod meeskonna kohta 1000.-EEK
08.11.02 kuni 17.01.03 kella 16.45 võistkonna kohta 1000.-EEK.(vt.13.2.)
Osavõtuavalduste ja maksude laekumise viimane tähtaeg on 09.jaanuar 2003.a. kell 16.00
Soodus osavõtumaks kehtib, kui ta on tasutud korraldaja arveldusarvele enne 17.12.2002.a. kella 24.00
6.1.1. Eeltoodud maksud on kehtestatud nendele võistlejatele, kes nõustuvad korraldaja reklaamidega võistlusautol.
6.1.2. Võistleja võib keelduda korraldaja reklaamidest enne 09.jaanuari 2003.a., märkega osavõtuavaldusel, siis on eeltoodud maksud kahekordsed (tasutakse koos osavõtumaksuga). Keelduda ei saa rallitunnuse ja võistlusnumbriga seotud reklaamidest.
6.1.3. osavõtumaks 08.11.02 kuni 17.01.03 kella 16.15 võistkonna kohta 1000.- EEK.(vt.13.2)
6.1.4. Maksud tuleb sooritada korraldaja arvele (ülekandekulud maksjalt)
221018383967 HANSAPANK MTÜ A-Racing
selgitus: meeskonna . . . osavõtumaks
6.2. Osavõtuavaldusi käsitletakse ainult siis, kui osavõtumaksud on laekunud korraldajale täies ulatuses, või osavõtuavaldusele on lisatud avaldaja ASN-i garantiikiri.
6.3. Osavõtumaks tagastatakse:
6.3.1. osavõtuavaldust ei rahuldatud
6.3.2. korraldaja tagastab 50% osavõtumaksust kui ralli ei toimunud korraldajast mitte olenevatel põhjustel
6.3.3. korraldaja tagastab 25% osavõtumaksust kui võistleja ei saanud startida vääramatu jõu mõjul eeldusel, et toimunu kohta laekub korraldajale ASN-i vastav tõend.
6.4.Kindlustus
6.4.1. Kõik võistlusautod peavad omama kehtivat liikluskindlustust või Rohelist Kaarti. Liikluskindlustus katab tsiviilvastutuse kolmandate osapoolte ees. Võistluse ajal kehtib Eesti Liikluskindlustuse seadustik.
6.4.2. EAL-I korraldusloaga kaasneb ralli kindlustus kolmandate osapoolte ees kiiruskatsetel 4 000 000 krooni ulatuses (poliisi nr.88981 Seesam Kindlustuse AS).
VII REKLAAM
7.1. Korraldaja reklaamid, võistlusnumbrid ja rallitunnus peavad olema paigaldatud võistlusautole enne tehnilisse komisjoni saabumist vastavalt Lisale 1, ja jääma autole võistluste lõpuni.
Rikkumisel rahatrahv 5000.- EEK või starti mittelubamine.
1. küljenumber
2. reklaam
3. reklaam
4. reklaam
5. reklaam
6. reklaam
7. reklaam 2 tk
1 tk
1 tk
2 tk
2 tk
1 tk
2 tk kuni 50x50 cm
kuni 50x15 cm
kuni 50x10 cm
kuni 40x20 cm
kuni 30x20 cm
kuni 50x20 cm
kuni 40x20 cm EESTI TALV 2003
EESTI TALV 2003
OÜ Alpter Grupp
AUTOVER AUTOKLAAS
HINKUS
reserveeritud EAL
reserveeritud
VIII ÜLDKOHUSTUSED
Art.8. Üldkohustused
8.1. Võistlejate sõiduvarustuse ja kiivrite vastavust FIA ja EAL määrustikele kontrollitakse tehnilise ülevaatuse käigus.
8.2. Võistlusrajaga tutvumise, võistlusmäärustiku ja antud Juhendi täitmist võistlejate poolt kontrollivad faktikohtunikud.Faktikohtunike nimekiri koos tööülesannete loeteluga avaldatakse Bülletääniga.
8.3. Määrustike rikkumised rajal registreeritakse ajakaardile.
8.4. Võistlusnumber ja -tunnus.
8.4.1. Korraldaja väljastab igale meeskonnale rallitunnuse kleebise, mis kinnitatakse võistlusauto esikapotile kogu ralli ajaks. (Lisa 1). Rallitunnus ei tohi (ka mitte osaliselt) katta auto registreerimisnumbrit.
8.4.2. Korraldaja väljastab igale meeskonnale kaks võistlusnumbrit, mis paigaldatakse võistlusauto mõlemale esiuksele kogu ralli ajaks (Lisa 1)
8.5. Rajaga tutvumine
8.5.1. Osavõtjatele väljastatakse rajaga tutvumiseks kogu dokumentatsioon aadressil:
Tartu Raadi Lennujaam, Raadi, Tartu alates 16.jaanuarist kell 09.00
8.5.2. Allkirjastades rajadokumentide kättesaamise, peab osavõtja teatama korraldajatele täpsed andmed treeningauto kohta, esitama oma mobiiltelefoni numbri ja teatama oma majutuskoha ralli ajal.
8.5.3. Võistlusmaterjalide kättesaamiseks peab iga võistlusel osalev meeskond saabuma meeskonna liikmetega ja esitama kõik osalemiseks vajalikud kehtivad dokumendid:
täidetud ja allkirjastatud osavõtuavalduse koopia
registreerijalitsents
sõitjalitsentsid ( A ja N rühmas RV-litsentsid)
välisvõistlejail ASN stardiluba (templijäljend osavõtuavaldusel, ASN erikiri või RV litsentsi pöördel)
autojuhiload
välisvõistlejatel elukindlustuse poliis
8.5.4. Katsetel viibimine rajaga tutvumiseks on lubatud alates
16.jaanuarist kella 15.00 st kuni 17.jaanuarini kella 16.30 ni järgmiselt:
16.jaanuar 2003 15.00 - 18.00 LK 1 (2) piiratud kiirus 50 km./h
17.jaanuar 2003 08.00 - 12.00 LK 3 (LK 6), LK 4 (LK 7), LK 5 (LK 8)
12.30 - 16.30 LK 9 (LK 12), LK 10 (LK 13), LK 11 (LK 14)
Kõikide LK-ga saab tutvuda kolm ( 3 ) korda, mis fikseeritakse faktikohtunike poolt.
Võistlusrajaga tutvumine enne 16.jaanuari 2003.aastat kella 15.00 toob endaga kaasa stardikeelu. (vt. Art.3.2.)
Lisakatsetega tutvumise korra rikkumist (viibides kiiruskatsetel Juhendis ettenähtust rohkem arv kordi) karistatakse zhürii poolt alljärgnevalt:
esimene kord - rahatrahv 5000 EEK
teine kord - kuni võistlustele mittelubamine
Lisakatsetega tutvumise ajagraafiku rikkumist (viibides kiiruskatsetel Juhendis ettenähtud kellaaegadest enne või pärast) karistatakse zhürii poolt alljärgnevalt:
esimene kord - rahatrahv 5000 EEK
teine kord - kuni võistlustele mittelubamine
8.5.5. Lisakatsetel on keelatud sõita vastu võistlussuunda. Rikkumisel rahatrahv 5000.-EEK.
8.5.6. Rajaga tutvumisel on lisakatsetel kiiruspiirang 80 km./h, kui see pole alandatud liiklusmärkidega, korraldaja märkidega või tähistustega legendis. Sõitma peab LE kohaselt ja nõnda, et mitte mingil moel ei segaks teisi liiklejaid ega ei häiriks rajaäärseid elanikke.
Radariavastaja paigaldamine keelatud,selle kasutamisel ja avastamisel ei lubata starti.
Võistluse korraldaja karistab võistlusrajaga tutvumisel kiirusepiirangu rikkujaid TÜV käigus politsei ja faktikohtunike teate alusel alljärgnevalt:
esimene kord - rahatrahv 1000.-EEK.
teine kord - rahatrahv 2000.-EEK.
kolmas kord - zhürii otsus
8.5.7. Tutvumisautod
Rajaga tutvumiseks võib kasutada liikluseeskirjadele vastavaid seeriaviisil valmistatud üldliikluseks ettenähtud sõiduautosid (FIA GP Art.14.3.)
Lubatud on kasutada rehve, mis vastavad LE nõuetele või Rootsi MM-il võistlusrajaga tutvumiseks lubatud naastrehve:
- naastud peavad olema kõvast materjalist, teritamata, silindrilise kujuga
- naastu üldpikkus kuni 15 mm.
- naastu kaal kuni 2,5 grammi
- naastud tuleb rehvile kinnitada väljastpoolt
- naastude arv kuni 250 tk. rehvi kohta
- naast võib rehvi pinnalt välja ulatuda kuni 2,0 mm.
tutvumisautode ülevaatus ja tähistamine toimub Tartus Raadi Lennujaamas rajadokumentide väljastamisel.
8.6. Kõik korraldaja poolt määratud rahalised trahvid peavad olema tasutud kella 19.00 iks Võistluskeskusesse.
8.7. Kõik tutvumisreeglite rikkumised käsitletakse zhürii poolt, kes võib rakendada karistusi FIA VM Art 152 jt alusel. Vastavad ettekanded saadetakse vajadusel rikkujate ASN-dele.
8.8.Testikatse
Korraldaja poolt on organiseeritud neljapäeval, 16.jaanuaril kella 13.00 - 15.00-ni testikatse pikkusega 2,0 km. Tartu - Tallinna mnt. ääres Tiksojal. Täpne asukoht Legendiraamatus.
IX RALLI KÄIK
9.1. Võistluste ametlik aeg on Eesti aeg, ajasignaale edastab täistundidel Eesti Raadio.
9.2. Ralli esimese võistlusauto stardiaeg on 17.jaanuaril kell 19.00 Tartus Raekoja platsilt
Stardipiirkonnas ei rakendata kinnise pargi reziimi (hooldus keelatud). Võistlusautod väljuvad Parc ferme`st (Tartu, Tähe tn.106) kell 18.15 ühtses kolonnis Raekoja platsile stardieelsele ootele, paiknemine vastavalt Legendile.
9.3. I ringi I osale stardivad kõik võistlusautod 2-minutilise stardiintervalliga.
9.3.1. I ringi I osale stardivad kõik võistlusautod ümberpööratud stardijärjestuses (suurem stardinumber ees)
9.4. I ringi II ja III osale stardivad kõik võistlusautod 1-minutilise stardiintervalliga.
9.5. Ringi lõpu AKP-sse võib karistuseta varem saabuda.
Katkestanud meeskond peab katkestamise põhjustest koheselt teatama Võistluskeskusesse tel. 07 333 602 ja eemaldama võistlusnumbrid.
9.6. LK stardiviis
Stardihetk on LK stardijoonel paikneval elektroonilisel stardikellal viie punase tule üheaegne kustumise hetk. Stardikell näitab stardile eelnevat minutit ja 55 sekundil süttib stardikella ülaosas punane tuli, 56 sekundil teine, 57 sekundil kolmas, 58 sekundil neljas, 59 sekundil viies ning 00 sekundil kustuvad viis punast tuld mis on ka stardihetkeks.
Valestart fikseeritakse elektroonilise kiire abil.
9.7. Tehniline hooldus.
Võistlusauto hooldamine, tankimine ja rehvide vahetus on lubatud kogu võistluse kestel ainult Legendis eraldi märgitud kohtades - hooldusparkides (Service Park).
Rikkumise korral karistatakse võistlustelt eemaldamisega.
9.8. Regrupeeringud
Toimub kolm regrupeeringut:
Enne saabumist hooldusparkidesse D, E, F - stardiintervallide korrigeerimine katkestajate ja hilinejate arvelt. Uus stardiaeg kantakse ajakaardile.
9.9. Avariidest, kus esines võistlejate või pealtvaatajatega vigastusi, tuleb teavitada vastavalt FIA Üldmäärustiku Lisa IV p.33 (ohutusside kaudu). Igal juhul peavad võistlejad kasutama Legendiraamatu OK/SOS tahvleid. Rikkumisel võib zhürii võistlejad eemaldada.
X KARISTUSTE KOONDTABEL
Vaata LISA 2
Zhürii poolt määratavad karistused:
FIA 3.3.6. Ebakorrektne, ebaaus või ebasportlik käitumine (kuni eemaldamiseni)
FIA 7.1. Kõrvaline isik autos (kuni eemaldamiseni)
FIA 8.1.1 Legendi järgimine (kuni eemaldamiseni)
FIA 11.4. Auto pukseerimine, vedu (kuni eemaldamiseni)
FIA 11.5.1/2 Tõkestamine, ebasportlikkus (kuni eemaldamiseni)
FIA 12. Hooldus, tankimine (kuni eemaldamiseni)
FIA 15.1.3/5 Auto mittevastavus, dokumendid (kuni starti mittelubamiseni)
FIA 18.1.9. KP kohtunikele mitteallumine (kuni eemaldamiseni)
FIA 18.6.12. Vale tegevus KP-des (kuni eemaldamiseni)
FIA 19.8. Korduv valestart LK-le (kuni eemaldamiseni)
FIA 19.10. LK stardist keeldumine (kuni eemaldamiseni, lisaks karistusajale)
FIA 19.14. Kõrvaline abi LK-l (kuni eemaldamiseni)
FIA 19.19.1. Avariijärgne ohutus LK-l (rahatrahv)
FIA Lisa IV, p.2.5.Õnnetusjuhtumitest teavitamine (kuni eemaldamiseni)
FIA Lisa IV, p.3.4.5.Legendiraamatu OK/SOS mittekasutamine (kuni eemaldamiseni)
VJ 8.5.4 - 6 Rajaga tutvumine (kuni starti mittelubamine)
XI PROTESTID, APELLATSIOONID
11.1. Protestimaks ASN ettekirjutusena 5 000.- EEK
11.2. Kui protesti lahendamine eeldab auto eri osade lahtimonteerimist ja hilisemat koostamist, tuleb protestijal tasuda tehnilise komisjoni määratav täiendav kautsjon:
- protest selgelt määratletud auto osa kohta (mootor, roolisüsteem, ülekanne, pidurid elektriosa, kere jne) - 1000.- EEK
- protest kogu võistlusauto vastu - 2000.- EEK
11.3. Kõik kulutused auto kontrollimiseks ja transpordiks tuleb katta:
- hagejal, kui protesti ei rahuldatud
- kostjal, kui protest rahuldati
11.4. Kui protesti ei rahuldatud ja tegelikud kulutused protesti lahendamiseks osutusid suuremateks, tasub vahesumma protestija. Väiksemate tegelike kulutuste puhul tagastatakse ülejääk hagejale.
11.5. Apellatsioonimaksud:
ASN 10 000.- EEK
FIA 4 600.- EUR
XII TULEMUSED
12.1. Tulemused avaldatakse ATT-l kooskõlas Art.21.2.1. FIA Ralli Üldmäärustega klasside ja rühmade kaupa (vt.p.4.2. - 4.5.)
XIII AUTASUD AUHINNAD
13.1. Auhindade ja karikate loetelu
13.1.1. Üldarvestuse kuut paremat meeskonda autasustatakse meenetega.
13.1.2. Iga klassi kolme paremat meeskonda autasustatakse karikate ja meenetega.
13.1.3. Võistlus on avatud lisaauhindadele
13.1.4. Auhindade loetelu avaldatakse ATT-l
13.2. Võistkondlik arvestus
Kolme paremat võistkonda autasustatakse karikatega.
Võistkonna moodustavad 2 või 3 autot. Üks meeskond võib osaleda vaid ühes võistkonnas.
Võitnud võistkond on see, kelle kahe parema meeskonna aegade kogusumma on väikseim. Võrdse tulemuse korral on parem see võistkond, kelle meeskonnal on parem koht üldarvestuses. Kui võistkonnast üks auto eemaldatakse võistluselt või kaks katkestavad võistluse, tähendab see kogu võistkonna mittearvestamist.
13.3. Riikidevaheline arvestus
Kolme paremat riiki autasustatakse karikatega.
Võitnud riik on see, kelle kahe parema meeskonna aegade kogusumma on väikseim. Võrdse tulemuse korral on parem see võistkond, kelle meeskonnal on parem koht üldarvestuses.
XIV AUTASUSTAMISTSEREMOONIA
14.1. Autasustamine toimub 18.jaanuaril 2003.a., kell 21.00 Tartus Narva mnt. 27 ööklubis "TALLINN"
14.2. Autasustatavad on kohustatud osalema tseremoonial. Puudumisel kaotavad nad õiguse auhindadele või -rahadele.
XV Ajakirjanike teenindamine
15.1. Täidetud akrediteerimisvorm saata korraldajale enne 15.01.2003 aadressil: MTÜ A-Racing, Raadi, Tartu Raadi Lennujaam, Tartu 51013 või e-postiga aadressil: raadi2@hot.ee
15.2. Pressikeskus avatakse reedel, 17. jaanuaril 2003 a. kell 11 Tartus, Raadil Tartu Raadi Lennujaama ruumides.
LISA 3
Autoralli "Eesti talv 2003" vahenduskohtunik: Margus Karjane
|
|
|
|