Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rallikrossi üldjuhendi projekt ja tehniliste tingimuste täiendused veoautodele aastaks 2004 |
|
Rallikrossi üldjuhendi projekt ja tehniliste tingimuste täiendused veoautodele aastaks 2004
|
Loe lisaks |
|
|
Eesti Autospordi Liit (EAL) avaldas täna tuleva hooaja veoautode rallikrossi üldjuhendi projekti ja veoautode tehniliste tingimuste täiendused.
Tehnilistes tingimustes on ühe muudatusena tulevast aastast kõigil veoautodel kohustuslik katuse horisontaalne kaitsekaar. Samuti puudutavad sisseviidavad muudatused pidurisüsteemi, mootorit ning rehve. Autokrossis saab olema lubatud vähim pöiamõõt 17,5 tolli ning kasutada võib 2004. aastast vaid veoautorehve või C-märgistusega rehve. Vähim lubatud pöiamõõt autorallis, rallisprindis ning rallikrossis on tulevast aastast 16 tolli. Slikk-rehvide kasutamine keelatakse.
Autokrossis masinaklassis GAZ-51/52 lubatakse 2004. aastal kasutada vaid algsete ülekandearvudega käigukaste (samad kolm käigukasti, mis senini olid lubatud GAZ 53-edel). Autorallis, rallisprindis ja rallikrossis on samas võistlusklassis käikude arv, ülekandearvud ja lülitussüsteem vabad. Masinaklassis GAZ 53 on lubatud kasutada vaid algseid käigukaste.
Klassis GAZ 53 on jäärgmisel hooajal lubatud kasutada ainult 3M3-mootorite nukkvõlle ning omavalmistatud või täiustatud nukkvõllide kasutamine on keelatud.
Eesti MV üldjuhendi projekt veoautodele rallikrossis
1. Üldkorraldus
1.1. 2004. a rallikrossi meistrivõistlused (MV) korraldatakse Eesti Autospordi Liidu (EAL) poolt mitmeetapilise rahvusliku seeriavõistlusena. Igaks etapiks koostatakse võistluste korraldajate poolt eraldi juhendid.
1.2. MV viiakse läbi vastavuses EAL Võistlusmäärustega, tehniliste tingimustega, käesoleva üldjuhendiga ja etappide juhenditega. MV üldjuhend on kinnitatud EAL juhatuses.
1.3. Võimalikud muudatused üldjuhendisse või kalenderplaani esitatakse EAL rallikrossikomitee ja EAL Veoautokomitee poolt ning kehtestatakse hiljemalt 30 kalendripäeva enne võistlusi, avaldatakse EAL poolt.
1.4. Etappide korraldajad on kohustatud tagama tõstemehhanismide (autokraana) olemasolu võistluspaigas (võistlusautode laadimiseks vedukitele).
2. MV etappide kalenderplaan
Vastavalt EAL 2004 võistluskalendrile.
3. Võistlusautod, MV masinaklassid
3.1. Võistlusautod peavad vastama rahvuslikele tehnilistele tingimustele ning omama EAL või LAF võistlusauto tehnilist kaarti.
3.2. Võistlusauto peab kandma EAL korra kohaseid kirjeid (võistlusnumbrid, reklaam, nimed, tähistused jm). Võistlusnumbrid vastavalt 2003.a. Eesti MV tulemustele , lisanumbrid EAL-st.
3.2.1. Võistlusauto kapoti küljele peab jääma vaba ruum korraldaja reklaami tarbeks.
3.3. MV arvestusklassid
1 Veoautod GAZ 51/52 töömahuga kuni 4000cm³ (silindrivalem R6)
2 - Veoautod GAZ 53 töömahuga kuni 4500 cm³ (silindrivalem V8)
4. MV osavõtjad
4.1. MV-l võivad osaleda autosportlased, kes omavad kehtivaid EAL ja LAF sõitja- ja registreerijalitsentse.
5. Võistluste käik
5.1. Igal võistlejal kohuslik läbida vähemalt 3 treeninguringi.
5.2. Starditakse grupistardina paigalt, töötavate mootoritega. Stardi märguandeks foorisignaal (punane tuli vähemalt 2 sekundit). Eelsõitude stardijärjekorrad loositakse. Stardikorraldus: eelsõitudes 4 autot ühest reast, finaalsõitudes 10 autot 3-2-3-2 malekorras, kusjuures autode stardiridade ja -kolonnide piki- ja külgvahed vähemalt1m
5.3. Peetakse eraldi kolm eelsõiduvooru ja finaalsõidud C, B, A. Igas eelsõidus fikseeritakse võistlejate distantsi läbimise aeg 0,1 sekundi täpsusega. Iga eelsõiduvooru kiireim saab ühe punkti, järgmine 2 punkti jne. Võrdne aeg annab võrdselt punkte. Võistleja, kes kahe parema eelsõiduvooru kokkuvõttes kogus kõige vähem punkte, valib esimesena stardikoha A-finaali esireas. Võistleja, kes kogus suuruselt järgmise punktisumma, stardib vabalt kohalt esireas jne. Stardikohad finaalis täidetakse
ridade viisi eelsõitude tulemuste põhjal. Kui mitmel võistlejal on võrdne punktisumma, eelistatakse eelsõitudes paremat aega näidanut.
5.4. Eelsõitudes sõidetakse 4 ringi, finaalides 6 ringi. Tabel infotahvlil. Võistleja peab olema eelstardi koridoris hiljemalt selleks hetkeks, kui on tema kord sõita starti. Hilinejaid starti ei lubata .
5.5. Finaalsõitudesse pääsevad ja MV punkte saavad sõitjad, kes on lõpetanud vähemalt ühe eelsõidu, kusjuures ühe eelsõidu tulemusega võistlejad paigutatakse finaalidesse viimastena eelsõidu aegade paremusjärjestuses. Finaalide koosseisude määramine:
C finaal: võistlejad, kes said eelsõitudes koha 2617, B finaal: eelsõitude kohad 169 pluss C finaali kaks paremat, A finaal: eelsõitude kohad 81 pluss B finaali kaks paremat.
5.6. Kui A või B-finaali pääsenu ei saa startida, jääb tema stardikoht täitmata ja finaalikoht asendamata teise sõitjaga, samas saab mittestartinu MV tulemuse vastavalt eelsõitude tulemustele. C-finaali jõudnu mittestartimisel avaldatakse uus stardikorralduse protokoll, katkestanud asendatakse varusõitja(te)ga vastavalt eelsõitude tulemustele. Nad stardivad viimastena eelsõitude tulemuste järjekorras.
5.7. Kui osavõtjaid masinaklassis on 3-5, peetakse kaks eelsõiduvooru.
5.8. Võistlusrajal seiskunud võistlusautost väljunud võistleja loetakse selles sõidus katkestanuks.
5.9. MV etappidel VM rikkujaid karistatakse EAL Rallikrossikomitee ja EAL Veoautokomitee poolt, vastavalt võistluste juhi ja vaatleja ettekandele. Karistused sõltuvalt rikkumiste tõsidusest, korduvusest (kohtunike töö segamine, ebasportlikud sõiduvõtted, ebasportlik käitumine jmt eest).
6. MV tulemused
6.1. MV paremusjärjestuse määravad võistlejate poolt kogutud punktisummad MV etappidelt, kusjuures arvesse võetakse paremaid tulemusi vastavalt toimunud etappide arvule : kaheksalt 7, seitsmelt 6, kuuelt 5, viielt 4, neljalt 3, kolmelt 2 või mõlemalt kahelt etapilt.
6.2. Igal etapil antakse viieteistkümnele esimesele võistlejale punkte järgmiselt: 30-25-22-19-17-15-13-11-9-7-5-4-3-2-1.
Punkte saavad võistlejad vastavalt kohale omas masinaklassis. Punktisummade võrdsuse korral eelistatakse võistlejat, kellel on rohkem võite (teisi, kolmandaid jne kõrgemaid kohti). Lõpliku kohtade jagunemise määrab parem tulemus viimaselt peetud etapilt, seejärel eelviimaselt jne. MV etapp loetakse toimunuks, kui finaalsõidus startis vähemalt kolm sõitjat. MV loetakse toimunuks, kui kõikidel etappidel kokku startisid vähemalt viis erinevat võistlejat samas masina klassis.
6.3. Kirjalikke esildise MV punktiarvestuse kohta võetakse EAL-i sekretariaadis vastu 3 tööpäeva jooksul peale etapi toimumist. Protestiaeg etappidel on 15 minutit peale esialgsete tulemuste avaldamist.
6.4. Kui sõitja etapi tulemus tühistatakse eeskirjade rikkumise eest, ei kuulu see etapp punkt 6.1 alusel nõrgema tulemusena MV arvestuses mahaarvamisele.
7. MV autasustamine
7.1. EAL autasustab MV 3 paremat karikate ja medalitega.
7.2. MV autasustamine toimub EAL hooaja lõpetamisel 2004. a detsembris.
Vaata lisaks:
www.autosport.ee
|
|
|
|