Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Märtin tuleviku suhtes ebakindel
|
Loe lisaks |
|
|
Fordi meeskonna esipiloot Markko Märtin viibib samasuguses teadmatuses nagu avalikkuski ja ei soovi spekuleerida, kas Ford loobub tehasetiimist, võistleb vaid osadel etappidel või jätkab täisprogrammiga, kirjutas Eesti Päevaleht.
"Ei tea," vahendas Markko Märtini sõnu eestlasest ralliässa koduseid pressisuhteid korraldav Juss Roden.
"Võimalused jätkamise suhtes on 50:50," ütles Märtin ETV-le. "Otsust on oodatud juba paar kuud, kaua ei saa venitada, sest uus hooaeg tuleb peale."
Fordi ei rahulda kontserni viimaste aastate müügitulemused, ta peab minema kulutuste vähendamise teed ja aastas kümneid miljoneid dollareid neelav ralliprogramm pakub selleks võimalusi.
Kontsern ja Fordi ralliprogrammi juhtiv M-Sport peavad palavikuliselt nõu, sest MM-sarja tuleb registreerida detsembri alguses.
Viimaste päevade arengutest on teada ainult see, et M-Spordi juht Malcolm Wilson teatas wrc.comile oma valmisolekust sõita järgmisel aastal eratiimina, kui kontserni toetus ära langeb. Autod, mehaanikud ja hooldepark on olemas, aga raha vähe.
Wilsonil tuleb sel juhul katkestada lepingud Märtini ja Francois Duvaliga ning anda meestele vabaagendi staatus, mis küll ei välista koostöö jätkumist.
"Märtinil on kehtiv leping M-Spordiga, keda omakorda seob leping Fordiga. Vaevalt on M-Spordil nii palju vahendeid, et pilootidele palka maksta. Raha kõrval on sama oluline tulevikuperspektiiv. Uus Ford Focus on end tutvustanud lootusrikkalt, kuid auto vajab arendamist. Eratiimina on Wilsonil tühised võimalused viia Ford järgmisel aastal MM-tiitlile," ütles autospordiekspert Rein Luik ajalehele.
Ta nentis, et praegu on pall Fordi kontserni käes. "Seis on nii ebamäärane, et isegi spekuleerimine oleks tulutu," lisas Luik.
Kui Ford jätkab M-Spordi piiratud toetamist, on võimalus sõita MM-il piiratud kava ulatuses, nagu teeb järgmisel aastal Škoda, kes osaleb vaid Euroopas toimuvatel etappidel.
Ka teistes meeskondades on Märtinil raske vaba kohta leida. Hyundai teeb MM-rallidel kaheaastase vaheaja. Tagasi tuleb Mitsubishi, kes on aga meekonns juba komplekteerinud. Inglasel Richard Burnsil on terviseprobleeme, mis võib seada kahtluse alla tema siirdumise järgmisel aastal Subarusse. Burnsi koht Subarus võiks sobida Märtinile, aga seda sihib kuulduste kohaselt Colin McRae, kelle leping Citroeniga lõppes.
"Rahapuudus ei kummita üksnes Fordi. Kitsas on kõigil tiimidel, mis võib oluliselt mõjutada MM-sarja populaarsust, andes omakorda tagasilöögi meeskondade reklaamituludele," tõdes Luik.
Allikas: BNS / Eesti Päevaleht
|
|
|
|