Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Käestlibisenud kuld ahvatleb Ojaperve ja Kristovit jätkama |
|
Käestlibisenud kuld ahvatleb Ojaperve ja Kristovit jätkama
|
Loe lisaks |
|
|
Autoralli Eesti meistrivõistluste viimasel etapil klassis A5 liidrikohalt kukkunud Pärnu võidusõitjad Arvo Ojaperv ja Avo Kristov on täis tahtmist järgmisel aastal uuesti pjedestaali kõrgeimat astet rünnata.
"Kui võidusõidupisik on kord naha vahele pugenud, pole teda lihtne sealt välja ajada," kõneles kaardilugeja Avo Kristov. "Loomulikult viivad ebaõnnestumised tuju nulli ja pähe tulevad loobumise mõtted, kuid õnneks oleme mustast masendusest mõne päevaga üle saanud."
Käeulatuses kuld kahvatus hõbedaks
Meistrivõistluste viimane etapp, Saaremaa ralli algas edetabelis liidrikohta hoidnud Arvo Ojapervele ja Avo Kristovile edukalt. Pärnu spordiklubi OK rallipaar võitis avapäeval kaks kiiruskatset ja tõusid klassi liidriks, kuid paraku murdus teise päeva teisel katsel Nissan Almeral pooltelg ja sellega oli nende sõit sõidetud. Käeulatuses olnud meistrivõistluste kuldmedalite asemel tuli 37-aastasel Ojapervel ja aasta vanemal Kristovil leppida hõbedakarva aurahaga.
Kulla teenisid viimasel etapil neljandana lõpetanud Rain Kallaste ja Kajar Valle. Klassivõiduga Saaremaal tõusid meistrivõistluste arvestuses pronksile Citroenil kihutanud Andrus Laur ja Kristo Kraag.
"Kahju, et meistritiitel minema lipsas," rääkis Kristov pärast katkestamist telefoniintervjuus Pärnu Postimehele. "Meile piisas kuldmedalivõiduks ralli vaid lõpuni sõita, kuid autospordis käivad õnn ja ebaõnn tihtipeale käsikäes. Seekord soosis fortuuna konkurente."
Nissani rooli hoidnud Ojaperv tunnistas, et pisut aeglasemalt sõites poleks auto hakanud lagunema. "Läksime Saaremaale täiega võidu sõitma, mitte kaunist loodust imetlema," märkis Ojaperv.
Algus oli paljulubav
Teist aastat ühes autos istuvatel Pärnu rallimeestel Ojapervel ja Kristovil algas rallihooaeg lootusrikkalt.
Meistrivõistluste esimesel etapil Tartu talveralli jäistel teedel edestasid pärnakad suure ülekaaluga teisena lõpetanud Hindrek Vahemaad ja Peeter Tamme. "Koostöö Arvoga hakkas kohe klappima, libedaga tulid meile kasuks paljude aastate kogemused," ütles Kristov.
Teisel etapil, Tallinna rallil tuli Ojapervel ja Kristovil tunnistada vaid Toomas Tõldsepa ja Ivar Veeruse paremust. Konkurentide Volkswagen Golf oli pikkade sirgetega kiiruskatsetel Nissanist tunduvalt nobedam. "Meile istuvat rohkem sõidud kitsastel ja käänulistel kruusateedel," kõneles Kristov toona.
Esimese mõru pilli pidi OK klubi esipaar alla neelama Haanjamaal Võru rallil. Kahe katse järel lähimaid jälitajaid juba 50 sekundiga edestanud Ojaperve ja Kristovi sõiduriistal ütles käigukast töölepingu üles. "Nissan Almera on väga hea auto, kuid meil kasutada olevad käigukastid ei pea mõnikord vastu koormust, mida rallil taluda tuleb," märkis Kristov.
Järgmise võidusõidu, E.O.S. ralli Otepää ümbruse kruusateedel lõpetasid meie mehed Andrus Lauri ja Aleksander Kornilovi järel teisena. Kahe esimese ekipaazhi duell lõppes eelviimasel kiiruskatsel, kui Nissanist kadus kilomeeter enne finišit elekter.
"Kaotasime ligi minuti, kuid saime pärast vea avastamist sõitu jätkata," meenutas Kristov läinud suve seiklust.
Meistrivõistluste eelviimase etapil, Paide rallil klappis Pärnu sõitjatel lõpuks kõik suurepäraselt. Ojaperv ja Kristov tõusid poolel rallil oma klassi liidriks, lõpetasid ralli kindla esikohaga ja kerkisid enne viimast jõuproovi pingerea tippu.
Kaardilugeja tunnustab roolimehe filigraansust
Järgmise aasta meistrivõistlused pole enam mägede taga. Veidi vähem kui kolme kuu pärast algaval medalijahil kavatsevad Ojaperv ja Kristov taas sõita Nissan Almeral.
"Kuigi meie seeriaautost ümberehitatud masin jääb paljude konkurentide tehasest tulnud ralliautodele mootori võimsuselt tunduvalt alla, suudame tänu paarimehe filigraansele sõidutehnikale konkurentsis püsida," ütles Kristov. "Jätkame käidud teed, sest oleme autosse ja varuosadesse palju investeerinud, meil on korralik töökoda ja kuldsete kätega mehaanikud."
Arvo Ojaperv, roolimees: "Mulle pakub naudingut kiire sõit, eriti tore on, kui saab esiveolise Nissaniga võimsate autodega sõitvate meestega konkureerida. Ralli on kallis spordiala, sest riski piiril kihutades saab auto hirmsat vatti. Õnneks oleme leidnud pealinnast häid sponsoreid, kes aitavad sõidukit hinges hoida. Paraku on kodulinna autospordifännidest seni meid toetanud vaid Pärnu Ekto mehed."
Vaata lisaks:
www.parnupostimees.ee
|
|
|
|