Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Estonia ralli korraldajad pakuvad uuendusi
20.-23. juulil toimuval Estonia rallil pakutakse meelelahutust ja võistlejaid ootab ees mõningate uuendustega võistlustrass Tartus ning Tartu, Otepää, Elva, Kanepi, Kambja, Kastre, Peipsiääre ja Mustvee valla teedel.
Estonia ralli korraldusmeeskond on tänavu lähenenud pealtvaatajatele mõeldes nii, et võimalusi jaguks igat tüüpi rallisõbrale – erakordseid elamusi on nii "tõsiuslikule" rallifännile, kui ka neile, kes ootavad mugavaid ja mitmekülgseid lahendusi. Arvestatud on eelnevate aastate tagasisidega ja vaadatud läbi mitmete tundide mahus võistlusautode sisekaamerate materjale, et aru saada, millised kohad kõige enam pealtvaatajaid köidavad. Selle tulemusel on ralli korraldusmeeskond tänavuseks võistluseks ettevalmistanud 14 ARENA ja 47 AREA tüüpi pealtvaatamisala.
Suurtel ARENA tüüpi pealtvaatamisaladel on olemas kõik vajalik ralli mugavaks jälgimiseks nii peredele, kui ka sõpruskondadele. Areenidele on oodatud ka karavanidega liikujad ja ka telkida soovijad.
ARENA tüüpi pealtvaatamisaladel ootavad ees: lihtsam ligipääs ja paremad parkimisvõimalused, LED ekraan otseülekande jälgimiseks, ralliraadio, Sportland fännitoodete poed ja toitlustus.
Neljapäevane päev 20. juulil algab suurejoonelise avatseremooniaga Tartu kesklinnas raekoja platsil. Pärast seda on suur ARENA pealtvaatajaid ootamas Raadimõisa kiiruskatsel.
Reedesel võistluspäeval on külastajatel võimalik valida endale meelepärased pealtvaatamisalad, kuid kindlasti tasub külastada Peipsiääre kiiruskatsel Selgise areeni, Mustvee kiiruskatsel Kääpa ja Raanitsa kiiruskatsel Niitvälja ARENA-sid.
Laupäeval on võimalik valida kokku seitsme erineva ARENA tüüpi pealtvaatamisala vahel, mille seas on ka legendaarsed Alaküla, Truuta ja Kulbilohu pealtvaatamisareenid, kuid kindlasti pakub ägedaid elamusi ka näiteks Kanepi kiiruskatsel asuv Mügra pealtvaatamisareen. Ralli ühe legendaarseima trampliini ehk Alaküla hüppe juures ei ole tänavu planeeritud VIP ala, mis tähendab, et paljud rallisõbrad pääsevad autode õhulende uudistama veelgi lähemalt.
Pühapäevase võistluspäeva algul on kavas uus kiiruskatse nimega Karaski. Rallifännid on oodatud Leigo pealtvaatamisareenile, mis asub punktikatse finišis ning kus selgub ka ralli võitja, kusjuures pealtvaatajatel on võimalik jälgida kogu autasustamise tseremooniat.
AREA-tüüpi pealtvaatamisalad on mõeldud kõige autentsema rallielamuse saamiseks ning need asuvad kohtades, kus on võimalik võistlusautosid pikalt jälgida. Toetudes eelmiste aastate kogemustele ja fännide tagasisidele on alad on pikaks tõmmatud, et saaks valida vaatamiseks ja kaasaelamiseks endale sobiva kurvi, hüppe või sirge. Näitena saab tuua Mustvee kiiruskatse, kus on kaks pealtvaatamisala ühendanud ja saadud selle kogupikkuseks 4 km. Rallit saab jälgida alinult ettenähtud pealtvaatamisalades.
Lisaks pealtvaatamisaladele on muudatus toimunud ka Eesti Rahvamuuseumi (ERM) territooriumil asuvas hoolduspargis, mille sissepääs on sel aastal pealtvaatajatele tasuta (va Raadi kiiruskatse) ning ühtlasi on hoolduspargi sisse toodud ka EXPO, kaubandus ja erinevad lisategevused.
Ralli hoolduspargist võib tänavu leida EXPO, kaubanduse, fännitooted, partneralad ja mõeldud on ka lastele, seega tegevust leidub kogu perele. Hoolduspargis võimalik jälgida maailmameistrivõistluste tippmeeskondade tegutsemist nii päevastes hooldustes, kui ka õhtuti ning kahel õhtul kuulata TOP3 parimate intervjuusid.
Estonia ralli direktor Urmo Aava märkis, et Eestis sõidetakse autoralli MM-etapp neljandat aastat. "Oleme oma meeskonnaga eelmisest kolmest ja ka varasematest aastatest piisavalt õppinud. Mingil hetkel läksime üsna kommertslikuks, kuid nägime, et on olemas ka teisi suundasid. Läbi nende areenide ja "areate" julgen öelda, et meil on tänavu pakkuda midagi erilist absoluutselt igat tüüpi rallisõbrale. Neile, kellele meeldib mõnus olemine, on Areenid ja neile, kellele meeldib privaatsus, siis nendele pakume sel korral Areasid ehk valikuvõimalus on sel aastal üpris suur. Oleme palju analüüsinud eelmiste aastate võistlejate onboard videomaterjali ja näinud, kuhu rahvas veel tahaks minna ja oleme sel aastal neid võimalusi ka pakkumas," sõnas Aava.
Võrreldes möödunud aastaga on mõningad uuendused läbi teinud ka võistlustrass. Ralli avapäev saab olema täiesti uues kuues. Testikatse asub nüüd Kastre vallas, Unikülas ja selle pikkuseks võrreldes varasema 6,23 km asemel 4,08 km. Rallisõbrad teavad seda, kui 2016. aasta Tartu ralli ühe kiiruskatse osa. Võistluse avakatse sõidetakse neljapäeva õhtul Raadil, majoraadi pargis, kuid juba tuttavaks saanud 1,66 km pikkune katse on pikenenud 3,49 kilomeetrini.
"Eesmärk saab olema korraldada üks hästi mõnusalt kulgev ja ohutu ralli," lausus võistluse juht Urmas Roosimaa. "Fännidel saab vaatamiskohti olema piisavalt ja nad saavad seal metsas olemist nautida, taustaks maailma ja Eesti parimate võistlejate pingutused võistlusrajal. Sõitjatele meil midagi lihtsat pakkuda pole, sest katsed on läinud tehnilisemaks ja keerulisemaks. Kuna Raadi pikka kiiruskatset sel aastal ei sõideta, siis ma arvan, et võistluse keskmine kiirus kasvab veidi."
Estonia ralli piletid on saadaval Rally Estonia kodulehel e-poes, Piletilevi.ee e-poes ja Piletilevi müügipunktides üle Eesti, sealhulgas ka Circle K jaamades.
Korraldajad on tänavu astunud sammu edasi veelgi jätkusuutlikuma tuleviku suunal ning loobunud füüsilistest käepaeltest, tuues esmakordselt müüki digipiletid. Sealjuures on oluline mainida, et VIP pääsmed on endiselt tavapärase käepaela lahendusega.
Võistluse turundusjuht Camilla Themas ütles, et lisaks keskkonnasõbralikumale lahendusele muudab see digitaalne uuendus piletite ostmise ja ralli külastamise rallifännide jaoks oluliselt lihtsamaks ja mugavamaks. "Lisaks mugavamale ja nutikamale piletite süsteemile oleme korraldusmeeskonnaga palju panustanud, et muuta rallifännide kogemus Rally Estonial veelgi emotsionaalsemaks, adrenaliinirohkemaks ja luua erinevaid lisavõimalusi."
|
|
|
|