Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Kristo Subi MitSUBIshi on vanahärrade auto
"Kaherattaveolisesse autosse ma tagasi ei igatse," ütleb 2020. aasta suvest alates Mitsubishi Lanceriga võistlema asunud Kristo Subi. Võitusid ei ole ta neljarattaveolise roolis veel saanud, küll aga kohti kolme hulgas.
Mitsubishiga Kristo Subil nüüdseks selja taga kaheksa rallit. Neist sõitudest on ta poodiumikoha välja teeninud viiel korral, olles kas teine või kolmas. "Millal ma Mitsubishiga võitma hakkan? Siis, kui mahti asjaga tõsisemalt tegeleda ja rohkem sõidukilomeetreid alla saab. Tuleb aru anda, et praegu on selle autoga kilometraaži veel vähe. Mõned rallid ja lisaks 150 km jagu trenni juurde. Siis tulemused kindlasti paraneksid, kui oleks aega trenni teha, selle taha jääb palju," räägib ta. Ligemale paarikümne aasta eest autosporti harrastama hakanud mees, kes suurema osa ajast võidu sõitnud kaherattaveoliste autodega, tunnistab, et ta ei ole lihtsalt uuema autoga veel harjunud: "Ei tunne autot veel nagu oma viit sõrme. Arenguruumi on."
Kristo Subi ja Raido Subi tegid debüüdi nelikveolisega 2020. aasta augustis RedGrey Lõuna-Eesti rallil. Toonase ralli lõpetasid vennad Subid Mit-Subi-shiga omas masinaklassis seitsmenda kohaga. Teisel samal hooajal sõidetud rallil olid nad juba neljandad. Mullu kolmandast kohast viletsamat tulemust Subid kirja ei saanud.
Kristo Subi lausub, et nooremad konkurendid paugutavad kõvasti. 42-aastane juht ja 37-aastane tüürimees sõidavad nimelt nii, et ei võta liigseid riske. "Augud hakkavad peas kinni kasvama," muigab Kristo Subi.
"2WD autot ei igatse. Sõita on nelikveolisega huvitavam! Saan rahulikumalt sõita, saagima peab vähem. On öeldud, et niisugune Mitsubishi on vanahärrade auto," jätkab Subi. "2WD ja 4WD autol on teatav sarnasus ja kummalgi omad võlud. Nelikveolisega kiiresti sõitmine nõuab mune. 4WD autoga saab kiiruse kiiremini üles. Sellega saab minema! Olgu libe või ei. Pole tühja kraapimist. See auto on äge ja sõita on nauditav!"
Praegu on Kristo Subi oma Mitsubishi Lanceriga võidu kihutanud vaid Eesti teedel. Varem Hondaga on ta sõitnud ja võitnud ka Lätis. Kristo Subi ütleb, et tänavuse hooaja hakul oleks peaaegu juhtunud nii, et oleks Mitsubishi Lanceriga lõunanaabrite juureski startinud, ent see jäi napilt toimumata: "Sarma rallile oleks peaaegu läinud, aga me ei jõudnud hooldustiimi kokku saada."
Viimati võistlesid Subid mai keskel toimunud Rapla rallil, kus nad võrdlesid oma aegu Timmu Kõrge, Allan Popovi ja Raik-Karl Aarmaga. Selle võistluse lõpetasid vennad üldarvestuse 13. kohal, EMV5 arvestuses olid nad viiendad. Miks jäi poodiumikoht püüdmatuks? Kristo Subi selgitab: "Meil jäi autol gaas peale ralli lõpus. Tuli viimased kaks kiiruskatset läbida niimoodi, et süüdet sisse ja välja keerata. See oli päris ebameeldiv sõiduviis. Gaasisiibrist vist mingid kruvid läksid kaduma... Nii me sõitsime. Autot niisama lihtsalt piduriga kinni ei hoia, jõudu on palju! Süütevõti on kaugel ja ei ulata. Kuna see asub originaalkohas paremal pool, siis paremat kätt tuli jagada käigukangi, rooli ja võtme vahel."
Fotod: Rando Aav / rally.ee
|
|
|
|