Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Gilles Panizzi: Tahan korrata mulluseid võite |
|
Gilles Panizzi: Tahan korrata mulluseid võite
|
Loe lisaks |
|
|
Gilles Panizzi suleb Peugeot 206 ukse viimast korda aasta lõpul. Praegu asfaldiäss sellele veel ei mõtle: "Olen ikkagi sada protsenti Lõvidega - nii spordi kui sentimentaalsuse mõttes. Olen Peugeot sõitja ja see ei muutu enne hooaja lõppu."
Mis on selle aasta Sanremo ralli suurim väljakutse?
Minu arvates on selleks aastaaeg, millal etapp toimub. Varases oktoobris võib olla torme, mis teevad teed äärmiselt libedaks pärast pikka kuivaperioodi. Ja kui tuul puhub lehtedest vaiba maale, siis see on nii libe nagu uisuväljak. Ja kõige tipuks võib esineda udu.
Itaalia etapile järgneb väikeste vahedega kaks teist asfaldiralit - Korsika ja Kataloonia. Mis mõttes need erinevad?
Esimese kahe etapi profiil ja katsed on küllaltki sarnased, kuigi Sanremo on natuke kitsam kui Korsika, mis on kiirem kui paljud inimesed arvavad. Kuid pinnas pakub head sõidujoont ja saab arendada suurt kiirust.
Hispaania katsed on hoopis teistsugused - pinnas on värskem ja tasasem ning parema struktuuriga. Kuivas on pidamine ülihea, kuid märjas on probleem vesiliuga. Öeldakse, et need kolm etappi ei erine üksteisest eriti. Minu arust, kui auto on konkurentsis Itaalias, siis on ta ka tugev teisel kahel etapil.
Kuidas sa selgitad enda asfaldivõimeid?
Skandinaavlased veedavad pool aastat lumel ja ülejäänud pool aastat kruusal. Mina õppisin sõitma Kagu-Prantsusmaal ja sain kogemusi Prantsuse meistrivõistlustelt, kus kõik etapid toimusid asfaldil.
Millised on Peugeot 206 WRC parimad omadused asfaldil?
Esiteks tema suurus. Auto nobedus ja balanss on fantastilised. Nendes oludes on auto suhteliselt pisikesed mõõtmed kahtlemata plussiks, kuid ka meeskond peab olema tasemel. Mõnede arvates on auto jõudnud oma elutsükli lõppu, kuid ma siiani usun, et auto on asfaldil väga hea. Varsti saame sellest täpsema pildi.
Füüsiliselt on sul olnud väga raske hooaeg. Kas oled nüüdseks täielikult paranenud?
Absoluutselt. Viirus, mis mul oli Monte Carlos, on läinud ja õnnetus Saksamaal on unustatud. Olen täiesti korras ja mu füüsisel pole midagi viga ja moraalselt olen võistluseks valmis.
Peugeot'l on maailmameistrivõistluste arvestuses üsna ärevad ajad. Kas see paneb sulle peale lisapinget?
Ei, sest ma olen kindel auto potentsiaalis. Nägime Austraalias, et usaltatavuse vead on saanud halbadeks mälestusteks. Kõige tipuks suutsime testidel leida ja parandada vea, mis mul Saksamaal oli.
Tunnen ennast 206 WRC'ga kui üks ja olen valmis lahinguks. Teen kõik mis võimalik, et korrata eelmise aasta võite ja kindlustada Peugeot'le maksimumpunktid. Muidugi on Sebastien Loeb väga tugev, kuid me oleme selleks valmis.
Mis on sellise enesekindluse põhjuseks?
Arvan, et inimesed teavad juba mõnda aega, mida ma asfaldil suudan. Kogemused on mind õpetanud auto seadistust analüüsima ja tegema edasiarendusi selle võimsuses. On hea töötada Peugeot meeskonnas, sest me oleme lähedal perfektsusele. Kuid see ei tähenda, et ma alahindaksin võistlust. Kaugel sellest. Ootan tulist hooaja lõppu.
Vaata lisaks:
www.peugeot-avenue.com
|
|
|
|