Kliki siia Kliki siia
Kuidas jälgisid Estonia rallit peamiselt?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
12. oktoober 2020 20:25
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Georg Linnamäe ja Volodymyr Korsia lõpetasid Saaremaa ralli teise kohaga. Foto: Rando Aav

Kollanokk tõmbas vanadele kaladele koti pähe

 Loe lisaks
Gross ja Mõlder võitsid kolmandat aastat järjest

Ambitsioonikate plaanidega Georg Linnamäe tegi äsjasel Saaremaa rallil oma kolmanda sõidu neljarattaveolise autoga. 22-aastane rallimees pidi alla vanduma vaid WRC-autoga võistelnud Georg Grossile, kuid alistas kõik teised kogenumad konkurendid.

Kui Saaremaa rallil ainsana WRC-autot roolinud Georg Grossi võit oli ennustatav, siis neid ilmselt väga palju ei ole, kes prognoosinuks R5 klassi autoga sõitnud Georg Linnamäele klassivõitu ja finišeerimist üldarvestuse teisel kohal. Kas see tähendab, et vaid mõne hooaja rallisõiduga tegelenud Georg Linnamäe on juba osavam, kui näiteks aastaid võidu sõitnud ja alles nüüd koduses meistrisarjas tiitli võitnud Raul Jeets, enam kui 30aastase rallisõidukogemusega kahekordne Saaremaa ralli võitja Margus Murakas või aktiivselt rallidel osalev rallisõitjate koolitaja Egon Kaur? Egon Kaur oli nimetatuist ainus, kes Georg Linnamäega äsjasel rallil suutis sarnast kiirust näidata, kuid prototüüpautol kihutanud pärnakas pidi veidi maadlema ka tehniliste probleemidega.

"Ma ei ütleks, et olin sel korral osavam, kui Egon. Ma olen vähem sõitnud neljarattaveolise autoga. Egoni auto võib-olla ei ole nii hea, seepärast on võimalik temaga sammu pidada," räägib Georg Linnamäe. "Kui Egon Estonia rallil R5 auto rooli sai, oli ta väga kiire," toob ta võrdluse varasemalt rallilt, kus nad mõlemad olid rajal samasse R5 masinaklassi kuuluva autoga. Vastates küsimusele, milles peitus äsjasel rallil edu võti, märgib Linnamäe tagasihoidlikult, et ehk ta vajutas rivaalidest rohkem gaasi ja vähem pidurit. Noormees rõhutab ka, et Egoni autot vaevasid probleemid ja see oli siiski üheks põhjuseks, kuidas õnnestus absoluutarvestuses teine koht saada.

Georg Linnamäe tulemus Saaremaa rallil ei ole ilmselt vaid sähvatus, vaid pikema protsessi tulem. Nii usub Andrus Laur, kelle eestvõttel tegutseva rallitalli ALM Motorsport autoga Georg Linnamäe on kõigil oma 29 rallil osalenud. "Tulemuseni, mida täna näha on, sai jõutud töö ja vaevaga. See on paari aasta tõsine töö," selgitab Laur. "Väga okei areng on olnud ja ta on ise tubli."

Hooaja viimaseks koduseks ralliks valmistus Georg Linnamäe Saaremaal, läbides seal vahetult enne võistlust 200 treeningkilomeetrit. Võimalike oludega ja auto käitumisega sellistel teedel sai ta end seega varakult kurssi viia. "Rallil olid olud suhteliselt keerulised. Ei olnud stabiilset pidamist. Kord oli pidamist, kord mitte. Teeolud vaheldusid. Eks meil momente oli ka, aga ei midagi väga hullu. Viimasel kiiruskatsel oli üks libedam kurv, kus puud tulid üsna ligidale, aga ei midagi sellist, mis oleks ära hirmutanud."

Viimasel kiiruskatsel saavutas koos ukrainlasest kaardilugeja Volodymyr Korsiaga võistlev Georg Linnamäe ka katsevõidu. "Meil oli Egon Kauriga enne seda 8 sekundit vahe. Tahtsime kohta alles hoida ja seal pingutasin," sõnab Linnamäe ja möönab, et uuel rallikavasse lisatud kiiruskatsel õnnestus neil rivaalidest ehk seetõttu jagu saada, et tegu oli ka kogenumatele võistlejatele tundmatu katsega. "Neil seal sellist eelist ei olnud, mis teistel katsetel. Tingimused olid kõigile võrdsed. Samas, Georg Grossil oli probleeme käigukastiga ja Egon Kaur suretas auto seal kahel korral välja."

Georg Linnamäe räägib, et keskendus äsjasel võidusõidul maksimaalselt hea koha püüdmisele, pidades silmas üldist paremusjärjestust. "Keskendusime absoluutarvestuse positsioonile, ja Egonile. Pärast viimast hoolduspausi ehk enne viimast kiiruskatset tundus reaalne olema nii teine koht kui ka R5 klassi võit." Ralli jättis särava tulemuse teinud noormehele hea mulje: "Ralli tervikuna oli super. Teed olid väga ägedad. Viimane, üheksas kiiruskatse tundus rajakirjutamisel õudne, aga sõita oli hea!"

Pole kahtlustki, et kaherattaveolise auto pealt tänavu neljarattaveolise rooli kolinud Georg Linnamäele võimsam tehnika sobib. Seda kinnitab nii tema ise, kui ka ALM Motorspordi boss Andrus Laur: "Olime planeerinud üleminekut ette. Meil oli oma nägemus ja plaan, kuidas me seda teeme. Vaadates tänaseid tulemusi, on näha, et meie plaan töötas ja autovahetus tuli õigel ajal."

"See plaan oli pikalt," räägib Linnamäe. "Enne R5 autoga võistlema hakkamist olin kaks aastat sõitnud esirattaveolise autoga. Ei tahtnud kauaks esiveolise peale jääda, et liiga ära ei harjuks selle kiiruse ja sõidustiiliga. Õnneks on hästi läinud ja 4WD auto tundub sobivat.".

"Georgi kiirus oli kohe näha Lõuna-Eestis tema debüütrallil nelikveolise autoga," sõnab Egon Kaur. "Eesti R5 tasemel on ta juba väga hea, olles suutnud konkurendid alistada." Kaur räägib, et kuna Linnamäel on võimalused olemas, siis on potentsiaali kõrgemale tasemele tõusta. "Kui Georg hakkab tipule lähenema ja on sama siht nagu Kalle Rovanperäl ja Oliver Solbergil, siis peaks jälgima nende samme."

Läbi aastate mitmete erinevate ralliautodega võidu sõitnud Margus Murakas usub, et Georg Linnamäe liigub õiges suunas. "Kui sellises eas sõita sellisel tasemel, siis peabki kõrge siht ees olema. Tsiteerides Mati Alaveri - kui on piisavalt väärikaid taustajõudusid. Üleminek kaherattaveoliselt neljarattaveolisele oli tema puhul mõistlik. See on läbimõeldud, põhjendatud ja loogiline samm. Ei ole mõtet liiga vara klassi vahetada ega ka liiga hilja," räägib staažikas rallimees, kelle enda istumise all juba pikemat aega prototüüpauto. Nagu ka Egon Kauril või Roland Murakal. "Kui rääkida Rolandist või Egonist, siis see sõit näitas, et kodukootud tehnilised tingimused, mis puudutavad prototüüpautosid, on olnud õige samm. Nende autodega suudetakse konkureerida R5 klassi autode vastu."

Kui veidi provotseerivalt küsida, kas Georg Linnamäe oskused käivad juba autost üle, siis ta naerab ja annab viisakalt mõista, et selleni on veel pikk tee minna. "Solberg on näidanud, kui kiiresti R5 autoga saab sõita. Autost saab rohkem kätte. Ise tunnen, et mingeid kohti saab kiiremini minna. Lihtsalt julgust ja kogemust on vajaka."

Ambitsioonikad plaanid

ALM Motorspordi ridades võistlev Georg Linnamäe ei varja, et tal on kõrged ambitsioonid. Tuleval hooajal soovib ta osaleda MM-rallidel ja plaanide sekka kuuluvad ka mõned Euroopa meistrisarja etapid. Eestis ta suure tõenäosusega täit hooaega kaasa ei tee: "Ei tea, kas Eestis täishooaja kaasa teeme, aga lemmikumaid rallisid tahaksin sõita." Kas võimalik tiitlivõit koduses meistrisarjas ei tundu piisavalt apetiitne? "Prioriteet on arengu peal," rõhutab ta. "Ideena kõlaks meistritiitlini jõudmine hästi, kuid fookus on sellel, et ise sõitjana areneksin. Igal järgmisel rallil tahan sõita senisest paremini. Kui olen rahul oma sõiduoskuse ja kiirusega, alles siis on aeg hakata tulemuse peale mõtlema. Ma ei taha olla kiire ainult kodus. Mul on ambitsioonid jõuda tippu. Sinna on veel kõvasti minna. Noorest peast on olnud soov maailmameistriks tulla. Vähemat eesmärki ma seadnud ei ole. Suured eesmärgid on edu saladus ja töö selleni jõudmiseks."

Andrus Laur ütleb, et nüüd läheb andekal rallisõitjal tipu poole pürgimine päev-päevalt keerulisemaks. Miks? "Väikeseid nüansse maha saada on keerulisem. Kui kaotad 6 sekundit kilomeetrile, siis seda maha võtta on lihtsam, kui sekundit - see pole enam nii lihtne," põhjendab ta. Laur lisab, et end nüüd ka neljarattaveolisel autol tõestanud noormehes on potentsiaali tippu jõuda: "Muidu me seda tööd ei teeks, kui ise ei usuks. Eeldused on Georgil olemas."

Kui hästi läheb, näeme järgmistel aastatel MM-sarjas R5 autoga üksteiselt mõõtu võtmas õige mitut eestlast. Estonia rallil saavutatud kiirus innustab ka Egon Kauri astuma samme, et osaleda maailmaklassi kuuluvail rallivõistlustel. "Estonia rallil oli kiirus väga hea, kusjuures eelnevalt oli trenni selle autoga tehtud ju vaid 140 km. Tuleb tunnistada, et oleme väga näljased pärast Estonia rallit," lausub ta ja möönab, et olles realist, siis ülemäära suuri plaane tema seada ei saa. "Uuel aastal tahan alustada Rootsi rallist. Siis sealt vaatame edasi, sihime esialgu viite Euroopas toimuvat etappi. Rohkem sõita on alati tore." Kaur ütleb pika pinnimise peale, et tegelikult on temalgi suuremad unistused: "Unistus on olemas, et jõuda WRC-autoni. Kaks aastat plaaniks sõita R5 autoga ja siis mingi hetk prooviks WRC-auto ära. Aga minu ambitsioon on enda proovilepanek ja unistus MM-etapi absoluutvõit."
Artikli juurde
16.10.2020
MR Motorsport plaanib Ladaga vallutada Venemaa ralliteed
Artikli juurde
17.10.2020
Rallikrossi masinaklasse ootab ees nimereform
Artikli juurde
16.10.2020
Egon Kaur testis M-Spordi arendatud Rally3 autot
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
21.10.2020
Ahli rahvasprint 17.10.20 (0)
15.10.2020
Saaremaa ralli 9-10.10.20 (0)
12.10.2020
Saaremaa ralli 2020 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2020 00:33
Rallikrossi EMV 5. etapp, Kulbilohu (2)
14.10.2020 21:44
Saaremaa Rally 2020 (3)
20.09.2020 15:03
Raplamaa rahvaralli, 19.09.2020 (1)
15.09.2020 09:13
Superkross, auto24ring, 13.09.2020 (0)
13.09.2020 20:54
RALLIKROSS 2020 EMV 4.Etapp. Kehala (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia