Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Abiministri töö ei sega rallisõitu
"Autosport on hobi ja ei tohiks saada probleemiks," lausus peatselt sotsiaalministeeriumi abiministri ametisse asuv Külvar Mand, kelle karjäär autospordis sai alguse 1997. aastal Lääne-Virumaal Aare Pärna kõrvalt. Poliitiku karjääri alustas Mand kolm aastat hiljem.
Lähiajal kinnitab valitsus riigikogu Res Publica fraktsiooni liikme Külvar Mandi ilmselt sotsiaalministeeriumi abiministriks. Uuele ametikohale asumisel loodab 38-aastane Mand töökohustuste kõrvalt aega leida ka oma hobile - autospordile.
Koos Kristo Puussepaga sõidab Külvar Mand autorallit kolmandat hooaega. "Viru rallil oli selle aasta esimene start, sest aasta alguses oli mul palju teisi töid - mitmed valimised ja parlamendiellu sisse elamine," selgitas nii autospordis kui ka alates 2002. aastast aktiivselt poliitikas kaastegev Mand.
"Kohalike omavalituste valimistel sain toona 1800 häält. Riigikogu valimistelt sain 6000 häält ja see oli riigi üheksas tulemus, mis oli kindlasti paljudele üllatuseks," lausus varem Pärnu kiirabi peaarstina töötanud Mand.
"Tihti kiputakse ära unustama, et poliitikud on ka inimesed ja nad ei saa aru, kuidas võib parlamendisaadik veel hobidega tegeleda. Vaadates just seda eelmise nädala Võrno skandaali, siis tihti ei taba ajakirjanikud ära, et mis ajast inimesed oma hobidega tegelevad," rääkis Mand.
"Suvel oli mul näiteks näide, et kus tegin kuu aega kiirabis tööd ja siis hakkasid ka ajakirjanikud juba sõna võtma, et kuidas Mand seda saab ja tohib. Mul oli ometigi parlamendi suvepuhkus ja kiirabi töö on selline, mida tehakse entusiasmist ja tihtilugu hobina. Enne parlamenti tohivad inimesel olla oma hobid, kuid pärast nagu mitte," arutles Mand hobide üle.
"Aegajalt läbi kiiruse aja maha võtmine mõjub väga rahustavalt," kinnitas tõsise töö kõrvalt autosporti harrastav Mand. "Rallisõitja suudab end teistest asjadest täielikult välja lülitada - sa kontsentreerud ainult järgmisele kurvile! Siis nädala alguses uuesti tööle tulles on palju lihtsam analüüsida. Kõik globaalsena tundunud probleemid tunduvad palju lihtsamad."
Autorallist kõneldes märkis võistlustel kaardilugeja ametit pidav Mand, et autost võetakse maksimum. "Seda niipalju, kui auto ja mis seal salata, ka rahakott võimaldab. Rahvuslik masinaklass on selliseks hobiks ideaalne," märkis Mand.
"Punktiseisu ma ei tea, kuid arvan, et oleme kuskil kolmanda koha piirimail. Virumaal olime oma klassis teised, Paides esimesed - E-rühmas oli meist eest ainult Jalava," lausus Mand.
Saaremaa rallil saab sel aastal rahvuslikus masinaklassis E7 näha tõenäoliselt põnevat võidusõitu, kuna teadaolevalt saab ekipaaž Kristo Puussepp - Külvar Mand tulemusi võrrelda samuti Lada VFTS-il startiva Kimmo Jalavaga.
|
|
|
|