Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Rallitalent Kalle Rovanperä ootab Estonia rallit
|
Loe lisaks |
|
|
Viru ralli ajal Kehala autospordikompleksis oma driftioskusi demonstreerinud Kalle Rovanperä ütles, et ootab aega, mil saab taas ralliautoga võistlustulle asuda. "Millal jälle rallil stardin? Hetkel pole aimugi."
Toyota Gazoo Racingu ridades autoralli MM-sarjas osalev Kalle Rovanperä rääkis rally.ee autospordiajakirjale, et ootab võimalust taas ralliautoga võistlustulle astuda.
MM-sarjas on tänavu toimunud kolm etappi, millest viimane märtsi keskel Mehhikos. Jätkub rallisari septembri hakul Lõuna-Eesti teedel sõidetava Estonia ralliga. Rovanperä pakkus, et ega ta ilmselt enne sellele võistlusele eelnevat testisõitu ralliauto rooli pääsegi: "Hetkel pole aimugi, millal jälle sõita saab. Ma arvan, et enne Estonia rallit toimuval testil."
Kas ja kuidas nii pikk võistluspaus rallisõitjat mõjutab? "Ei teagi kohe niimoodi öelda. Aga see on selge, et hea see ei ole. Eks testil näha ole, kuidas tunne on," arutles Rovanperä. "Ma olen kindel, et kõik on minu puhul okei. Aga kahtlemata peab igaüks ralliks jälle sõidutunde kätte saama, sest paus on ikka väga pikk olnud."
Hooaja algusele tagasi vaadates sõnas punktitabelis neljandat kohta hoidev ja Ott Tänakut kahe punktiga edestav Kalle Rovanperä, et nurisemiseks põhjust pole. "Hooaja algus oli minu sõidutasemel. See läks nii, nagu ma ootasin. See tähendab siis, et on olnud kolm puhast ilma suuremate vigadeta võidusõitu. Olen tegelikult selle üle ise veidi üllatunud... või noh, see pole ka päris üllatus, see oligi mul seatud eesmärk, et puhtalt sõita ja näidata head kiirust."
Praeguste plaanide järgi kuulub tänavu MM-võistluste kalendrisse veel 5 võistlust: Eestis, Türgis, Saksamaal, Itaalias ja Jaapanis. Kuidas need noorele soomlasele sobivad? "Usun, et sobivad küll. Estonia ralli on kõigile MM-rallina uus väljakutse, aga see sobib mulle hästi. Olen võistelnud Lätis ja Eestis palju, seega see võiks olla mulle sobilik ralli. Teiste kohta ma ei tea niimoodi öelda. Jaapani ralli võib olla salakaval. Saksamaa samamoodi, kui tuleb märjal sõita," rääkis Rovanperä. Eesti ralliteedest kõneldes lausus ta, et on Lõuna-Eestis võistelnud ja teede profiil on talle üldiselt tuttav. "Olen korra Lõuna-Eesti rallit sõitnud. Ma ei tea, kas Estonia rallil on samu kiiruskatseid või mitte. Aga on võimalik võrrelda Eesti ja Soome rallisid. Mõned kohad Eestis tekitavad sarnase tunde ja näevad üsna samamoodi välja. See erinevus muidugi on, et Soomes on palju hüppeid, siin võibolla mitte nii palju. Aga muus osas on sarnasus täiesti olemas."
Kuni 2021. aasta lõpuni seob Kalle Rovanperät leping Toyota Gazoo Racinguga. Mis pärast seda saab, on noore rallisõitja sõnul veel lahtine. Nii naljaga pooleks, ehk soovib ta siis aktiivselt hoopiski driftimisega tegelema hakata?
"Praegu ei ole mul driftiautot. Aga on olnud. Ja võibolla tulevikus ma soetan uue. Sest päriselt ka, driftimine meeldib mulle," ei tee ta oma ühest hobist saladust. "Kogemust mul selles osas ülemäära palju pole. Vast kuuel-seitsmel korral olen käinud sõitmas. Samas polnud mul palju aega sellega alaga tegeleda. Aga driftida mulle meeldib, see on lõbus!"
Et Rovanperäle autosport ja ka driftisõit on hingelähedane, sellest annab tunnistust asjaolu, et äsja tuli ta ekstra Eestisse, et siin võõra Toyota Supraga veidi "külge lasta". Seda siis vaid hetkeks, mil Kehalas Viru ralli ajal oli tunni aja pikkune paus. "No need kutid tegid driftišõud ja nad küsisid, kas ma tahaksin sõita. Vastasin, et loomulikult tahan ma sõita! Seega siin ma nüüd olen!"
Foto: Rando Aav / rally.ee
|
|
|
|