Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Viru ralli > Viru rallil plaanib osaleda üle 80 võistluspaari |
|
Viru rallil plaanib osaleda üle 80 võistluspaari
|
Loe lisaks |
|
|
Lääne-Virumaa teedel peetaval koduse rallihooaja avavõistlusel plaanib esialgsetel andmetel osaleda ühtekokku 85 võistluspaari. Lisaks eestlastele on osalejaid Lätist, Leedust ja Soomest.
Oma osalemisest eelseisval võistlusel on teatanud 85 võistluspaari, sealhulgas MM-sarjas võistlev duo Ott Tänak - Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC). Nagu maailmameistrivõistlustel, kannab valitsevate maailmameistrite auto ka eelseisval rallil küljenumbrit 8. Võistluse juht Gabriel Müürsepp selgitas: "Praegu on tegu osavõtjate nimekirjaga, kuid stardinimekirjas me Otti liigutame. Selle paneme paika žürii koosolekul. Ranno Bundseni taga ta kindlasti ei stardi. Esikümnes tuleb ses osas muutusi." FIA prioriteeti omavad Ott Tänak - Martin Järveoja stardivad seega esimestena ja nende järel Georg Gross - Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC) teisena.
Valitsevatest Eesti rallimeistritest on Virumaal toimuval autorallil startimas viis võistluspaari. EMV1 ehk absoluutarvestuse valitseva meistrina läheb esimese võistlusnumbri all kodurallil rajale koos saarlasest kaardilugeja Raigo Mõlderiga võistlev rakverelane Georg Gross, kes tulnud Viru rallil võitjaks viiel korral.
Taas asuvad head tulemust jahtima lätlased Edijs Bergmanis ja Edgars Grīns, kes läinud aastal jõudsid EMV4 arvestuses (neljarattaveoliste autode klass E12) tiitlivõiduni. Eelmisel aastal saavutasid Bergmanis ja Grīns Viru rallil klassivõidu ja nüüd plaanivad nad sama korrata. Mitsubishi Lancer Evo üheksat rooliv Edijs Bergmanis sõnas, et tuleb Rakveres ja selle ümbruses sõidetavale rallile hea enesetundega: "Läinud aastast Viru rallit nautisime. See oli mul siis seal esimene kord võistelda, kuid muljed on positiivsed!" Suurimaks rivaaliks peab Ventspilsist pärit rallimees Edijs Bergmanis valgalast Ranno Bundsenit: "Ranno saab olema kõige kõvem konkurent sel aastal. Ta oli eelmisel aastal päris kiire."
EMV3 arvestuses, kus võisteldakse kaherattaveoliste R1, R2 ja A6 klassi autodega, on eeldatavalt startimas kaheksa rallipaari Eestist, Soomest, Lätist ja Leedust. Ka alustavad uut hooaega sel võistlusel valitsevad EMV3 arvestuse meistrid Robert Virves - Sander Pruul (Ford Fiesta R2T). "Paus on pikk olnud ja sõita tahaks. Mai lõpus saime testi teha ca 160 km jagu, rohkem pole saanud. Praegu paremal käel kerge vigastus, loodan, et sooritus väga kannatada ei saa," kommenteeris Virves, kes püüab ka sel hooajal tiitlivõitu.
Samuti on oma osalemisest teatanud EMV7 arvestuse (tagarattaveolised autod, klass E11) valitsevad meistrid Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3). Selles klassis tõotab kiiremate meeste endi sõnul tulla väga kõva lahing nelja sõitja vahel, kelleks on Marko Ringenberg, Raiko Aru, Rene Uukareda ja Toomas Vask.
Marko Ringenberg rääkis, et kui mullu sai tiitlivõit võetud, siis uue hooaja hakul ta veel nii kõrgeid sihte ei sea: "Sel aastal on eesmärk sporti teha. Aga kui tiitlit pakutakse, siis ma ikka võtan. Eks näha ole, kuidas toetajatega on. Keerulised ajad on kõigi jaoks. Aga praegu ütlen - pigem naudime sporti." 2014. aastal Opel Asconaga just Viru rallil oma esimese sportralli sõitnud Ringenberg on sealsetel teedel võistelnud korduvalt, ent vaid korra lõpuni jõudnud. "Ise olen seal sõitnud kolm korda, korra ka kaardilugejana võistelnud. Eelmisel aastal lagunes auto ära, üle-eelmisel aastal võitsime."
Ilmselt koguneb omajagu publikut taas Kehala spordikompleksi, mille võistlusrada läbivad ralliautod kahel korral, kolmandal ja viiendal kiiruskatsel. Seal asub ka ralli suurim hüpe. Kehala hüppest kõneldes märkis Marko Ringenberg, et kuigi temale meeldib lennata, siis seal autot väga lendu lasta ei saa: "Peab hoidma, muidu võib auto ära lõhkuda. Maandumine võib valus olla."
Päris uue autoga tulevad starti mullused hõbemedali mehed Raiko Aru ja Veiko Kullamäe. Nende istumise all on BMW M1. Ringenbergi hinnangul peaks see auto olema parem ja ehk on konkurent ka kiirem, kuna tema ise ei ole vahepeal treeninud. "Raiksi BMW-l on küll sama S54 mootor nagu meil, kuid auto geomeetria on parem ja see peaks paremini tee küljes püsima."
Varem neljal korral Viru rallil võistelnud Raiko Aru tunnistas, et temale Virumaa ralliteed kõige paremini ei sobi, kui tee on märg. "Kui on kuiv, siis on huvitav. Kuivaga on äge!" Hooaja plaanidest kõneldes ei teinud Aru saladust, et plaanib kaasa sõita kõik Eesti meistrisarja etapid ja ehk ka mõne Lätis toimuva ralli.
Kui tuleval aastal plaanib selles EMV7 arvestuses BMW-ga võistelda ka Taavi Niinemets, siis tänavu jätkab ta tiitlijahti veoautode masinaklassis E13. Nii on valitsev meisterpaar Taavi Niinemets - Esko Allika stardis ka eelseisval rallil veokate klassis oma rallimasinaga GAZ 51A. Praegustel andmetel on veoautosid Grossi Toidukaubad - Viru rallist osa võtmas koguni 16 ehk tegemist on kõige osavõtjaterohkeima masinaklassiga.
"See oli positiivne üllatus, et veoautosid on nii palju tulemas. Prognoosisin 12 ekipaaži, kuid lisandusid mõned, keda ei osanud oodata," rõõmustas Niinemets. Kes on kõvemad konkurendid? "Tarmo Silt, Raik-Karl Aarma, Rainer Tuberik," loetles ta ja lausus, et ka vennad Liukanenid võivad üllatada. Ühtlasi kinnitas Taavi Niinemets, et alustab oma viienda tiitlivõidu jahtimist: "Eesmärk on tiitlivõit! Unistus on 5 kokku saada, et siis järgmisel aastal BMW-ga sõitma hakata." Valitsev rallimeister lisas, et Virumaa teed sobivad veoautole hästi, kuna on erinevat pinnast ja nii kiiret kui ka aeglast osa ehk palju erinevaid komponente.
Grossi Toidukaubad - Viru ralli peetakse sel laupäeval, 4. juulil. Hoolduspargist Tobial stardib esimene võistlusauto kell 10 hommikul. Avakatset alustab esimene võistluspaar 38 minutit hiljem. Kavas on 7 kiiruskatset, neist viimane sõidetakse Rakvere linnas. Linnakatse algab kell 19. Rallitrassi kogupikkus on 280,37 km, sellest kiiruskatsetel läbitakse 88,4 km.
Kuna koroonaviirusest tingitud pandeemia ei ole lõppenud, panevad võistluse korraldajad pealtvaatajaile südamele, et rallit vaatama tulles hoitaks üksteisega mõistlikku vahet. Võistluse juht Gabriel Müürsepp rõhutas, et tark tegu oleks lähtuda 2+2 reeglist. "Me ei tea ju, kes võib olla nakatunud ja seega palun hoiame vahet. Mina võistluse juhina propageerin seda 2+2 reeglit. Kui suudame poes hoida 2 meetrit vahet, püüame seda teha ka metsas, Kehalas ja linnakatsel," sõnas Müürsepp. Ta märkis, et autoralli maailmameister ei väisa sagedasti kodust võistlust, mistõttu võib olla suur publikuhuvi, kuid terviseriskide maandamiseks tuleb kõigil käituda mõistlikult. Koroonaviiruse levikust tulenevalt on võistluse korraldajad otsustanud sulgeda hooldusala pealtvaatajatele.
Kiiruskatsete äärde pääsevad pealtvaatajad, kes on soetanud endale rallipassi. Rallipassi hind täiskasvanule on 15 eurot. Rallipasse on võimalik osta kiiruskatsetelt ja Rakverest Grossi Toidukaupade kauplustest.
|
|
|
|