Kliki siia Kliki siia
Kas sinu elu saab olema häiritud väljakuulutatud eriolukorra tõttu?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rauno Paltser
22. august 2018 17:17
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rauno Paltser

Tommi Mäkinen Racingu rallitall alustas Eestis tööd

22. augustil veeresid Peetris asuvasse Tommi Mäkinen Racingu rallitalli Toyota Yaris WRC võistlusautod. Kuigi majas on töö käinud juba paar kuud, siis MM-sarjas osalevad rallimasinad jõudsid siia esmakordselt.

WRC-autode ettevalmistuse ja komplekteerimise ning kogu logistikaga seotud protsessid hakkavad tulevikus toimuma Eestis. Tommi Mäkinen Racingu peakorter Soomes, Puuppolas jääb edaspidi täitma vaid arenduskeskuse funktsiooni.

Täna hommikul jõudsid töökotta kaks Saksamaa rallil võistelnud autot: Esapekka Lappi – Janne Fermi ja Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila võistlusauto. Ott Tänakule ja Martin Järveojale Saksamaa MM-ralli võidu toonud Toyota Yaris WRC pidi Peetris asuvasse hoonesse jõudma päeva jooksul.

"Päris suur ärevus oli, kui see rekka väravast sisse sõitis ja kõik need meedia inimesed kohale tulid. Tekkis selline ootamatu olukord. Sellegipoolest on väga soe tunne ja polekski kunagi uskunud, et see teoks saab, aga siin me täna oleme," sõnas Toyota Gazoo Racingu peatehnik Kenneth Sepp.

Igapäevaselt töötab Toyota meeskonna "kontoris" 23 inimest, kellest enamjagu on eestlased. Kogu mehaanikute personal on läbinud enne tööle asumist 2-3 kuu pikkuse koolituse. Võistluste eel hakkavad Eestis käima ka meeskonna insenerid, kes teevad autodele viimase võistluseelse häälestuse.

Toyota Gazoo Racingu PR assistent Henri Rump sõnas, et mehaanikud ja insenerid suudavad ühise pingutuse tulemusel WRC-auto ehitada nullist võistlusvalmis kolme päevaga.

Lisaks vingetele eestlastele, kes on oma südame rallile ja Toyotale loovutanud, oli üheks peamiseks Soomest Eestisse kolimise põhjuseks logistika.

"Nagu Tommi Mäkinen ise on öelnud, siis Eestisse kolimine annab Toyota meeskonnale suurema ajakanali autode ettevalmistamiseks ning logistika võistluste eel ja järel muutub kindlasti palju lihtsamaks," tõi meeskonna peatehnik Sepp välja peamised põhjused, et miks otsustas meeskond oma tehase Eestisse kolida.

Meeskonnal on hetkel kasutuses üheksa Toyota Yaris WRC-d, millest kolm on nüüd Eestis.

Need Saksamaa MM-ralil osalenud autod saavad uuesti rajale oktoobri lõpus sõidetaval Kataloonia rallil. Autod, mis lähevad võistlustulle järgmisena eesootaval Türgi rallil ja Walesis, on juba ettevalmistatud ning Soomes ootel.


Fotod: Rauno Paltser
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
22.03.2020
VFTS (0)
14.03.2020
Mehhiko ralli 2020 (0)
28.02.2020
Serras de Fafe e Felgueiras ralli 2020 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
07.04.2020 15:00
Superkross, auto24ring, 7.03.2020 (1)
18.03.2020 10:40
wap.rally.ee (0)
01.03.2020 22:33
Tarvastu Karikas 2020 (0)
24.02.2020 08:38
Superkross, auto24ring, 23.02.2020 (0)
11.02.2020 14:26
A1M Otepää 1+1 rahvasprint (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia