Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
17. juuli 2018 14:39
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Gustav Kruuda. Foto: Rando Aav

Gustav Kruuda üllatas kiire sõiduga iseennastki

 Loe lisaks
Vennad Kruudad üllatavad Estonia rallil autovalikuga

Nädalavahetusel peetud Eesti ja Läti autoralli meistrivõistluste etapi lõpetasid esmakordselt koos võistelnud Gustav Kruuda ja Kalle Adler üldarvestuse 11. kohaga. "Gusti" ütles, et nii hea hoog tuli talle endalegi üllatusena.

Gustav Kruuda istumise all oli seekord N-rühma Mitsubishi Lancer Evo 10 ja kaardilugejaks Kalle Adler. Piltlikult öeldes "Gusti" jaoks võrrand kahe tundmatuga, sest äsjane sõit oli talle debüüdiks 4WD autoga ja uue kaardilugejaga oli ta koostööd teinud vaid ühe treeningpäeva jagu. "Enne Estonia rallit sain testida 100 km. Sain tunde kätte, kuidas kiiresti sõita, kuna lõigu keskmine kiirus oli 160 km/h. Aga aeglast ei olnud ma üldse sõitnud, seda hakkasin alles rallil kompama. Arvan, et sain auto enda jaoks käppa laupäeva teiseks tiiruks. Siis oli juba okei," rääkis neljandat korda Estonia rallil võidu sõitnud Gustav Kruuda.

Gustav Kruuda rõhutas, et poolteist aastat võistluspausi andis tunda. "Esimesel päeval esimesed kolm katset jalg värises kogu aeg. Pidi jalga tugevamini vastu maad suruma, et värin gaasipedaali üles ei laseks. Harjumatu oli muidugi. Legendi kirjutamine ja kõik selle all kannatas, et kaua polnud võidu sõitnud. Aga tundub, et saime normaalselt hakkama." Kombinatsioon Roland Muraka võistlusauto ja kaardilugejaga tagas Gustav Kruudale võistluse lõpuks poolesaja finišeerinu hulgas 11. koha. Kruuda tunnistas, et selline resultaat tuli talle mõnevõrra üllatusena: "See üllatas küll, et ma nii kiiresti autoga sina-peale sain. Alguses olin mures, et mul läheb kauem ja terve ralli otsin, kuidas auto käitub."

Seni rallidel peamiselt Roland Murakale kaarti lugenud Kalle Adler ütles, et sel korral oli kõrval istuda mõneti harjumatu. "Loomulikult sain aru, et teise juhi kõrval istun. Sõidustiil erines natuke, aga legend oli päris teistmoodi - ühtegi samasugust sõna ei olnud! Jutustada oli natuke rohkem ja olid hoopis teistpidi numbrid. Väga teistmoodi. Rolandil on raadiuse järgi kurvi numbrid, aga Gustavil käikude järgi. Kui meil on 1 või 0 kõige kiirem, siis Gustil on 1 tagasipööre. Pidin täitsa tagurpidi mõtlema neid asju."

Adler tunnistas, et tavapärasest erinev võistlusolukord tegi temal kaardilugejatöö keerulisemaks. "Eksisin ka. Ühe korra käisime väljas selle pärast, et jäin hiljaks." Kruuda kinnitas kaardilugeja sõnu: "Pühapäeval teisel katsel oli kiire osa. Oli trampliin ja vasak viis miinus. See on selline päris kiire kurv, kus pidi kõvasti pidurdama. Olin trampliini peal ja siis kuulsin, et vasak 5 miinus! Pidurdasin nii palju kui võimalik, sättisin auto ära. Natuke tuli kuuseoksi. Lootsime lihtsalt, et puu tüvi meile lähedale ei tule. Tulime sellest olukorrast välja. Allanil (Popov - toim.) oli samas kohas sama seiklus, kuuseoksad olid kojamehe vahel. Kõik läks hästi."

Kalle Adler tunnustas vanema venna Karl Kruuda jälgedes astuvat Gustav Kruudat: "Sõit oli nauditav. Tal oli ju esimene kord neljarattaveolisega võidu sõita ja meil koos eismene ralli. Sellise kohaga lõpuni tulla on väga hea!"

Ralli stardis oli Roland Muraka teise autoga ka Karl Kruuda, kuid tema katkestas võistluse teisel kiiruskatsel. "Enne rallit olime testi teinud ja Karl oli peal. Karl sõidab nagu professionaal. Kui on pidur, siis on pidur ja kui on gaas, siis on gaas. Ja rooli keeratakse ühe korra. See on kaugem unistus, et Karlist kiirem olla," kommenteeris Gustav Kruuda, kelle sihiks olla kord tulevikutäht. "Kui võimalusi on, siis ikka oleks! Aga kus ja millal ma jälle stardin, isegi seda ma ei tea. Tahaksin olla Lõuna-Eesti rallil võistlemas. Ideaalis mujal ka. Mille taha see jääb? Raha. Mille taha siis veel? Ega mul tahtmisest puudus ei ole!"


Fotod: Rando Aav / rally.ee
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
25.03.2025 20:24
Rahvakrossi EKV IV ja Raassilla Karika I etapp 202 (0)
23.02.2025 12:33
Otep�� Talveralli 2025 (1)
17.02.2025 10:16
Rally Sarma 2025 (1)
29.01.2025 15:43
2025 Monte Carlo Rally (0)
13.01.2025 22:46
Rally Aluksne 2025 video (3)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia