Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
02. juuli 2018 21:41
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Lõuna-Eestis näeb suvel ilmselt kõiki protoautosid

 Loe lisaks
Prototüüpautode stardirivi saab täiendust

Eesti rallimeeste kasutuses olevat viite prototüüpautot näeb tänavu suvel ilmselt esmakordselt kõiki koos võistlemas Lõuna-Eesti teedel. Üks neist jääb kõrvale küll juulis toimuvalt rallilt, kuid mitte augustisse planeeritud võistluselt.

Juuni keskel sõidetud Grossi Toidukaubad - Viru rallil tuli esmakordselt oma prototüüpautoga konkurentsi pakkuma Roland Murakas. Ta rääkis, et suuri probleeme seal ei olnud, kuid väikesed tehnilised mured kimbutasid siiski: "See häda meil oli, et temperatuur üles läks ja pikemate katsete peal hakkas poole peal jõud ära kaduma. See võibolla oligi kõige suurem probleem."

Kuidas ta enda sõiduga rahule jäi? "Selles osas, tundub, et on rohkem arenguruumi. Käsi on ikka külm pärast suurt võistluspausi ja esimene päev oli väga rabe. Kiirelt ei usaldanud ja ei julgenud sõita. Aga katse-katselt läks paremaks. Võis suures plaanis rahule jääda. Intsidente meil ei olnud, sõit oli turvaline."

Millal Roland Murakas prototüüpauto enda jaoks käppa saab? "See on hea küsimus! Eks aeg näitab. Viru rallilt tuli teadmine kaasa võtta ja kodus vaeva näha ja tööd teha. Siis järgmisel rallil näeme, kas on kiirus parem või mitte. Siis võibolla olen juba targem," kommenteeris 26-aastane rallimees, kelle istumise all tänavusest hooajast Ford Fiesta prototüüpauto. "Sel on tavaline N-rühma Mitsubishi Lancer Evo 10 mootor. Turbo ja väljalase on veidi teistsugune. Vedrustus ja veermik on R5 laadne toode. Kere poolest Ford Fiesta nagu Ford Fiesta ikka."

Nn protoautodel võistelnud meestest oligi Roland Murakas Viru rallil kõige edukam - ta lõpetas sõidu neljanda kohaga. Kuuenda kohaga leppima pidanud Egon Kauril jagus konkurendi kohta kiidusõnu: "Arvan, et Rolandi kiirus oli ootuspärane. Ta on iseenesest hästi harjunud ja eks põhiline oli, et auto kestaks. Viru ralli on suhteliselt autovaenulik olnud läbi aastate. Tundub, et tal kõik toimis."

Juuli keskel Tartu, Elva ja Otepää ümbruses sõidetavaks Eesti autoralli meistrisarja etapiks annab Roland Murakas oma sõiduvahendi kasutada Karl Kruudale. Ise loodab Roland Murakas jälle võistelda 24.-25. augustile kavandatud Lõuna-Eesti rallil. Just Võrumaal plaanib järjekordse stardi teha ka Margus Murakas, kes debüüdi oma Audi S1 prototüüpautoga tegi mullusel Saaremaa rallil.

13.-15. juulil toimuval Shell Helix Estonia rallil on startimas kolm prototüüpautot, mis tänavusel hooajal ennegi korduvalt stardis olnud. Nii plaanivad selle võidusõidu kaasa teha Egon Kaur, Priit Koik ja Rainer Aus. Ühelgi neist, muide, eelmine etapp Lääne-Virumaal ei läinud plaanipäraselt. Kõige viletsama tulemuse sai Viru rallilt Rainer Aus, kes jäi esimest korda viimaseks. Varem 2006 ja 2012 aastal Viru rallil võidutsenud Rainer Ausi tulemuse rikkusid tema Volkswagen Polo käigukasti tehnilised probleemid.

Katkestas eelmise ralli neist kolmest mehest ainsana Priit Koik. Ta kirjeldas sündmusi järgnevalt: "SS6 korduvkatsel esimeses järsus paremkurvis oli mul selline lugu, et legendiviga. Seal oli kaks põhupalli ja mul nendest oli ainult üks legendis kirjas. Ühest pääsesin mööda, aga teisele sõitsin sisse. Tundub, et seda oli natuke võibolla rohkem tee peale sõidetud. Sinna sõitsin radiaatori puruks. Kahe kilomeetri pärast oli temperatuur mootoril kõrge, olime katkestanud."

Priit Koigi sõidukoolitaja Egon Kaur kommenteeris: "Tal oli Viru ralli esimene päev väga hea. Kruusakatsel tuli üllatavalt hea ajaga. Seal iseenesest sujus. Aga teisel päeval lipsas üks viga sisse, kui ta lõhkus radiaatori ära - üks heinapall jäi vales kohas ette." Kolmandat aastat Kaur Motorspordi ridades sõitvat konkurenti koolitav pärnakas ütles, et prototüüpautode ehitamise kõrvalt ei ole viimasel ajal kuigi palju olnud aega treeningutele rõhku panna ja nüüd tuleks seda teha. "Eks Priidu õppimise ajad jäid sinna Mitsubishi aega. Hetkel oleme käinud võistluselt võistlusele, ega ole leidnud selles kiires töögraafikus treeninguvõimalust. Aga nüüd ongi aeg n-ö tolmu maha pühkida ja korralikult trenni teha."

Priit Koik kinnitas, et on aeg trenni teha: "Treeningud on sel nädalal plaanis Missos. Teeme paar päeva trenni, nii legenditrenni kui ka sõidutrenni. On kaks erinevat rada ja üritame Lõuna-Eesti teedele kohaseid hüppeid leida. On ju kuulda, et hüppeid on kõvasti üles tõstetud, seega üritame leida hüpetega katseid, et vaadata, kuidas protod päriselt hüppama hakkavad. Selline plaan on. Iseenesest legenditrenni olengi ainult Lõuna-Eestis teinud. Ses mõttes need teed mulle sobivad. Olen ise sealt kandist pärit, Elvast. Need üldse mulle meeldivad rohkem, kui laugemad teed. Seal on koguaeg tegevust ja peab olema hea rütm. Kui rütm on hea, siis on Lõuna-Eestis väga mõnus sõita."

Kes järgmistel suvistel Eesti meistrisarja etappidel tänavu oma prototüüpautoga kõige parema tulemuse saab? Kas Aus, kes viimati 2016. aastal toimunud Estonia ralli veel Mitsubishi Lanceriga sõites lõpetas üldarvestuse kolmanda koha ja ERC2 klassi võiduga? Või Kaur, kes mullusel Lõuna-Eesti rallil finišeeris absoluutarvestuse teisel kohal, kaotades vaid WRC-autoga kihutanud Georg Grossile?

Kui tehnilised probleemid ei kimbuta või mõni känd ette ei jää, siis võiks ehk panustada Egon Kaurile, kes ka punktitabelis senise nelja etapi kokkuvõttes rivaalidest ees. Tallinna rallil lendas pärnaka roolitud Ford Fiesta mäletatavasti metsa ning Viru rallil hakkas ebaõnnejada rehvipurunemisega avakatsel.

"Eesti etapid plaanin kõik kaasa teha. Hooajast selget pilti pole ja olen võtnud etapp korraga. Läks Tallinna ralli meil untsu ja Viru ralli hakkas pihta rehvipurunemisega. Esimesel katsel läks tagumine parem rehv katki. Umbes pool katset sõitsime katkisega. Arusaadavat kohta ei olnud, kus see oleks võinud katki minna. Teisel päeval, ilmselt aeglasemal osal Kehala taga, käis kivi kuskilt läbi ja lõikas pidurivooliku läbi. Üks tagumine voolik hakkas lekkima. Kui Kehalast välja saime, siis oli pedaal juba pehme ja väga pidurdada enam normaalselt ei saanud. Siis pidime järgmise katse ka sõitma ära veel nii enne hooldust. Lonkisime selle läbi lihtsalt. Väga midagi tulemustes hooaja mõttes püüda ei ole," kommenteeris Kaur.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia