Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Alari Sillastele lõunanaabrite juurest klassivõit |
|
Alari Sillastele lõunanaabrite juurest klassivõit
|
Loe lisaks |
|
|
22. ja 23. oktoobril Lätis peetud autorallil saavutasid Moskvitšiga sõitnud Alari Sillaste ja Arvo Liimann historic-autode arvestusklassis esikoha. "Äge ralli oli! Hooajale sai ilus punkt pandud," resümeeris Sillaste.
Alari Sillaste - Arvo Liimann lõpetasid ralli "Latvija 2016" historic-autode arvestuses võiduga. Kahepäevane võistlus pakkus meestele nii närvikõdi kui ka positiivseid emotsioone.
Kohe ralli algul said eestlased ajalise trahvi, kui nad hilinesid ralli starti ehk kõige esimesse ajavõtukontrollpunkti TC-0. Nelja minutilise hilinemise eest määrati neile 40-sekundiline karistus. Alari Sillaste sõnul jäid nad poodiumile hiljaks, kuna liiklus oli tihe.
Ka ei liikunud eestlaste kollane AZLK 2140 esimestel kiiruskatsetel ehk oodatud tempos. Sillaste selgitas: "Neljal esimesel katsel oli tehnikaga probleeme. Kahel esimesel katsel oli ebamugav sõita, kui meil legend ei klappinud. Tegime ka spinni. Kolmandal ja neljandal kiiruskatsel tundus, et auto ei liigu nii kiiresti nagu peaks. See oli kiire Bikernieki rada ja mulle iseenesest on ringrada sobinud. Selgus, et gaasitross oli lõdva ja seepärast jäi kiirust väheks. Vea saime viiendaks kiiruskatseks parandatud."
Sealt edasi noppisid eestlased katsevõite. "Päeva viimase katsega saime liidriteks," märkis Sillaste rahuloelvalt.
Teisel võistluspäeval olid taas rajal Ivars Velme - Andris Velme, kes avapäeva tehnika purunemise tõttu katkestasid. Audi Quattroga sõitnud lätlased võitsid historic-klassis kõik laupäevased kiiruskatsed. "Kui Audi tagasi tuli, võrdlesime aegu. Autode erinevust silmas pidades olid need meil päris head," sõnas Sillaste.
Alari Sillaste kiitis ralli teise päeva kiiruskatseid. "Täna olid ägedad kruusakatsed! Need olid väga nauditavad, Võru ralli laadsed katsed," rääkis ta. Päeva alguses tabas eestlasi ka pisukene ebaõnn, kui kohe avakatsel kohtus nende Moskvitš ühe rajaäärse puitpostiga, mille võistluse korraldajad olid nn lõikamise vältimiseks sisekurvi pannud. "Ühe puidust posti hammustasime katsel ära. Auto jäi üldiselt terveks, tiib sai pihta."
Kui posti-intsidendist eeslastel ajakadu ei tulnud, siis Jurmalas sõidetud kiiruskatsel läks katse finišit otsides aega kaduma. Sillaste rääkis: "Jurmala katsel me ei leidnud finišit üles! Oli vaja ühest pisikesest teeotsast ära keerata... Natuke ekslesime ja sealt tuli veidike ajakaotust."
Viimase katse eel olid Alari Sillaste ja Arvo Liimann seda meelt, et kättevõidetud edu tuleb hoida ja võit tuleb ära tuua. Ilmselt mõningane ärevus hinges, tegid nad otsustavale kiiruskatsele minnes valestardi ja said 10 sekundit trahvi. Lõpptulemuse puhul see ajakaotus rolli ei mänginud ning nii võitsid nad äsjase ralli historic-klassis. Lähimad konkurendid Arnis Alksnis - Armands Pārupe (VAZ 2107) jäid võitjaist 2 minuti ja 22 sekundi kaugusele. Kolmanda tulemuse kirja saanud Aldis Vilcāns - Zigmunds Zuševics (VAZ 2107) kaotasid 5 minutit ja 22 sekundit.
"Mitu aastat on vaeva nähtud, nüüd see võit tuli," jäid eestlased sõiduga rahule. See sõnum aidati neil ka lätikeelseks tõlkida: "Apsveicu Sillaste un Liimann kuram šosezon īsti neveicās un nācās pielikt pūles, lai uzvarētu sacīkstes."
Järgmise stardi teevad Sillaste ja Liimann ilmselt Võrumaa talverallil - kui ilma on ja võistlus toimub. Küll aga on kindel, et värskelt klassivõidu toonud Moskvitš on taas võistlustules järgmise aasta aprillis Moskvas toimuval šõuüritusel.
|
|
|
|