Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Saaremaal võidutsesid Siim Plangi ja Marek Sarapuu
Saaremaal peetud koduse rallihooaja viimase võistluse võitsid Mitsubishil kihutanud Siim Plangi - Marek Sarapuu. Võrumaa meestele oli see esimene kord saavutada esikoht Saaremaa rallil.
Kodune rallihooaeg lõpetati traditsiooniliselt Saaremaal, kui 7.-8. oktoobril peeti 49. Saaremaa ralli, mille nimisponsoriks Silveston.
Reedel sõideti võidu kolmel kiiruskatsel. Kõik avapäeval kavas olnud katsed võitsid Kaspar Koitla - Andres Ots, kellele tänavune Saaremaa ralli oli esimeseks ühiseks stardiks R5 klassi võistlusautol.
Škoda Fabia R5 rallimasinat roolinud Kaspar Koitla tunnistas, et võistluspäev oli keeruline: "Esimesed kaks katset olid rasked ja üritasime autoga sõbraks saada, kuid linnakatse oli juba ok."
Reedese võistluspäeva lõpetasid teisel positsioonil 2015. aasta absoluutarvestuse ja N4 klassi meistrid Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10), kellele see oli tänavu ainsaks stardiks koduses meistrisarjas. Kaotust liidritele kogunes neil 21,34 läbitud katsekilomeetri peale 11,8 sekundit.
Ralli avapäeva lõpetasid kolmandal kohal Miko-Ove Niinemäe - Martin Valter (Škoda Fabia R5). Saaremaal neljarattaveolise autoga debüüdi teinud noormehed kaotasid Kaspar Koitlale ja Andres Otsale 19,1 sekundit.
Laupäeva esimese kiiruskatsena sõideti 12,49 km pikkune Pidula kiiruskatse. Taas olid nobedaimad Koitla - Ots, kes suurendasid Plangi - Sarapuu ees edu 15,7 sekundile. Järgmisena sõidetud Pahapilli kiiruskatsel katkestasid nad paraku võistluse liidrikohalt väljasõidu tõttu.
"Kiires paremkurvis sai vasak esirehv kivilt lõike. Järgnes paremkurv, kuid auto enam sinna korralikult ei keeranud ning vajus teelt välja ja kergelt vastu puud. Autoga oleks saanud mootori osas edasi sõita, kuid kahjuks oli õõts kõver ning jätkamine polnud võimalik," sõnas Koitla.
Pahapilli katse võitsid Siim Plangi - Marek Sarapuu, kes tulid hoolduspausile liidritena. Nende edu lähimate konkurentide, Rainer Ausi ja Simo Koskineni (Mitsubishi Lancer Evo 9) ees oli 28,4 sekundit.
Pärast hoolduspausi jätkus võistlus ralli Undva kiiruskatse esimese läbimisega. Katsevõidu võtsid tänavused absoluutarvestuse ja klassi N4 klassi meistrid Egon Kaur - Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo 9), kes aga reede õhtul hooldusalasse sisse sõitmisel reeglite vastu eksisid ning seetõttu viie minutilise karistuse saanuna enam kõrgetele kohtadele ei heidelnud. Katsevõit tuli neile ka järgmiselt kiiruskatselt, kus nad edestasid liiderpaari 0,2 sekundiga. Aus - Koskinen kaotasid rehvipurunemise tõttu 27,6 sekundit, mistõttu üldises paremusjärjestuses möödusid neist Niinemäe - Valter.
Undva katse teisel läbimisel näitasid parimat aega Siim Plangi - Marek Sarapuu. Egon Kaur - Silver Simm katkestasid seal võistluse teelt väljasõidu tõttu.
Koimla katselt said parima aja kirja Saaremaa mehed Timmu Kõrge - Kaido Kaubi (Ford Fiesta R5), kes selle tulemusega võtsid endale ka kolm punktikatse lisapunkti. Vaid 0,1 sekundi kaugusele jäid Niinemäe - Valter ja katse kolmandad olid Aus - Koskinen, kes kaotasid katsevõitjatele 0,7 sekundit.
Ralli viimase katsena oli kavas Toomalõuka kiiruskatse ehk klassikaline Kaugatuma katse. Katseõidu võtsid Niinemäe - Valter. Võrdselt 2,2 sekundit kaotasid tänavustele EMV3 arvestuse rallimeistritele Aus - Koskinen ning Kõrge - Kaubi. Katse lõpetasid neljanda ajaga Siim Plangi - Marek Sarapuu, kellele sellest piisas, et kindlustada endile Silveston 49. Saaremaa ralli võit. Lisaks ralli üldvõidule kuulus neile esikoht N4 klassis.
"Sisemiselt on tuju laes ja täpselt see karikas oli meil veel riiulist puudu ning selle järgi me salaja tulime. Ülesanne oli raske, aga saime hakkama. Kui Kaspar poleks teele jäänud, siis puhta kiirusega ei oleks ma talle vastu saanud, sest ta kasutas R5 eelise hästi ära. Kahjuks lõppes ta võistlus pärast head algust nii nagu lõppes. Tegelikult oli mul hoolimata Egoni trahvile ka heitlus temaga, sest soovisin teda edestada ja see võit poleks muidu olnud nii täiuslik," sõnas Plangi.
Absoluutarvestuse teine koht kuulus Miko-Ove Niinemäele ja Martin Valterile, kes jäid võitjaist 54,7 sekundi kaugusele.
"Naeratus ei kao näolt ja tunne on ülev. Kindlasti me tegime selliseid naljakaid ja amatöörlikke vigu, mida raja äärest oli veider vaadata, aga lõpuks oli enamvähem käpas. Ise otsisin veel kohati pidurdusmaid ja Martin arvas paaris kurvis, et selle autoga läheb samapalju aega kurvist väljumiseks, kui R2-ga. Meie koostöö klappis väga hästi," võttis Miko-Ove Niinemäe ralli kokku.
Absoluutarvestuse kolmanda ja N4 klassi teise kohaga lõpetasid ralli Rainer Aus - Simo Koskinen, kes kaotasid ralli üldvõitjatele 1 minuti ja 2,1 sekundit.
"Eks ta väike kingitus oli Leedri katsel Mikole, kui meil rehv läks. Katse lõpus tundus, et siin all pole küll enam midagi, sest auto ei tahtnud kuidagi keerata, aga saime ikka rehvi vahetatud ja jätkata. Püüda oli juba raske, sest Miko oli ka juba autoga sina peale saanud," kommenteeris Rainer Aus.
Välisvõistlejaist olid sel korral edukaimad Eerik Pietarinen - Juhana Raitanen (Mitsubishi Lancer Evo 9), kes lõpetasid sõidu neljanda tulemusega. Soomlased jäid võitjaist kokkuvõttes ühe minuti ja 50,4 sekundi kaugusele.
A6, N2, R1, R2 klassi autode ühisarvestuses võtsid hooaja viimase etapi võidu tänavused DMACK trofeesarja võitjad Gustav Kruuda - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2). Saarlased Ken Torn - Riivo Mesila (Ford Fiesta R2) olid teised, kaotades neile 15,4 sekundit. Klassi kolmanda koha said sel hooajal esimese stardi teinud Rainer Rohtmets - Alo Ivask (Citroen C2R2 Max).
Kuni kaheliitrise mootoriga kaherattaveoliste A7, N3, R3 ja E10 klassi autode arvestuses tulid Saaremaa rallil võitjaiks David Sultanjants - Siim Oja (Citroen DS3). EMV4 arvestuse tänavused meistrid Kristo Subi - Raido Subi (Honda Civic Type-R), katkestasid võistluse kaheksandal lisakatsel pooltelje purunemise tõttu.
Klassis E9, kus sõidetakse 1,6-liitrise mootoriga kaherattaveoliste autodega, võtsid võidu soomlased Tomi Rönnemaa - Tero Rönnemaa (Toyota Corolla 1600 GT). Soomlastele kindlustasid kaksikvõidu Pasi Tiainen - Pentti Tiainen (Toyota Starlet), kes kaotasid kaasmaalastele ligemale kaks ja pool minutit. Ühtlasi edestasid nad vaid 2,6 sekundiga ainsate eestlastena klassi EMV5 arvestuses esikolmikusse jõudnud rallipaari Raido Laulik - Tõnis Viidas (Nissan Sunny). E9 masinaklassis tiitlivõiduni jõudnud Gert-Kaupo Kähr - Jan Pantalon (Honda Civic) lõpetasid Saaremaa ralli omas masinaklassis viiendal kohal.
Klassis E11, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoriga autodel, võtsid hooaja viienda järjestikuse klassivõidu ja ka kindlustasid endale ka tänavuse meistritiitli Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3). Põnevat heitlusest jagus kuni viimaste meetriteni, sest kassi teise koha saanud Mario Jürimäe - Rauno Rohtmets (BMW M3) pidid lõpuks tunnistama konkurentide vaid 2,9 sekundilist paremust. Kolmanda tulemuse said selles klassis aastase võistluspausi pidanud Ago Ahu - Kalle Ahu (BMW M3).
Neljaeattaveoliste E12 klassi autode arvestuses võtsid Saaremaa ralli võidu Hendrik Kers - Janek Tamm (Mitsubishi Lancer Evo 5). Klassi teised olid Aiko Aigro - Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo 6), kes selle tulemusega kindlustasid endale EMV7 arvestuses meistritiitlid. Klassivõitjatest jäid tänavused meistrid maha 25,2 sekundiga. Neljarattaveoliste autode rahvuslikus klassis olid kolmandad Timo Pulkkinen - Jakko Jäntti (Subaru Impreza WRX STI). Põhjanaabrid kaotasid klassivõitjaile 55,6 sekundit.
Veoautode klassis E13 saavutasid sel rallihooajal viienda etapivõidu Taavi Niinemets - Esko Allika (GAZ 51A). Veokate arvestuses tänavu tiitlivõiduni jõudnud meestest jäid 49,2 sekundi kaugusele Tarmo Silt - Raido Loel (GAZ51). E13 klassis olid kolmandad Elmo Allika - Valter Nõmmik (GAZ 51).
49. Saaremaa rallit alustas ühtekokku 130 võistluspaari. Finišisse jõudis 91 autot.
Saaremaa ralli 2016 tulemused
1. Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10) 1:00:46,6
2. Miko-Ove Niinemäe - Martin Valter (Škoda Fabia R5) +54,7
3. Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9) +1:02,1
4. Eerik Pietarinen - Juhana Raitanen (Mitsubishi Lancer Evo 9) +1:50,4
5. Timmu Kõrge - Kaido Kaubi (Ford Fiesta R5) +2:15,1
6. Aleksei Ostanin - Andrei Arefjev (Mitsubishi Lancer Evo 10) +2:35,6
7. Radik Shaymiev - Maxim Tsvetkov (Ford Fiesta R5) +2:46,6
8. Tomi Tukiainen - Mikko Pohjanharju (Ford Fiesta S2000) +2:54,8
9. Hendrik Kers - Janek Tamm (Mitsubishi Lancer Evo 5) +3:42,5
10. Aiko Aigro - Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo 6) +4:07,7
|
|
|
|