Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Saaremaa rallile registreerus 137 võistluspaari
7.-8. oktoobril sõidetakse Lääne- ja Kesk-Saaremaa teedel Eesti autoralli meistrivõistluste viimane ja Balti karikavõistluste neljas etapp Silveston Saaremaa ralli.
Järjekorras 49. Saaremaa rallil stardib esialgsetel andmetel hooaja suurim arv autosid, kokku 137.
Saaremaa ralli stardirivi avab 2014. aasta Saaremaa ralli võitja Timmu Kõrge, kellele kaarti lugemas Kaido Kaubi. Nende võistlusmasinaks on MM-Motorspordi poolt ettevalmistatud Ford Fiesta R5.
Numbri all 2 asuvad võistlustulle Kaspar Koitla - Andres Ots, kes Saaremaa rallil startimas autoga Škoda Fabia R5.
"Suur soov on olnud juba mitmeid aastaid proovida tõelist ralliautot. Siiani olen sõitnud nö tänavasõiduautost ümberehitatud autodega. Tänu headele toetajatele tekkis võimalus istuda tehases ehitatud Škoda Fabia R5 rooli. Masin jõuab meieni endise rallisõitja Toni Gardemeisteri kaudu, kelle meeskond TGS Worldwide masinaid võistlusteks rendib ning ka hooldusteenust pakub," sõnas Koitla.
Nende järel lähevad rajale tänavused Eesti meistrid Egon Kaur - Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo 9). "Lähme jätkame Saaremaal oma sõitu, mis tähendab seda, et kuigi rajal on palju kiireid konkurente ja autosid, siis kindlasti ei plaani me nende elu lihtsaks teha," võttis möödunud aastase Saaremaa ralli võitja Egon Kaur eesootava kokku.
Neljandat võistlusnumbrit saab kandma Mitsubishi Lancer Evo 9, millega startimas 2007. aasta Saaremaa ralli võitja Rainer Aus, kaardilugejaks Simo Koskinen. Nende järel teevad stardivad 2015. aasta Eesti meistrivõistluste absoluutarvestuse ja klassi N4 meistrid Siim Plangi Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10), kellele see on sel hooajal ainsaks võistluseks koduses meistrisarjas.
Nagu Kaspar Koitla - Andres Ots, on esmakordselt Škoda Fabia R5 ralliautoga esmakordselt võistlustulle astumas 1,6-liitrise mootoriga autode arvestuse Eesti meistrid Miko Niinemäe - Martin Valter. Meeste jaoks on tegemist elu esimese ralliga neljaveolise autoga.
"R5 masinaga start tehti võimalikuks minu teadmata ning avaldati mulle alles päev pärast Tartu rallit. Siinkohal pean tänama kõiki toetajaid, kes on sel aastal oma panuse meie projekti andnud. Saime sel teisipäeval testida 50 km jagu ning enne rallit saame veel 50 km proovida. Minu ootused on hetkel teha oma asja nagu meile Martiniga meeldib öelda. Suuri eesmärke me ei sea, vaid proovime mõista auto olemust ning nautida, siis tuleb ka hea tulemus," sõnasNiinemäe.
Kaherattaveoliste kuni 1,6-liitrise mootoriga autode arvestuses on Saaremaal startimas 17 võistluspaari. Miko Niinemäe Peugeot 208 R2 võistlusauto roolis on seekord tema isa Mihkel Niinemäe, kes viimati startis 2007. aasta Saaremaa rallil. Mihkel Niinemäele loeb kaarti Janno Siitan. Hooaja viimasel etapil on stardis ka tänavused DMACK Trophy karikasarja võitjad Gustav Kruuda - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2).
Kuni kaheliitrise mootoriga kaherattaveoliste autode arvestuses plaanib Saaremaal võistelda 26 võistluspaari, kelle hulgas ka tänavused meistrid Kristo Subi - Raido Subi (Honda Civic Type-R). Kui kuldmedalite saajad on teada, siis teiste medalikohtade saatus on veel lahtine ning nende nimel tuleb Saaremaa teedel kindlasti kõva heitlus.
Rahvusliku E-rühma klassis E9, kus sõidetakse 1,6-liitrise mootoriga kaherattaveoliste autodega, on veel tänavune meister selgumata ning meistritiitli võimalus on veel koguni kolmel võistluspaaril. Oma esikohta lähevad kaitsma klassi liidrid Gert-Kaup Kähr - Jan Pantalon (Honda Civic), kuid lihtne ei saa see neil olema, sest hooaja viimasele etapile on neile konkurentsi pakkuma tulnud 22 võistluspaari.
Rahvuslikus masinaklassis E11 klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoriga autodega, on meistrivõistluste seitsmendale etapile klassi liidritena startimas Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3). Nagu viimastel aastatel traditsiooniks, on Saaremaal startimas ka Ago Ahu - Kalle Ahu. Vennad toovad taaskord starti ralliauto BMW M3. Kokku on selles masinaklassis rajale oodata 24 võistluspaari.
Neljarattaveoliste rahvusliku klassi E12 autode arvestuses on tiitlivõitu püüdmas kolm võistluspaari: Aiko Aigro - Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo 6), Priit Koik - Uku Heldna (Mitsubishi Lancer Evo 7) ja Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 8). Kõik nad on kohal ka Saaremaal ning lisaks neile on 4WD rahvuslikus klassis startimas 16 ekipaaži.
Veoautode klassis E13 on lisaks tänavustele meistritele Taavi Niinemetsale ja Esko Allikale (GAZ 51A) starti tulemas kümme võistluspaari. Kui kuldmedali saajad on teada, siis klassi teistele medalitele on veel konkurentsis palju võistluspaare.
Silveston 49. Saaremaa ralli start antakse Kuressaare keskväljakult. 7. oktoobril kell 17.30 sõidab esimene võistlusauto stardipoodiumile. Reedel sõidetakse kolm katset, nende hulgas ka Kuressaare linnakatse. Laupäeval, 8. oktoobril sõidetakse võidu seitsmel kiiruskatsel. Ühtekokku läbitakse kahe päeva jooksul 120,3 katsekilomeetrit.
Kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised. Kahepäevane rallipass (rinnamärk), mis tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele, maksab täiskasvanutele 13 eurot, lastele vanuses 12-18 aastat 6 eurot. Alla 12-aastased lapsed pääsevad ralliraja äärde tasuta. Pääse ühele kiiruskatsele eraldi maksab 5 eurot, 12-18-aasta vanustele noortele on õpilaspileti ettenäitamisel pileti hind 3 eurot. Rallipood asub alates 5. oktoobrist Saare Selveris, kus on müügil lisaks rallipassile ka rallimeened. Ralli ajakiri ilmub kolmapäeval, 5. oktoobril koos Autolehega ja on saadaval ajakirjanduse müügipunktides ning rallipoes.
Ralliraadio on raadio Kadi, mis levib Saaremaal sagedustel 90,5 ja 98,6 MHz.
|
|
|
|