Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rahvarallide korraldajad võistluste läbiviimise osas kahtleval seisukohal |
|
Rahvarallide korraldajad võistluste läbiviimise osas kahtleval seisukohal
|
Loe lisaks |
|
|
2015. aastal toimus Eestis viis rahvarallit, millest neli kuulus Eesti Autospordi Liidu karikavõistluste arvestusse. Tuleval hooajal ilmselt karikasarja või rallisid üldse sellisel kujul enam ei ole, nendivad organisaatorid.
Vastavalt uuele reeglistikule ei lubata tuleval aastal võistelda sportrehvidega. See seab võistluste korraldajad küsimuse ette, kas riskida ralli korraldamisega, kui osalejate arv drastiliselt väheneb.
Hiljaaegu viisid rahvarallide korraldajad läbi küsitluse, kus paluti sõitjatelt teavet, kas nad on valmis osalema rahvarallidel ka järgmisel aastal. Küsitlusele vastas 49 võistlejat. Neist 3 olid kindlalt vastu, et ei sõida enam, kui kavandatavad rehvireeglid jõustuvad. 44 võistlejat vastas, et sõidavad ning kaks oli kõhkleval seisukohal.
"Kahju, et vastanute arv nii väike oli. Tundub, et ülejäänud, kes tänaseni sõitsid, on loobunud sellest spordialast," sõnas Tapa rahvaralli eestvedaja Aivo Rahu. Ta märkis, et rallikorraldajad kaotasid kindlustunde, kuna osavõtjate arvu ei ole võimalik prognoosida. "Sellest tulenevalt ei ole tänaseni keegi teinud avaldust ralli korraldamise kohta," ütles ta.
Rahu tõi näite, et kui ralli korraldada, peaks osavõtjate arv olema 60, et kuidagi majanduslikult ots-otsaga kokku tulla: "Kui osavõtjate arv on 40, siis saab maksimaalselt olema üks kiiruskatse ja ülejäänu on täpsussõit postide vahel. Lihtsalt ei tule rahadega välja! Vaja ju teed koristada, turvad ja rajaelemendid, kiirabid jne."
"Järgmisest aastast läheb korraldamine veelgi kallimaks, kuna politsei nõuab suletud teedele sulgemise plaani, mis koostatud litsentseeritud ettevõtte poolt. Igale suletud ristmikule on vaja litsentseeritud ja politsei poolt aktsepteeritud liikluskorraldajat. See nõue oli tegelikult juba sel aastal, aga vallad läksid sellest mööda oma avaliku ürituse korraldamise seadusega. Tean, et enam selles asjas vastu ei tulda."
"Ehk siis lühidalt, kõik läheb kallimaks ja sõda EAL-i ning sõitjate vahel on tekitanud olukorra, kus järgmisel aastal ei toimu ühtegi karikaetappi. Kurb, et sellisele populaarsust koguvale spordialale on nüüd tõmmatud kriips alla. Spordiala, millest on välja kasvanud mitmed nimekad autosportlased Eestis, on hääbumas."
|
|
|
|