Kliki siia Kliki siia
Mitmenda koha saavutab Ott Tänak MM-sarjas hooaja kokkuvõttes?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
rally.ee
10. november 2015 15:28
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Sirje Potisepp. Foto: Kaido Saul

«Jälgin murega taas üleskerkinud diskussiooni rahvaspordist»

"Kirjutasin ühe loo pimedal sügisõhtul, vihm peksis vastu akent. Kuidagi kurb, isegi väga kurb nädalavahetus oli," kirjutab Sirje Potisepp, kes otsustas jagada oma mõtteid rahvaspordi teemal.

"Laupäeval jagati rahvaspordi aastakarikaid ja seekord ilma minuta. Pärast 15 aastat sõitu ei olnud sinna üritusele enam asja. Mitte seetõttu, et teised oleksid olnud kiiremad, vaid vahel võib elus ootamatult juhtuda asju, mis muudavadki elu minuti või tunni pealt. Nii ka minuga – seljatrauma tagajärjel on sõitmine vastunäidustatud. Kui oled aastaid sõitnud, on selline muudatus väga karm ja ootamatu lõpp imelik. Ise ei usukski."

"Pühapäeval aga saatsime viimsele teele kauaaegse rallisõitja Helmet Palmi. Üks meie seast, üks, kes panustas rahvasporti ka ise aastakümneid. Kurb!"

"Jälgin murega taas üleskerkinud diskussiooni rahvaspordist," jätkab Sirje Potisepp. "Olen näinud erinevaid aegu ja arenguid rahvaspordis. See on olnud tore aeg ja kindlasti ka arendav. Mulle nii sõiduoskuste arendamise kui ka tehnilise poole pealt. Sest mina sõitsin oma autoga ise hommikuti kohale ja soovisin sõita õhtul ka normaalses korras autoga tagasi. Seega pidi minu auto olema mitte 100% tehniliselt korras ja kindel, vaid 200% ja sõidustiil kindel ning vaoshoitud. Seetõttu sai ka kõik kulutused lubatava piires ära tehtud, et autot tugevdada igas mõttes ja see oligi kallis! Kuid kindlasti mitte võrreldav sportralli kulutustega. Rääkida võrdsusest rallispordis pole minu meelest kohane, sest tegemist ei ole kohustusliku tegevuse ega hobiga – kel pole võimalik investeerida ei autosse ega rehvidesse, ei peagi sõitma, vaid võib valida mõne teise hobi, mis on taskukohasem. Kel aga tahtmist ja võimalust, võiks lasta vabalt ka oma autot arendada."

"Teine teema, mille eest aasta tagasi seisin, on sportrehvide kasutamine. Olen igal juhul seda meelt, et sõitjatel on ohutum sõita sportrehvidega. Vähemalt aasta tagasi sai otsustajatelt palutud ühe hooaja pikkust etteütlemise aega põhjalike muudatuste tegemisel, mida ka saime. Kahju, et ise ei saanud seda aega ära kasutada! See oli kena ja korrektne suhtumine sõitjatesse."

"Taaspuhkenud diskusioonis soovitan Eesti Autodpordi Liidul kaaluda pigem rahvaspordis eraldi sarja käivitamist, kuhu saaks tõesti tulla sõitma tänavasõiduautoga ja põhirõhk oleks mitte niivõrd kiirusel, vaid erinevatel sõidumeisterlikkuse elementidel. Hakata seda sarja reklaamima ja nii ka rallisporti rahvale lähemale viima."

"Eelmisel aastal oli üks peamistest ettepanekutest ka raja ohutuse suunal tehtav – rajad ohutumateks, kiirused mõistlikemaks ja tavaautodele kohasemaks. Jälle – ükskõik kui suuri piiranguid teeme, ei suuda kõigi eest keegi korraldajatest vastutust võtta ja õnnetusi, kas rumalusest või lihtsalt oma võimete ülehindamisest, võib alati juhtuda. Ka väga madalatel kiirustel ja ohututel radadel. Loome siis erinevatele sõitjatele erinevad võimalused! Kes piisavalt osav, läheb edasi praegusesse rahvasporti ja kinnitab ka juba tulekustuti näiteks nõuete kohaselt autokere külge."

Potisepp ütleb, et kahju oleks, kui nii paljude aastate jooksul sadadele inimestele südamelähedaseks muutunud hobi kellegi isiklike arvamuste tõttu hääbuks. "Nii palju koos veedetud vaba aega, uusi tuttavaid, sõpru, erinevaid ja lõputuid arutelusid tehnilistel teemadel jääks olemata."

"Soovin kõigile sõitjatele tahet ja jaksu asja ajada ja selgitada, selgitada, selgitada. Ise ei välista rajale tagasitulekut, kui vähegi võimalik oleks, kuid eks seegi otsus sõltu ka rahvaspordi tehnilistest tingimustest."
Artikli juurde
19.08.2019
Ralli tulemusi korrigeeriti ja tiitlivõidu sai Efrén Llarena
Artikli juurde
18.08.2019
Ken Torni tiitlivõidu saatus oli Jean-Baptiste Franceschi kätes
Artikli juurde
20.08.2019
Tänak asub Saksamaal püüdma kolmandat järjestikust võitu
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
12.08.2019
Kehala rallikross 10.08.19 (0)
02.08.2019
Soome ralli 2019 (0)
17.07.2019
Rally Estonia 2019 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
21.08.2019 21:38
Rallijututuba Discord'is (17)
17.07.2019 16:37
Shell Helix Rally Estonia 2019 (9)
27.06.2019 11:46
Viru ralli 2019 (6)
11.06.2019 09:48
LaitseRallyPark BMW CUP 2.etapp Sprint 09.06.2019 (0)
05.06.2019 20:59
FIA ERC Rally Liepaja 2019 (2)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia