Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Erki Pints: Timmu on kindla käega juht
|
Loe lisaks |
|
|
Üheteistkümnendat korda Saaremaa rallil osalenud Timmu Kõrge saavutas tänavu esikoha, tulles võitjaks koos kaardilugeja Erki Pintsiga, kes oma kümnendal osalemiskorral sai osa võidušampusest.
"See oli minu jaoks kümnes Saaremaa ralli, kuna ta 2007. aastal sõitis ühe ralli koos Taaviga (Kõrge - toim,)," lausub Erki Pints, kes koos Timmu Kõrgega hakkas ralliteedel võistlema juba siis, kui andekas saarlasest roolimees ei olnud veel täisealine. "Siis alustasime, kui ta oli 15-16. See oli ajal, kui mina Timmu õega käima hakkasin. Sain sealt rallipisiku külge. Mind kutsuti kaarti lugema. Polnud autot. Tegime auto. Rahvaralliga meil koostöö algas. Vaikselt areneme," jätkab Pints. "Olen püüdnud toetada Timmut. Rallipisikust enam nagunii lahti ei saa."
Millised on muljed Saaremaa rallist?
Saaremaa ralli on huvitav. Tihti on see meil õnnestunud läbi häda. Seekord läks hästi. Undva katse oli paras proovikivi. Timmu ise ütleb, et see pole kunagi hästi läinud, aga nüüd lõpuks õnnestus! Esimene mälestus Opeliga sõidust kummitab - see, kui kivi otsa sõitsime, on kaua meeles.
Kas Timmu on kindla käega rallisõitja?
Minu arust Timmul on kindel käsi. Ma julgen seal autos istuda. Muidu ma ei oleks projektiga kaasa läinudki. Usk peab olema. Ma näen kõrvalt, et annet on. Ma usun ja usaldan.
Kui sinul on katsetel suu juttu täis, siis kas Timmu samuti mõnikord midagi räägib?
Ei, ega ta väga palju ei räägi. Kui kuskil aega on. Ta on omas elemendis. Vahepeal ütleb "oih" ja "aih" ja "assa kurat". Niimoodi. Või siis teeb märkuse, kui kaardilugeja peab korrigeerima või natuke kiiremini lugema. Tihtipeale katse lõpus ta enam ei mäleta enam seda kohta, et mis "aih" ja mis "oih". Mul on nagu meeles, et seal ütles. Kus see oli, mis see oli? Ta ei salvesta enda jaoks. Ta on väga keskendunud rooli taga.
Kas ise kaardilugejana eksinud oled?
Eks ikka. Mõlemad eksime. Valet kurvi ei ole öelnud. Pigem on see, et rütm läheb ära või legend nagu kaob ära või jääb hiljaks. Siis Timmu korrigeerib. Ilmselt igas autos teeb juht vigu ja kaardilugeja ka samamoodi vigu. See aasta on väga hästi sujunud. Timmu on üllatavalt hästi kohanenud kiire autoga. Aeglased kurvid sõidetakse palju kiiremini, rütm on hoopis teine. Aga Mitsubishiga sai kõva põhja alla.
Kui detailne on Timmu kiiruslegend?
Üsnagi detailne. Midagi ülemäärast ei ole, aga teatud märkused on, mis aitavad kurve kiiremini läbida. Tal on mingid omad märkused, mida ta kasutab. Tundub, et see on paigas, üleliigset midagi ei ole. Kui mõne teise mehe legendi kuulata, kus on väga palju seda infot, siis selle kiiruse juures selle autoga ei jõuaks enam lugedagi. Seal peab olema täpselt õige kogus teksti, muidu läheb juttu liiga paljuks.
Kas on ka mõni katse, mida sina kõrvalistmel nautida saad?
Undvas ja Pidulas aknast välja vaadata pole palju aega. Pigem on võibolla Kaugatumal, kus on pikemad vahemaad, kurvid on pikad ja tee on lai. Siis legend nii tihe ja nii kiire ei ole ning jõuab aknast välja vaadata. Aga ega ma autost palju välja ei näe.
Kas mõnikord on natuke hirmus ka?
Eks ikka natuke. Kui on hoog nii hea, et ajad on head, siis on natuke hirmus ka. Viimasel Undva katsel oli paraja piiri peal minek. See peabki nii olema. Siis on hoog õige, kui natuke hirmus on. Aga midagi katastroofilist ei ole. Endal on adrenaliin nii üleval ja kõik on paigas.
|
|
|
|