, et enam ei toodeta ütleb Neste Eesti tootejuht. Rallitiimid - millega te sõidate???
Rallikütused saadaval
Autor: zitikas
28.02.2006 11:47
Bensiine võidusõidu tarbeks turustab ettevõte Davecom. Esindatud on ELF-i; Shell-i ja AG DYNO XTREME-i toodang. Viimane nimetatutest on vast parim aseaine Neste Green Racingule. Täiendavat infot küsi: e-mail: info@racingfuels.ee; davecom@hot
kust osta, seda sulle juba vastati. Aga miks sul seda tänavaautosse vaja valada on? Ega ta seal midagi head ei tee, tavaliselt kõrgema oktaanarvuga kütus põleb aeglasemalt - süüde tuleb varasemaks panna, ka võib tihedus tiba väiksem olla (näit 100LL puhul), niiet karburaator või pritse tuleb ringi reguleerida. Ja kas kujutad umbes ette ka mis maksab - Green racing oli vanasti u 25kr/l ja elf sinna 100 kanti.
Minu mõte oli lihtsalt katsetada tehase lubatud hj kasvu (+12 hj), kirves on ta tõesti - ja sellise hinnaga 60 kr/L mis see firma siin küsib pole tõesti pointi. Neste maksab (mis järel on nt. lätis) 35 kr/liiter
Enamike bensiinide, võib-olla Elf kõrvale jätta, sest selle koostist ma ei tea, kütteväärtus on enamvähem sama. Igaljuhul 12% need küll ei erine. Küll aga tõuseb võimsus äkiliselt, kui surveastet tõsta, see aga nõuab kõrgema oktaanarvuga bensiini. Sellega on 2 häda - kõrgema oktaanarvuga komponendid põlevad tiba aeglasemalt ja on natuke kergemad kui näit 98. Seega peame korrigeerima süüdet ja karburaatorit/pritset, muidu saame lahja segu. See on ka üks põhjus, miks osa kodanikke väidab, et lennukibensiin "kuiv" on, ja kolvisse auk tuleb. Tegu lihtsalt selles, et lahjema seguga mootor üle kipub kuumenema. 100LL ja 98 erikaalu vahe on kuskil 4%, seega segu läheb niiplaju lahjemaks. Green racing põhieelis 98 ees on tagatud kvaliteet, oktaanarv oli tal vist 100 nagu lennukiküttel. Ise kasutan viimast, sügisel maksis u 20kr/l - põhjus see, et kunagi sain solk 98-t ja keerasin ühe mootori tuksi.
kasutan ka lennukikütet nagu ivark, minek on küll palju äkilisem ja mootorit ka ei peaks rikkuma aga kui seda panna ma hästi ei mäleta kas ajuga või ajuta autole...arvan et ajuta autole ehk siis vanemale ja siis pärast jälle lahjemat bensu panna (nt. 95) siis võib mootor hakkata neutraalsega..noh gaasi andmata pöörded segast peksma, hakkab umbes kõikuma ja võib isegi välja surra...
olen proovinud sellist asja nagu tolueen, seda tuleb segada 98 , vahekorras 1/5 .Liiter tolueeni ja 5liitrit 98.tolueeni oktaan arv on 122,auto minek muutus suurtel pööretel päris jõutsaks aga Aivis Ohtla pea mehaanik ütles et isegi nemad ei kasuta seda ,sest selline kütte segu on mõeldud sellistele mootoritele mille surve astet on kõvasti tõstetud.
kui jutt käib rallibensiinist, siis rallijaoks minuarust sobib ka 98. Sprintidel ja ringrajas mängib rohkem rolli mis kütus on. 1,6 mootoriga pole küll mõtet raha raisata.
Peaasi, et sinna turbosse mingit isetehtud kokteili ei kalla. Kõigil normaalsetel ralliajudel on oma programmid eri kütuste jaoks, niiet selle järgi valid. Või tänavaautoga küsi esindusest, sealt peaks ka leidma mehe kes ka rallitamisest midagi teab.