Sai ostetud küllaltki halbade (lähi)tuledega auto ja soov oma rumalust kompenseerida lisatulede paigaldamisega. Et halvad on just lähituled, tahaks lisatuledeks panna udutuled. Kas toodab mõni firma ka ksenoon- udutulesid?
Teine küsimus, kas Eestis müüakse kuskil Cibie lisatulesid? On jäänud mulje, et millegipärast paljud kasutavad noid. Kas noil on mingeid eeliseid Hella tulede ees?
Kolmas küsimus, kas tohib linnas halva nähtavuse korral kasutada udutulesid? Liikluseeskirjast mina lugesin välja, et nagu tohiks, samas üks tulemüüja kinnitas, et ei tohi. Kirjas oli minu mäletamist mööda midagi sellist, et halva nähtavuse korral tohib kasutada udutulesid kas koos lähi- ja gabariidituledega või ainult koos gabariidituledega. Pole igapäevaselt seaduste puurija- mees, ei saa noist sõnastustest hästi aru.
Cibie lisatulesid võid kysida Laki Autost, nemad kunagi tegelesid selle firma asjade myygiga. Ning Hella ja Cibie vahe peaks olema ainult vaataja silmis, sest mõni eelistab hellat , mõni aga Cibiet. Ning minu meelest on Cibie vist natukene kallim. Udutulesid võid kasutada väga halva nähtavuse korral, linnas minu teada ei tohi, kui on olemas tänavavalgustus. Kuid keegi ei saa sul keelata neid kasutada, saad vaid teiste autojuhtide pahameele ning liikluspolitseile põhjendad seda kui "kogemata juhtus".
hella
Autor: iff
14.12.2005 08:56
ja hellat mine vaata Aaves. samas soovitaks sul vaadata üle pirnid ja vahetada need korralike vastu (teeb kõvasti paremaks, aga mitte jumalapärast 100w vastu, see ei anna efekti) niisamuti aitab ka juhtmete vahetus jämedamate vastu. aga ma ei usu, et ksenoon udutulesid tehakse, udutulel teine funktsioon. hella vallikus peaks olema ka lampe, mis lähitulena töötab. vaata ka: http://www.hella.ee
udutuled
Autor: maiz
14.12.2005 13:28
vaata aga vaata! rallimehed <keegi ei saa sul keelata neid kasutada, saad vaid teiste autojuhtide pahameele ning liikluspolitseile põhjendad seda kui "kogemata juhtus"> siiski ei anna need udutuled oodatud efekti, ninaesise teevad valgemaks, aga ega sellepärast siis kaugemale ei näe, auto esituled tuleks ikka kõigepealt üle käia, pirnid vahetada kui vaja , tuled ise vahetada kui need on tuhmiks läinud kui muidugi niisama raha tahad raisata ja autot lihtsalt rallikamaks teha lase käia Teiste autojuhtide pahameel!!! minuarust tuleks nendel meestel load käest ära võtta kes udutuledega ringi sõidavad
täpsustus
Autor: kaarel45
14.12.2005 20:05
ei väljendunud vist esimesel korral päris selgelt - tegu on nimelt tuttuuue autoga.
ja ninaesist tahakski valgeks. linnas tasakesi sõites ei peagi ju poole kilomeetri kaugusele nägema. tahaks aukudest mööda saada. enam- vähem.
tahaks siiski, et asi oleks täiesti legaalne. ehk et kas keegi ei tea täpselt ja kindlalt, kas halva nähtavuse korral tohib auto lähitulede asemel või nendega koos kasutada linnas udutulesid?
"rallikamaks" küll pole soovi ehitada. naisterahva auto. sestap see ostminegi nii läks, et võtame selle, mis parasjagu meeldima hakkab. uurimata juhitavust, kütusekulu või tulesid või vastupidavuse uuringuid ega midagi muud, mida mina oma autot ostes uuriks.
ja veel...
Autor: kaarel45
14.12.2005 20:08
miks ei tehta ksenoon udutulesid? paljudele autodele pakutakse ju tehasest ksenoon lähitulesid. ja ainult mõnedele ka ksenoon kaugtulesid. ehk et see ninaesise valgeks saamine on ka autotehaste arvates küllaltki oluline. saati et täistulesid tänapäeval tiheda liikluse tõttu nagunii nii harva kasutada saab.
16. peatükk Tulede kasutamine §180. Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal ainult koos lähituledega või lähitulede asemel, kui nähtavus on halb.
1. peatükk ÜLDSÄTTED (9) Halva nähtavuse all mõistetakse ilmast või muudest nähtustest (udu, vihm, lumesadu, tuisk, hämarus, suits, tolm, vee- ja poripritsmed, vastupäike) tingitud ajutist olukorda, kui vaadeldava objekti nähtavus on taustast eristamatu alla 300 m.
nii et ainult ajutiselt tohib kasutada, kui olukord nõuab
hakkas lausa huvitama mis autoga siis tegu on milell uuest peast juba tuled midagi ei näita? äkki aitab viimaste reguleerimine kas siis uuele autole tehase udutulesid ei olnud pakkuda?
tänan
Autor: kaarel45
15.12.2005 11:24
tänan vastuse eest.
olukordi, kus teepinnast oluliselt madalamal või kõrgemal seisev kaevukaas 300 meetri kauguselt ei paista, on ilmselt üsna sageli.
auto mark on chrysler neon. vihmase ja porise ilmaga last kooli viies ei pidanud suurt midagi näha olema.
ja tuled on selles mõttes reguleeritud, et näitavad ühe kõrgele. ning saab ka pöördlüliti abil nende kõrgust seest seada, kuid see ei pidavat olulist efekti andma.
udutuled
Autor: hardisii
17.12.2005 20:50
>miks ei tehta ksenoon udutulesid? paljudele autodele pakutakse ju tehasest ksenoon lähitulesid. ja ainult mõnedele ka ksenoon kaugtulesid. ehk et see ninaesise valgeks saamine on ka autotehaste arvates küllaltki oluline. saati et täistulesid tänapäeval tiheda liikluse tõttu nagunii nii harva kasutada saab.>
Lähituled pole vist just udutuled, aga jah, ka udutulesid on ksenoone, iseasi on see, kui palju need maksavad, teadagi ksenoon pole just eriti odav. Eestis on juba paraku selline kliima, mille puhul pea alati halb nähtavus. Aga jällegi, miks teisi autojuhte häirib nii väga udutulede kasutamine? Väga paljud sõidavad udutuledega, mis põlevad lähitulede asemel, isegi loogiliselt võttes pimestavad need vastusõitjat palju vähem, kuna valgustavad teed palju madalamalt ja vähem kui lähituled. Ei saa aru, millest paanika...
>Väga paljud sõidavad udutuledega, mis põlevad lähitulede asemel, isegi loogiliselt võttes pimestavad need vastusõitjat palju vähem, kuna valgustavad teed palju madalamalt ja vähem kui lähituled. Ei saa aru, millest paanika... >
Üks asi on see kas udutuled on tehase poolt peale pandud või auto kasutaja enda poolt. Mõnel on need udutuled ikka tõsiselt valesti regullitud ja pimestavad silma päris korralikult, kuigi on paigutatud tegelikest tuledes madalamale! Muidugi esineb seda vaid üksikutel autodel ;)
Mind hakkas jälle huvitama, millega Sina ringi liigud, et kiidad oma sõidukile tehase poolt paigaldatud esitulesid? Jumal tänatud, et kõigile ei anta voli juhilube ära võtta. Seda, et mõnel "rullnokal" või lihtsalt "_okul" tuled regullimata, tuleks küll karmistada (sellepärast lube ära võtta vist ikka ei maksaks).
veel
Autor: iff
18.12.2005 22:30
hakkasin mõtlema, et kui sul tutikas auto, siis alustuseks vaheta pirnid korralike vastu. enamasti pannakse tehasest sellised "harju keskmised" ja odavad. ise soovitaks philipsi nightguide või visionplus-i. täitsa üllatav kui palju on vahet tavaliste bensiinijaama odavate pirnidega, millesarnased enamasti ka uuel autol sees.
tänan
Autor: kaarel45
18.12.2005 23:14
tänan vastuste ja kommentaaride eest.
küsimus hardisii- le: milline firma toodab ksenoon- udutulesid?
ja iff- ile: pirnide vahetamine on hea mõte ja see on ka plaanis. kahjuks peab antud automargil pirni vahetamiseks tule eest ära võtma(!), nii et tuleb ilmselt teeninduse aeg selleks kinni panna:(
to XXl
Autor: maiz
19.12.2005 08:32
mina sõidan ringi 92 aasta Opel Astraga (tehaselisatuled küljes, mille kasulikkusest pole siiamaani aru saanud) ütleks et tuled on head! ja XXL kui sina sõidad maanteel lähituled põlevad ja udutuled põlevad, näitab sinu auto esiosast etepoole 220 W valgust aga minu autol 110 W!! Ja iff-l jummalast õigus panin enda autole ka mingid Ring-i pirnid mis näitavad valgemat valgust, ja vahe oli hämmastav.
Ega Opeli tehase udukas pole suurem asi. Päevatuleks sobib küll. Sa võid oma W küll lugeda, kuid kui tuled mulle vastu oma ühe põleva silmaga (55W), mis kõiki pimestab, siis arvan, et Sina oled maanteel suurem huligaan kui mina (220W). Tegelikult neid rohkemgi. Jään seisukohale, et tuled peavad olema reguleeritud, mäkra ei maksa teepeal mängida meie põhjamaises kliimas. Krt läks meeles küsida. Kas pimedas sõitmist on Sul palju? Sinu keskmine aastane läbisõit ja mitu % sellest pimedas?
udutuled
Autor: maiz
20.12.2005 14:49
Ma siiski kaldun arvama, et omalajal opeli insenerid kulutasid tuhandeid tunde, et tehase udutuled õigesti näitama saada! Ei oska nüüd öelda kohe mitu % pimedas sõitmist on, kui talviti ongi ainult 8 tundi valge! Vägapalju aastas läbi ei sõida 30-35 tuhat. selle jutu peale et kui mina ühe tulega maanteel sõidan, mis ka puulatva suunatud, ütleksin ma, et mulle külgkorviga mootorrattaga sõita ei meeldi! Õigesti reguleeritud auto põhituledest piisab isegi meie põhjamaises kliimas. Maanteel udutuledega ja kaugtuledega sõites hakkavad udutuled isegi sõitmist segama, kuna valgustavad ainult ninaesist, ja seda mis kaugemal toimub ei näe. minu arvamus!