Lugege "Postimees" 9.aprill, artikkel Märtinist. Mulle ei meeldinud, saatsin ajakirjanikule vastuse. Hr. Kees.
Ärgitas mind kirjutama „Postimehes” laupäeval,9.aprillil, Teie sulest tulnud artikkel autoralli MM Uus-Meremaa etapi kohta. Tore artikkel, sest vaeva olete ilmselt hirmsasti näinud – Chris Atkinsoni pole Eesti ajakirjanduses veel keegi nii põhjakalikult tutvustanud.
Kuna asi huvitab, äärmiselt meeldiv saada uusi teadmisi.
Tänavuaastasel Rootsi rallil Atkinsoni esmakordselt näost näkku kohates tõesti ei teadnud, et see kõrgharidusega noormees on ka börsimaakleri leiba maitsnud.
Aga see selleks. Kirjutan natuke teise asja pärast. Lihtsalt küsimus: kas Teile makstakse siis rohkem, kui kõike ja kõiki „Eesti asjas” kritiseerite ja maha teete? Tegelikult saan Teist aru: raha on see kõige tähtsam ja elu suurim õnn.
Ja nüüd asja juurde. Tsiteerin Teie lauset: „Noor austraallane C.Atkinson tõestas Uus-Meremaa ralli avapäeval, et tõenäoliselt pole Markko Märtinil pärast Peugeot meeskonna tagasitõmbumist põhjust Subaru tiimi uksele koputada”.
Kas tõesti tahate öelda oma artikliga, et Teie teadmised antud (Ralli MM) teemal on äärmiselt puudulikud? Et Te ei tea, et üks ja põhiline hea omadus Markko kiiruse kõrval ralliradadel on asi , mida hinnatakse: oskus tema käsutuses olevat ralliautot arendada ja seadistada parimaks võimalikuks, sest ka kõige targemad insenerid ilma praktikuteta hakkama ei saa. Kuidas saab mingi algaja börsimaakler, sorri, rallisõitja, pakkuda konkurentsi Markkole?
Uitmõte: milleks Subaru mingi pisikene uks, äkki Mitsubishi ootab suurte (ja avatud) väravate juures.
Ja kui Te ei ole juhuslikult kursis, siis uurige targemate ja kompetentsemate inimeste käest, kes võiks olla maailmas kui mitte just kõige tuntum eestlane, siis vähemalt kolme kõige tuntuma eestlase hulgas? Ja miks ta nende inimeste hulgas on? Ja kes veel täna või homme midagi sellist suudaks?
Mida Teie oma elus teinud ja saavutanud olete, et leiate endal õiguse olevat Markkot tänasel päeval kritiseerida? Kardan, et Teie enda parim sportlik saavutus (kui üldse kunagi sporti olete teinud) on 3.a. klassi kabevõistluste 16. koht.
Ja küsimus vist ei olegi ainult spordis. Eelpool sai nimetatud inimese tuntust. Tuntus ei tule lihtsalt niisama. Tuntud inimene antud juhul on eestlane. Kas Teil on elus midagi raskelt viltu läinud, et olete nii kibestunud. Äkki polegi te eestlane?
PS. Peale 18. kiiruskatset Uus-Meremaa rallil kaotab Atkinson Märtinile täpselt 50.2 sekundit.
Postimehe artikkel on peaaegu et norm, aga ma ei suuda aru saada, miks püütakse kõike ja kõiki võrrelda ainult Märtiniga.
Kõne all olnud lause Märtini jäämise kohta Subaru tiimi ukse taha, mille ümber on enne mind kirjutanu ehitanud PM artikliga samapika kriitikakirja, võib Atkinsoni stabiilsuse korral käia järgmisel hooajal ilmselt kõikide sõitjate kohta, Märtin kaasa arvatud. Chris on oma esimesed sõidud WRCautoga teinud imetlusväärselt hästi ja ei ole ju välistatud et ta võib mõne aja pärast pakkuda konkurentsi ka parimatele seadistusproffidele.
Ja muide, ma arvan, et Postimehe ajakirjanikul on õigus arvata Märtinist mis ta tahab ja selleks ei pea tema küll maailmatasemel midagi saavutanud olema, et arvamust avaldada. Ei ole ka kõige kuulsam eestlane nii püha, et ajakirjanik ei tohiks tema kohta võrdluses mõne teisega paari sõna poetada. Seda muidugi juhul, kui selleks on vajadus.
Et siis minumeelest on hea, et PM kirjutab ka teistest inimestest peale kuulsate eestlaste, aga negatiivne see, et ei suudeta ühtki ralliartiklit jätta seostamata Märtiniga.
...
Autor: urueesel
10.04.2005 20:18
ma pakun, et artikli analüüsija reageeris lihtsalt üle mingil põhjusel :) Aga Donkey, sellepärast on Markko igas ralliuudises, et see on ainus nimi, mis "müüb" ja kellest avalikkus midagi kuulnud on tõenäoliselt. Vaadates kasvõi siin kommentaare teinekord, jääb mulje, et rääkimata noortest, ei tasuks ka Märtinist ridagi kirjutada, kuna too "esineb kehvasti". Mida rohkem, kestahes positiivseid artikleid autospordist kirjutab, seda suuremad on šansid, et publiku huvi ala vastu veidikenegi üleval hoitakse. Võrrelge kasvõi seda, kui palju lehepinda saab kergejõustik või pallimäng ajalehes, autospordist ilmub äärmisel juhul ainult MM-rallide puhul mõni lugu, rääkimata sprintidest ja krossidest.
Nõustun eelkirjutatega, reageerisin karmilt üle ja läksin liialt keema. Saatsin hr. Keesile (ajakirjanikule) ka väikese nupu, et ta mind päris vaenlaseks ei peaks. Pean ennast paadunud fänniks, käin Rootsis ja Soomes (mujale minu rahakott ei kannata ja ilmselt tihedamalt käies kaoks õige fiiling) etappe vaatamas ja kipun siis, kui Märtini nime ülivõrretes ei kasutata, mitte just kõige viisakamalt ennast verbaalselt (kirjalikult) üleval pidama.