Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Rahvaspordi kalender 2015?
Autor: Kaido43 03.10.2014 08:21
Korraldajatel tuli EALi esitada 2015 võistluste taotlused hiljemalt 30. septembriks 2014. Kes omab infot, kui palju rahvarallisid & -sprinte uuel hooajal tuleb?

rehvidest
Autor: Raiks 14.12.2014 19:07
Pange ennast nüüd võistleja nahka. Mina isiklikult küll ei plaani rahvaspordiüritustel enne kaasa teha, kuid suhtumine võistlejatesse normaalsemaks läheb. Sellise nn. "jumala" mängimine on ju võistlejatele "näkku laskmine".
Palju neid võistlejaid nii alles jääb, kui enam ei saa ka LE rehviga sõita vaid ainult sellisega mis "jumalale" meeldib.
Siis oleks mõistlikum juba teha nimekiri rehvidest, mida kasutada võib või kehtestada monorehv ja kogu lugu, lollus, aga vähemalt selge.

jumalatest
Autor: obrok 15.12.2014 17:21
Inimese jumala staatusess tõstmine pole kunagi head kaasa toonud ja nii palju võiks olla inimene evolutsiooni jooksul ikka õppinud.
Neid jumalaid on meil eesti autospordis juba piisavalt. Siinkohal ei saa jätta meeldetuletamast härra Koitla võitlust jumalatega.
Arenenud riikides toimuvad autospordi võistlused vastalt tehnilistele tingimustele ja reeglitele. Selleks need dokumendid ju loodud ongi. Vastasel juhul võiks need paberihunti lasta ja öelda, et "jumal kohapeal otsustab".
Kindlasti ei lisa selline "jumalate" nimetamine rahvaspordile atrakstiivsust ega aita kaasa selle ala populariseerimisele. Kui aga on otsustanud, et rahvasport sellisel kujul on vaja väljasuretada, siis tuleks see ka välja öelda, mitte seda maapealset agooniat pikendada.
Lõpetuseks ühinen arvamusega, et kruusarehvide ära keelamine ei aita kaasa ohutuse tagamisele vaid annab pigem vastupidise efekti. Kruusal on teeolud muutuvad ja kruusarehv kompenseerib seda palju. Ega see kiirus nendest rehvidest ei tule.

oh...
Autor: Väikevend 15.12.2014 20:00
Ei tea millest nüüd siuke poleemika. Igatahes E tähisega slick on lubatud tulevikus (reeglisse lisandub ka mustri osa protsent rehvi pinnast, kuid pea enamus E tähisega rehve peaks sinna sisse mahtuma). Kruusarehvidega sellepärast keerulisem, kuna osad kruusakad kannavad ka E tähist ning vastavad kuidagi LE nõuetele.
Igatahes on lausa imelik vaadata kuidas inimesed ühest sõnast suudavad terve romaani kirjutada. Teie sõnavõttudest loen välja, et igasugune kontroll on saatanast ja reeglid on mõtetud...kurb, kuid kontroll on ja jääb ka tulevikus toimima ning karmimalt, kui vahepeal.

Kruusarehv
Autor: RaoulR 15.12.2014 20:33
Selles rehvi teemas on mitu vastuolulist küsimust:
1. Krsuusarenviga on põnevam (võib olla ka veidi ohutum?) sõita.
2. See lõhub rohkem teid ja viimane läbimine on väga roopas.
Samas on hea kruusarehviga võimalus teistest suuremat edu saavutada, kui konkurent peab kasutama kõvasti pruugitud või "tänava" kruusarehvi. Seega on asi ka rahas. Kuigi rahvasport on eelkõige ikkagi lõbu, kuid siiski võiks kehtestada ühtlased, taskukohased rehvid kõikidele. Näiteks TOYO R888 asfaldile ja mingi "tänava" kruusaka kruusale. Samas ma ei ole kindel, et see palju aitab- lõpuks on ka need tänavakruusakad kulunud ja uusi kohe osta ei raatsi... Seega, kui ala odavusest rääkida, siis odavam oleks kindlasti tänavarehv või minki konkreetne M+S rehv kõigile sama. Kuid rahvasport ei tohiks olla ülemäära kallis. Mina ei ise ole "päris" sportrehviga kunagi sõitnud.

rehvid
Autor: RaoulR 15.12.2014 20:48
Ja kui veel sellest seisukohast lähtuda, et rahvasport ongi vaid LÕBU, peaasi, et sõitjal fun on, ei tohiks üldse vahet olla, mis rehviga keegi sõidab, kui KORRALDAJA seda lubab. Vasalemmas oli viimati vaid slick või tänavarehv lubatud, kuna rada oli just silutud. Kas oli probleeme? Ei olnud, huvitav oli ikka.

jätkuks
Autor: obrok 15.12.2014 21:53
Kui minu eelnevast sõnavõtust luges välja, et kontroll on saatanast ja reeglid mõttetud, siis seda ma kindlasti öelda ei tahtnud.
Vastupidi, reegleid pean olulisteks ja need peavad olema selged ning üheselt mõistetavad.
Samuti pean väga oluliseks tehnilist kontrolli ja selle tõhustamist. Seda on ainult rõõm kuulda, et selle teostamisele pööratakse rohkem tähelepanu ja tõstetakse selle efektiivsust.
Rehvide osas jään ikkagi enda seisukohale, et kiirus ei tule rehvidest. Samuti ei näe seal suurt rahalist võitu, kruus lõhub MS'i päris kiiresti ära.
Pean küll tunnistama, et pole ise kunagi uue kruusakaga sõitnud, aga suure osa tööst teeb ära ikkagi juht koos kaardilugejaga.

.
Autor: Väikevend 16.12.2014 00:00
Ok, siis sain valesti aru ja ma usun, et enamus said ka valesti aru sellest, mida ma jumala all silmas pidasin.
Eks see rehviteema on nii ja naa...selle üle võibki vaidlema jääda.

veel rehvidest
Autor: Raiks 16.12.2014 10:23
Kus otsast tänavarehvidega sõitmine odavamaks läheb, kui kasutatud kruusarehvi saab rallimeeste käest 20-40euri/tk. Nii kaua kuni eestis ralli sõidetakse jääb sealt alati kruusarehve üle, mis tipptasemele enam ei sobi. Näiteks: http://rally.ee/?a=a032&b=34376
Mõelge enne kui tormate 2016 muutma asju, mis on ajaga paika loksunud, ohutu ja kuluefektiivne. Igal muutusel peab olema mingi eesmärk, mida soovitakse saavutada. Mis on kruusarehvi muutmise eesmärk ja kas see kaalub üles kõik sellega kaasneva.
Võistleja jaoks hakkaks pihta üks katsetamine, mis kestab aastaid enne kui hakatakse aru saama, et milline LE nõuetele vastav rehv, siis ikkagi kruusal paremini peab.
Ise asi kui rahvasport on plaanis suruda platsidele ja linnakatsetele ning kruusasõite ei tulegi enam.
Igal juhul peab asi olema võistlejale üheselt selge enne võistlust.

rehviteema on keeruline
Autor: RaoulR 22.12.2014 16:18
Selles osas olen Raiksiga nõus- mis üldse rahvaspordi eesmärk on? Vaidlesime juba suvel korraldajatega. EAL-ga. Kui näiteks noortele on see võimaluseks suurde rallisse edasi minna, siis oleks kruusarehvi keelamine neile kindlasti KARUTEENE (Kaspar Kasari, Sander Siniorg.... jne). Aga siis tuleks EAL- endale otsa vaadata ja need tobedad slaalomid ka ära kaotada, mis on tehtud vaid selleks, et oleks nn "rahvasport". Aga šikaanid ohtikesse kohtadesse- see on OK ja vajalik.

| 1-20 | 21-40 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia