Kuna sõbraga vaidlus läinud päris suureks siis sooviks asjatundjate abi. Kumb auto oleks kiirem kui oleks sama juht ja ralli. Kui mingeid linke ka jutule lisaks/tõestuseks oleks väga hea. Ise arvan et B-gruppi auto kuna oluliselt kergem ja võimsam.
seal lõpupool võrreldud lancia delta s4 ja ford focus wrc
...
Autor: Priit P
21.11.2009 23:29
vahe on puhtalt tehnollogiselt wrc kasuks. WRCdel juba elektroonilised diffrilukud mis kontrollivad igat ratast ja tema pidamist lisaks käiguvahetamise kiirused ja ka mootori väändemoment. Need asjad teevad tänapäeva wrc ikkagi kiiremaks klassikalistel ralliketsetel. Kiiretel sirgetel lõikudel võiks B-rühma auto oma võimsusega olla kiire.
...
Autor: rubla
24.11.2009 14:03
ma arvan et WRC eelis on eelkõige arukamas nelikveos. Kui ma õieti mäletan, siis tollal kasutati keskel suht primitiivset torsenit, mis gaasi andes lukustas sisuliselt keskdifri ära ja põhjustas alajuhitavust, mistõttu kurvis lihtsalt gaasi peal hoida ei saanud, vaid pidi kõvasti mängima. Otsekastid, mida tollal kasutati, olid juba suht kiired, pealegi nii pöörase võimsuse juures polnud ilmselt vaja 5 või 6 käiku nagu täna - kuigi mul kindlad andmed puuduvad - seega käiguvahetusi oli ehk vähem. Arvestades 890kg miinimumkaalu ja 550-600-... hobujõudu, siis muus osas on kõik eelised B-grupil. Ma kujutan ette et piikidega ja kiiremal jäärajal vast eelis B-grupil - seal neliveolt erilisi trikke ei oodata, loeb rohkem toores jõud. Mujal vast ikka WRC jääb peale jah.
Alajõulisel vertsul pole vähimatki võimalust, ta on lihtsalt aeglane ja jõuetu auto. Vägehi konkurentsis püsib verts, kui B-rühm on ka oma algses konditsioons, vaid tänu tõesti paremale elektroonikale (diffrid ei ole enam elektroonilised!), parematele amortidele ja parematele rehvidele ülikirietes kurvides. Kõik muu on oluliselt kehvem. Nagu ka ringrada, koosneb ka rallikatse enamuses osas sirgetest ja vähemuses aeglastest kurvidest. Oluline on autode kiriendusvõime suurtel kiirustel ja auto lõppkiirus ja selles ei saa verts lähedale ka tavalisele moodsale USA "sport"autole - verts on veniv diiselOpel oma kiirendusvõimelt tesipool 100 km/h. Lisaks suur kaal, mis nullib paremate pidurite eelise. B-rühmale saigi saatuslikuks arutu kiirus, Toivoneni hukkumine oli vaid sobilikuks põhjenduseks. FIA eesmärk on hoida autod võimalikult aeglased just sirgetel, see aeglase kurvi kiirus pole kunagi olnud oluline. On see 50 või 60, vahet pole. Kui arutult võimsa ja meeletu lõppkiirusega auto puhul on õige pidurdamispunkti leidmine ülikeeruline ja kiirusest tingitud pauk seda hullem. Mida Te arvate, MIKS on autorallis piiratud ka maksimaalne töömaht (ning turbol on kõri vahel)? Ikka selleks, et keegi ei tuleks NASCARi paja ja käima komboga rajale või mõni ei teeks Zolotarjovi. .
...
Autor: Tarmop
24.11.2009 19:14
Jutt on ilus ja kena,aga paluks tõestatud fakte. On ju võrdlusi wrcde ja Bde vahel tehtud ja võitjaks jäänud wrc.Üldiselt peaks rääkima N vs B,sest ma arvan,et ka N astub Ble juba kandadele.
Absoluutselt kõik mistahes kujulised võrdlused, mida mina olen mistahes kujul kustahes ajakirjas või veebis kohanud, on kõik endisaegade kondistsioonis B-rühm vs. moodne WRC. Aga on üks koht, kus sõidavad mõlema ajastu autod VÕRDSETES seadetes - see on Briti rallikross ja seal ei saa siiani väga hästi ka "vabalthingav" 500 Hj WRC vanale heale B-rühma reaalselt vabalthingavale Metrole vastu! Ja Metro oli teiste B-rühma turbopaugutajate kõrval aeglane auto...
Üks kord on ka WRC veerandmiili mõõdetud: Subaru WRC sõitis alfaldislikkidel 11,53@185 km/h. See pole mingi tulemus. Samas ainsad kunagised b-rühma veerandikud sõideti tolleaegsete kruusakatega ja parim siiani peaks olema Audi 11,33@195 km/h 402 meetrit uisutades. Ahjah, Eestis sõidavad sama aega mitmed "pereautod" aga lõppkiriust on 200 ja suutelised sõitma kuni 300 km/h. Ralliauto kustub ära 220 peal ehk kogu tema vähegi kiriendus tuleb vaid ülekannetest. EVO ja STi sama asi, TESTITUD EESTIS! Mis veel: võimsus määrab autospordis KÕIK. Kui muidu on TopGear huumor, siis nende powerlapid on tõsine teadus. WRC-põhine ja vast maailma parima difrielektroonikaga Prodrive P2 Concept (345Hj, 280 km/h, ulmeline kurvisuutlikus) tegi selle ideaaltingimustes ajaga 1:24,3. See on parimatest 6-7 sekundit aeglasem! Samas Viper SRT-10, mis on ju ralli"pedede" jaoks "juhitamatu USA-kõnts", tegi paduvihmas 1:28,5. Ei mingit pidamist ei kiirendades, veel vähem kurvides aga sellise superaja sõidab Viper puhta jõu arvelt. Seega jõu vastu ei saa ja kui seesama b-rühma Audi varustada moodsate rehvide, amortide ja ka piduritega, ei kaotaks verts mitte sekundi kildile vaid kordi rohkem. Ainult ühe poole kildise sirgega peale P3 kurvi t
Üks pisike killuke nende autode ajaloost siis veel, mis näitab, MILLEGA oli ikkagi tegu. Ja ärge unustage, et tegu oli aastaga 1985, kus F1 autod olid 1,5 V6 turbod ja võimsust ~800 Hj! Muuseas, sellel samal Portugali GP'lp sai oma elu esimese võidu Ayrton Senna ja sõitis kõigile tuttava musta JPS Lotus 97T'ga...
"Henri Toivonen drove his S4 around the Estoril circuit, and the lap time would have been quick enough to put him 6th on the grid for the actual F1 race! Nigel Mansell also tried out a 205 T16 and said that it could out accelerate his F1 car. This was how brutal and crazy these cars were. A Delta S4 was proven to go from 0-60 in just 2.3 seconds on gravel! They were aptly named the Formula 1 cars of the dirt roads.
kuule PriitV
Autor: smartass
24.11.2009 22:44
kui need "rallipeded" sulle nii vastumeelt on ja tõelised autod on kiirendusautod..siis mida hekki sa üldse sellel lehel siin teed? ralli ei ole hobujõud vaid sõidoskus!
"Absoluutselt kõik mistahes kujulised võrdlused, mida mina olen mistahes kujul kustahes ajakirjas või veebis kohanud, on kõik endisaegade kondistsioonis B-rühm vs. moodne WRC."
Võrdluses peabki B rühma auto algses seades olema, muidu pole enam tegu B rühma auto vaid mingi suvalise aretisega.Ja noh pmst selleks ei pea veel füüsikaseadusi rikkuma, et võimsamast autost kiirem olla.
...
Autor: Tarmop
25.11.2009 14:48
Kui juba Top Geari powerlapid mängu toodi,siis tehti seal ringil ka võrdlus B-grupi Quattro ja tavalise tänava evo 8 vahel. Evo võitis.
.
Autor: vvallo
25.11.2009 15:05
Top Geari rajal on paar päris head nikerdamise kurvi ka, lookleval kiirel rajal ennustaks julge mehega puldis, B grupi võitu.
Kõige parem on võrrelda Soome MM etapiga, kuna see on kiire ja katsete profiil pole aastate jooksul väga muutunud.
Tarkadele veel: kiirendusautoga ei saa rallit sõita, vaja on pidamist kruusateedel, lisaks muid füüsikalisi omadusi, et kurve kiiresti läbida. S2000 autod on arvatavasti ak kiiremad, kui need idoliseeritud monstrumid, millel oli küll lõppfaasis ligi 800 hp. Miskipärast aga keerati alati võimsust maha, kuna sellise jõumääraga polnud võimalik tee peal sõita. markku Alen ja H.Mikkola on öelnud, et tegelik võimsus oli kuskil 450-500 hp kandis, sest siis oli võimalik ka ilma crashideta liikuma.
parandus eelmisele postile
Autor: Cali
27.11.2009 12:31
Tahtsin öelda, et vrrelge ralli võitjate keskmisi kiiruseid, vahe on kolossaalne (ca. +15 km/h wrc kasuks).
Teiseks: kiirendusel on vaja väändemomenti, mitte niivõrd hp ja seda toodab tänapäeva 34mm kõriga WRC auto kõvasti rohkem, kui B-rühm suutis.
to cali
Autor: T6nis
30.11.2009 00:50
ma sulle ka teises foorumis ütlesin et kuidas sa saad võrrelda ralli keskmisi kiirusi kui raja pikkus, katsete arv ja kõik on väga erinev ? Kui kiirendusel on vaja väändemomenti sinu arust niipalju miks siis brühma auto ~1sek. kiirem 0-100ni kiirendab.
T6nisele
Autor: Cali
30.11.2009 12:18
Ja ma kirjutasin ka vastu, miks see võrdlus veel rohkem WRC kasuks on. Katsete arv pole väga oluline, kuna see ei vähenda keskmisi kiirusi. Küll aga vähendab keskmist kiirust aeglasema profiiliga teed. Lisaks on Soomes enamus katsed ikka need samad vanad ja head teed, mida kasutati ka 30 aastat tagasi. Ole hea nüüd ja vii rallimaailma ning tehnikaspordi asjadega ennast kurssi.
Ja selle väändemomendi kohta - näitasid praegu ääretut rumalust välja. Kohe näha, et tehnikast sa väga palju ei jaga.
Sa nüüd veelkord aru, WRC autodel on pidamist nii meeletult palju rohkem, et kurvist väljudes on neil väga-väga suur eelis ja see kiirenduses tekkinud pisike vahe on ammu juba võiduks pööratud. WRC lähiajaloost ka hea näide, kui Peugeot 307WRC oli ülivõimsalt parima mootoriga, kuid katsetel sai ta ikka nii Citroenilt kui ka kehva mootori poolest tuntud Ford Focuselt sisse. Põhjuseks disainerite poolt tehtud vead (suurim viga oli selle kere kasutuselevõtt), mis andsid sellele autole suhteliselt kehva vedrustuse.