Koosoleku protokollis(http://www.autosport.ee) on kirjas, et tehnilistesse tahetakse või siis kirjutatakse, et kasutada võib ainult Gaz tüüpi jagajat. Ei tea, ka see kehtib ainult Gaz 53 kohta või käib ka Gaz 51/52 kohta? Kas on kellelgi selgitust jagada.
Tehniliste tingimuste projektis on kirjas nii: Masinaklassis GAZ- 51/52 on mootori süütesüsteem vaba. - Masinaklassis GAZ-53 on lubatud kasutada vaid algse (GAZ tüüpi) süütejaoturiga, ühe süütepooliga süütesüsteeme.
huvitav jah miks ei soovi keegi korraldada! usun et asi on hoopis selles et eestis on selline haige organisatsioon kes oskab nõuda aga selle eest vastu ei paku midagi! mille eest küsib EAL nii palju raha? mitte mingit tehnilist kontrolli ei teostata peale selle, et tehniline kontroll küsib sult kuidas läheb, kas kõik korras!?!? krt mehed sõidavad puhtalt tsaika mootoritega gaz 53 veoauto klassis, sama bagides, aga tegu peaks ikka olema gaz 53 mootoritega aga keegi ei kontrolli..., kas on kõigil lubatud täis blokeeringuga sõita??ei kontrolli..., mõni mees on juba tehnilisele nii oma et ei ole vaja isegi tehnilise koridorist läbi sõita et allkiri alla saada!! ja see EAL nõuab ei tea mis pabereid ja kui ise ei suuda oma kohustusi täita siis hakkavad trahvima. oli suvel tellitud autole tehniline kaart, EAL ei suutnud ja ei ole siiani suutnud seda minuni toimetada aga EAL omad viimasel etapil trahvi oli kohe varmad võtma!! huvitav palju korraldajad veel maksma peavad aga vastu nagu ei saa mitte midagi! minu arust bagi ja veoauto sport peaks ikka olema rahvasport mitte nende loetud inimeste jaoks kes maksavad meeletuid summasid, panevad tsaika peale ja siis on uhked ME oleme teistest nii palju üle! ja samuti miks lastakse kõik asjad vabaks, tegu peaks ju olema vanade autode võidusõiduga, miks siis lubatakse ei tea mis karbusse ja nuka tõuse, käigukaste jne. see võiks olla puhtalt originaal autode sõit siis oleks näha mis mees keegi on. ja kui ikka on gaz 53 klass siis gaz53 ja kui on tsaika huvilisi siis tehke neile oma klass ja las müttavad seal! loodan et need kes seda EAL juures otsustavad ja planeerivad võtavad natuke kuulda seda mida ma kirja panin!! ilusaid jõule kõigile!
See asi ongi jama ju kui eelmine aasta korjati allkirju et Gaz 53 kaalu tõsta 2400 kg peale siis nüüd lasti kaal jälle alla mina tagusin oma autol juba kaalu normi ja eks me näeme kelle pärast see kaal alla lasti eks siis on näha kes järgmine aasta kergema autoga välja tuleb , lihtsalt selline tunne et kes pumbale ligemal on nii ka tehakse kellegi arvamus ei huvita , nii ka oli korraldatud koosolek võrumaal kus oli jutt ka antud nukkvõlli teemal minu arust ka juba otsustati seal ka ära see ja protokolliti aga ju siis kellegile ei sobinud nuka teema nii et jõudu ja jaksu autode ringi ehitamisel lihtsalt varsti on üks vaba klass veel juures :(
ma arvan et mul oleks häbi võtta vastu aasta auhindade jagamisel parima tiitel, kui ma tean et mul on tsaika peal ja võistlen gaz 53 klassis, seda nii bagides kui ka veokates. ma saan aru et bagides on kõik vaba aga klass siiski on ju gaz53 mitte vabaklass, siis võiks juba olla nii, et need kellel on teised käikarid(BTR jne.) ja tsaika mootorid VÕIVAD võstelda teistega koos aga meistrisarja arvestusse ei lähe! või teha neile yldse oma vaba klass, las siis trumpavad üksteist yle. anna neile meestele originaal auto kätte kas siis on ka nii kõvad mehed sõitma?? arvan et kogu selles jamas on kõige rohkem süüdi EAL ja need kes seda organisatsiooni esindavad veokates. kogu see jama mida nad teevad lõpeb vaid sellega et nad suretavad selle sarja välja nagu on näha ka juba sellest et korraldajad ei näe enam põhjust selle tegemiseks sest EAL omalt poolt ei tee midagi. Võtke või uuesti Tapa võistlus, minu silm ja kaamera tabas seal vähemalt 3-el korral valestardi aga kuna need olid sooritatud "teatud inimeste" poolt siis ei võetud kedagi maha sest niimoodi oleks suur jama tekkinud meistri selgitamisel!! kurat kas kuidagi ilma selle EAL-ita ei saaks hakkama?!?! kõik see raha mis neile maksta panna korraldusse ja asi oleks kordi parem ja inimesed oleks ka huvitatud teistega koos sõitmisest! kui on ikka mingi määratud klass ja reeglid paigas siis nii peaks ka olema mitte vastavalt teatud inimeste soovidele neid muudetakse ja nimetatakse seda gaz53 klassiks, mida ta juba ammu ei ole!!!
bagi 53 teh. tingimustes on kirjas et mootor peab olema gaz tüüpi ja mahu piirang. kui sul endal tsaikat pole siis ei tasu kohe siin kriiskama hakata. Leedukatel on kahel gaz 53 mootor peal. Ei lähe nad mitte halvasti edasi.
ei ole mina veel ühtegi asjameest näinud kes oleks kellegil mahtu kontrollinud ega ka muudest asjadest rääkimatta selle peale üteldakse et ei ole võimalik mõõta ega kontrollida ? milleks selliseid reegleid sisse panna kui ei kontrollita ega saa kontrollida ????
Mina kui pealtvaataja ei sooviks küll,et"krokodillide"klassi lammutama hakataks(53,tshaika,vabaklass) Niigi aastaid oli see klass kõige konkurentsivaesem(1-4 masinat stardis) See aasta Tääksis,Varstus ja Tapal oli juba mida vaadata.Sõitjail endil ka kindlasti huvitavam kui kolmekesi rajal paarutada. Nimetaks neid siis eraldi näit. krokodillid,kaimanid ja alligaatorid aga võistelgu ikka koos :)
mootorid
Autor: kõps
02.12.2008 23:00
ei oska kommenteerida,et millisel gaz53 on tshaika peal,aga seda on lihtne kontrollida,võtke mõõdulint ja mõõtke plokikaante vahe ära,tshaikal on kaased teineteisest kaugemal. Mis puudutab kaalu,siis mu meelest võks see üldse vaba olla: 1.mida kergem auto,seda vähem lõhume rada(see ju poleemika). 2.kui täidad kõiki muid tehnilisi nõudmisi,kabiin,sillad,peakaare kuju ja paksus jne.,siis sellega ei ole seda autot võimalik eriti alla kahe tonni saada. kui tahad,et su auto sellistel radadel nagu varstu ka maas püsiks,siis tuleb tahaotsa pigem raskust juurde panna,et auto tasakaalus oleks. Bagi 53 on muutunud rahvusvaheliseks klassiks ja kui me eestis paneksime räige piirangu peale,siis lõunanaabritega pole küll mõtet koos startida.kuna bagi ehitus on suht vaba,siis hakkab juba klassivahe lõunanaabritega vähenema. kas see on normaalne ja vastuvõetav eesti bagimehele kui 7 ringi pealt tehakse varstus üks sisse,nii see ju sügise oli!!! mis puutub 53 mootorisse siis mu bagil on 93mm kolviga 53 mootor ja ma ei kurda tema liikumise üle.pigem on tunne,et rooli ja tabureti vahel on nõrk lüli. Kui makaron on nõrk ei aita mootor kah.Mõnele mehele äkki ei tohigi võimsat massinat anda,siis on kogu aeg kas risti rajal või rajalt väljas.Lisan seda,et 53 mootorisse saab kah 100mm tshaika kolvi sisse panna.
see 53 bagide klass akkab küll juba muutuma rohkem vaba klassiks lätlased ja leedukad sõidavad omaette sõiti eestlased kõssatavad järel omaette nagu siin eelpool mainiti tuleks reeglid üle vaadata või teha kaks klassi vabaklass ja 53 originaalklass ja kel ei ole 53 originaal need sõidavad vabaklassis siis las trumpavad üle üksteist kel ägedam mootor ja rehvid võiks ka kõigil ühtemoodi olla siis näeks kes on rajal parem
juhend
Autor: kõps
02.12.2008 23:09
Ma annan teile mehed uue mõtteaine. Miks ei lähe talvised meistrivõistluste arvestusse. Õige eesti meister peaks ju ikka iga ilmaga sõitma? Või ei mõista mõni talvel sõita? Või oligi talviti liig palju osavõtjaid,et tegime selle vähem prestiisemaks? ja kes tahabki nii väga vähe prestiisikat võistlust korraldada- sõitjaid vähem,vaatajaid vähem,raha vähem!!! Ilusat Jõulukuud kõigile! marek
ega meil muud üle jäägi kui tagad lõunanaabritega konkureerida siis peab kõvasti investeerima aga rahvas tahab põnevaid sõite näha
bagimehele
Autor: kõps
02.12.2008 23:17
Bagi53 juures on meil valida,kas võtame seda kui suht vaba klassi ja üritame lätlastele ja leedukatele järgi saada, või paneme piirangud peale ja baltikatel ei osale ja sõidame siin omaette 7-8 kesti. sellega peame ka lõunast tulnud meestel keelama meiega koos sõitmise ja siis on meil "head suhted" nendega tagatud.
- kubatuurivahe pea 1 liiter - kolvikäik pikem , seega vänt erinev - silindriläbimõõt 92 vrs 100 mm, seega plokk/kaaned erinevad - V-nurk teravam limusiinide kasuks, seega ämblik ka erinev see eelnev siis on välja toodud vahe mis on üldiselt tsaika ja 53 moto vahe. pealtvaatajale: eks ikka on huvitav vaadata kui on ühes sõidus palju masinaid koos. ja ütlen kui sõitja, et ka meil endil on parem ja huvitavam sõita! aga siis tuleks ehk mõelda lihtsalt erinevate klassi arvesuste pidamisele! kõps: just paljusid asju on lihtne kontrollida aga seda ju ei tee mitte keegi ja kui lähed ise midagi tegema siis vaata et tappa ei saa:D kahjuks need mehed kellel on see õigus, seda ei tee!! bagi 53 ongi juba muutunud selliseks et ega ei olegi mõtet nendega koos startida! aga olen kindel et kui asjamehed viitsiksid(oleks pidanud kohe tegema) siis tuleks ka selles sarjas eestlaste piirangute ja reeglitega arvestada ja leida kompromiss! aga kahjuks on niii et eks me kõik teame(nimesid ei hakka nimetama) kes kasutavad veokatel ja bagidel tsaika mootoreid aga keegi midagi ette ei võta! ka reeglid ytlevad et veokatel ei tohi olla töömaht rohkem kui 4500 aga tsaikal yle 5000 ja kolvikäik peab olema 80 aga tsaikal rohkem! kahjuks on veokates palju selliseid "vanameistreid" ja minu isiklik arvamus ka niimoodi et ka bagid53 peaksid minema rohkem originaalseks et oleks siinmaal sõites rohkem konkurente! või siis on need kaks eri arvetust et pannakse alguses kirja kes mis arvestuses sõita tahab ja vastavalt sellele ka siis kontrollitakse bagi, kas siis balti või eesti arvestus! aga väga suur probleem on jätkuvalt see EAL!! esiteks kõik need kontrollid ja siis see et nad ei suuda oma pabereid korda luua aga ise nõuavad! milleks yldse on vaja mingit trykitud lit
Kõps sul on täiesti õigus miks ei ole talviseid meistrivõistluseid lihtne vastus : keegi kes on otsustamisele lähemal ei taha talvel sõita mingitel põhjustel ja nii võeti otsus vastu mind huvitaks ka kes on talviste meistrikate vastu , mulle üteldi et talvel pole sõitjaid mis jutt see on ? vaadake need vennad kes on sõitjad need ka sõidavad kõik etapid mitte ei vali kus rajal või millal sõidab , 2007a talvistel etappidel võtsid osa minu meelest kõik kes ka teve aasta väljas olid nii Gaz53 kui ka 51 seega tahaks ka väga teada kes on niiväga talviste etappide vastu.Äitähh !