Hooaeg küll juba käib, kuid äkki on kellelgi midagi väga huvitavat välja pakkuda et muuta järgmist hooaega põnevamaks või siis tasavägisemaks. Kulude vähendamise huvides tuleks keelata igas klassis sportrehvide ja ka tänava legaalsete slikkide kasutamine. parc ferme... tehnikast vähegi jagav komisjon teab mis on stock ja mis mitte. 2.1.4 Väljalaskesüsteem peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud (sh. väljalaskekollektor, katalüsaator, summuti). Lubatud on kasutada mitteoriginaalseid summuteid tingimusel, et summuti toru läbimõõt ja summuti püttide ja resonaatorite välimus (mõõt, kuju, tööpõhimõte) peavad säilima algsed, nagu konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Juhul, kui autol on autotootja poolt ettenähtud katalüsaator, peab see olema töökorras. Summuti müratase peab vastama Eesti Vabariigis kehtivale keskkonnaministri määrusele.2.5.12 Auto peajuhtplokk (aju) peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Programmeeritava aju, lisaajude või võimsust lisavate kiipide kasutamine on keelatud (v.a klassides V16, V18, 2WD Sport ja EAL-tehnilist kaarti omavad 4WD autod).2.7.3 Lubatud on kasutada ainult kütust (bensiin, diiselkütus – nt.95E, 98E, D), mida on võimalik osta Eesti Vabariigi territooriumilt jaemüügist. Võidusõidukütuse kasutamine on lubatud ainult klassides V16, V18, 2WD-Sport ja EAL-tehnilist kaarti omavatel 4WD autodel.2.5.7 Esivõre muutmine, vahetamine ja eemaldamine on keelatud. Klass 4wd...teha eraldi arvestus neile mis ei ole ülelaadega ehk VABALTHINGAVATELE 4WD oma klass, sest hetkel on ikka täiesti mõttetu minna tõmblema oma vabalthingavaga. See on kindlasti positiivne lüke paljudele kes näevad et täiesti mõttetu on sinna klassi hetkel trügida. Klassis 2wd-a näiteks võid sa teha aegu 10X odavama autoga kui on mõnel osalejal aga klassis 4wd unusta see isegi 2x odavama autoga ära
iga teekatte kohta kehtestada üks rehvimudel, mida kõik kasutama peavad.Asfaldil odavama otsa sportlik tänavarehv, kruusal kõige soodsam kruusakas, mis turul on ja jääl/lumel ka siis mingi a la master/ vallai naast/lamell.Tohutu kokkuhoid ja võrdsemad tingimused.Ei otsusta see, kas sul on raha 3500 eeku tk micheline osta või mitte.
.
Autor: -awd-
20.05.2008 07:45
Keelatud on kasutada nn korvistmeid ja 4 punkti turvavöösid...Kuid asfaldi- ja kruusarehvid on lubatud(samas ka piik). Väideti, et korvistmeid kasutades kasvab kurvikiirus. Aga kas sportlikke rehve kasutades kiirused vähenevad??? Puudub ju igasugune loogika.
Hakkab pihta.
Autor: nuhk
20.05.2008 08:05
Njah.. Tegelikult peaks kogu autospordi ära keelama, sest on ikka krdi raharaiskamise koht.
4WD-s on edukalt poodiumile tuldud "kallist" neliveolisest mitu korda odavama Audiga...
Vähem möla, rohkem trenni ja küll ta tuleb.
Rehvide tüübi piirang?
Autor: m6mm
20.05.2008 09:47
Tänavasõidurehv on tänavasõiduks ja mina kasutan neid rehve, mis mu autol all on. Kui olen oma sõiduautole juba ostnud kvaliteetrehvid, siis ma tulen nendega ka võistlema ja ei hakka teisi rehve omale rahvasprintideks (asfalt, talv) eraldi ostma. Kruusarehvi kinnitatud tüüp oleks minu meelest okei mõte?!
Pane õhukumm sisse ja mitte midagi ei juhtu. Näha on, et tänavarehv peab väga hästi.
to
Autor: ranno
20.05.2008 11:27
Kahjuks ei ole motorsport mitte kunagi võrdne olnud ja ei saagi mitte kunagi võrdne olema. Aeg on näidanud , et igasuguse autoga ja rehviga on võimalik võita. Loomulikult on tegemist rahvaspordiga ja kulud on suured, aga veelkordsete piirangute kehtestamine suretaks arvatavasti selle spordiala.
S
Autor: Siimss
20.05.2008 11:57
Olen täiesti nõus et tehakse mingid rehvi piirangud järgmisel aastal.
raulr
Autor: raulr
20.05.2008 12:32
Kindel rehvimark oleks väga hea mõte. Pakuks välja markgumi toodangu - odav ja teeb nii kruusarehve kui ka slikke, erinevaid segusid samuti. Mustrid on üldlevinud markide koopiad.
Autode tehnilise poole pealt on nagunii ebavõrdne olukord, selles osas pole midagi teha. Nt 2wd-b klassis võistlevad golf 2 ja bmw m-3.
rehvide võrdsus toob kaasa uue mõtte - äkki hakkame ka mootoriõlisid nõudma ühe tootja omi, bensiin ainult ühelt müüjalt, lõpuks automark ka ikka üks - naised Nissanitel, 2WDa - Golf 2, 2WDb - Honda Civic Type R, 4Wd - Mitsud..... Lollus... see meenutab hirmsasti ühte sarja, millel ka piirangud.... sõitjaid jääb aga järjest vähemaks.... Kui need rehvitootjad ulataksid oma toetava käe EAL´ile - ca 100 milli Eesti autospordile - hakkaks kasvõi iga päev nende rehvidega sõitma.... Kommunism - kõikide võrdsus kehtib veel ainult Hiinas, isegi Kuuba on vabam maa...
ma ei saa aru, miks on vaja mingeid jaburaid võrdlusi tuua.Mitmes sarjas on ju kasutusel ainult ühed rehvid, miks meil ei võiks olla ? Arusaadav, et michelini mehed ei ole eriti huvitatud võrdsete tingimuste loomisest.
rehvide kohapealt
Autor: Raini
20.05.2008 13:43
Markgum ei tule eriti odav, need kuluvad ruttu ära, minul selline kogemus...
xxx
Autor: Ladavfts1
20.05.2008 16:25
rehvid võiks tõesti ühed olla kuid minuarust võiks klassid ümber vaadata kuna näiteks 2wd väike klassis ei ole ju kuidagi loomulik et 1600 lada saab vastu 1600 hondale võiks ka kw vaadata ja siiski võiks tagavedu ja esivedu eraldi olla. Mitte et ma nuriseks kuna ikkagi rahvasport, seega rohkem oma lõbuks.
mingisugust rehvi piirangut küll ei ole mõtet teha. Osa ikkagi sõidab tänaval sama rehviga. St. et peab ostma juurde mitu jooksu velgi, et siis koguaeg vahetada. Mõni hangib üldse rehve tasuta ja tuleb sõitma. Mis siis nendest saab? Kulud ju hoopis kasvavad. Ei ole vaja viriseda, et keegi sõidab slickiga ja et sellepärast võidab. Kui endal ei ole raha osta siis ei pea teisi ka süüdistama, et nemad jõuavad. Sama hästi peaks siis automarki ka piirama nagu Hardi ütles. Kuna mõnel ju uuem auto ja võimsam.
rahvasport!
Autor: juhan tuhk
20.05.2008 17:08
Inimesed, lugege, millise alaga te tegelete- see on RAHVASPORT. Kui te lähete Õhtulehe jooksule või Tartu rattamaratonile, siis te ei nõua, et kõik peaksid jooksma Naigi ketside või Skoti rattaga. Samuti ei nõua korraldajalt Loskutovi või Kirsipuu kustutamist stardinimekirjast. Miks te mõõdate iga asja erineva (endale sobiva) mõõdupuuga? Kui arvate, et antud süsteem on kohutavalt ebaaus, siis organiseerige alternatiivne sari, kus on sobivad automargid ühes klassis (või igal margil oma klass!). Ning võtke stardimaksuks 500.- krooni, millest poole maksate auhindadeks. Mitu sõitjat teil 5. võistluse stardis on? PS. küsimuses on 5. võistlus sellepärast, et üsna suure tõenäosusega te sellise numbrini välja ei vea ning pärast 1. "kõigile rahavasportlastele" sobivat võistlust loobute antud teemast ja olete õnnelik, et saate Ladaga võistelda Hondade vastu.
reeglitest
Autor: Raini
20.05.2008 19:25
Minu arust võiks katsed pikemad olla, ja võimalusel saaks ka kaardilugejaga kätt harjutada...aga ei kujuta ette kas see on reaalne...
Tehnilise poole pealt ebavõrdsus jääb ikka igatepidi selles alas...ei aita siin rehvide ühtlustamine ega muude reeglite muutmine...siis peaksid kõik sõitma ühte marki autodega jne.
Kui tahad head tulemust, siis tuleb lihtsalt rohkem garaasis vaeva näha, mõelda oma sõidu üle rohkem, ja investeerida tehnikasse. Ja ega siin teiste spordialadega on sama lugu, selles suhtes pole mõtet viriseda.
noh
Autor: Tarmop
20.05.2008 19:33
Markgume see aasta Eestisse ei tooda ja rehvide kohapealt...pooldaks ka ühist rehvi ,aga samas kunagi kogemuste kasvades tekib kindlasti tahtmine võidusõidurehvi peale üle minna,seega pakun ,et võiks lihtsalt tavarehvi klassi teha...pakkuda on muidugi lihtne.Keegi kartis ,et sari sureb välja,aga seda küll ei tohiks öelda...150 sõitjat rahvasprindil ei ole eriti vähe...pigem on see rekord.
arvamus
Autor: horsepower
20.05.2008 20:14
Minu meelest ühe konkreetse rehvitüübi kasutamine ei tee sõitu võrdsemaks. Loevad ikka rohkem kilovatid, vedrustus jms. Ise olen juba loobunud poodiumikohtade sihtmisest, kuna 50kW masinaga lihtsalt ei saa pea poole võimsama auto vastu, olgugi, et sõidetakse ühes klassis. Pidurda nii hilja kui tahad, kurvist minekut ikka pole. Sõidan oma sõitu ja lihvin tehnikat.
Samas, katsed võiksid küll pikemad olla. Küllalt tobe on maksta 250kr 1,5km pikkuse trassi läbimise eest. Sõiduisu ei saa nagu rahuldatud. Minimaalselt võiks rada olla 2,5km. Rohkema vastu pole midagi :)
...
Autor: -awd-
20.05.2008 22:31
Miks on selline ebavõrdsus? Sest iga mees teeb mis tahab ja selle üle puudub igasugune kontroll. väidetavalt tehn.komisjon ei jõua kõike vaadata! Aga kas korraks põlvili laskmine võtab aega rohkem kui 10sek? Ja olekski pilt selge kas on probleeme või ei ole. Kõvatamiseks on sportralli, rahvaralli/sprint massidesse! Seda ärge küll kartke et sari välja sureb.
Nagu eestpool öeldi, siis tegemist on RAHVASPORDIGA, seega tuleks reegleid kehtestada suunitlusega võimalikult paljudele inimestele luua võimalus oma tänavalegaalse autoga osalemiseks.
Seega, lubatud võiks olla vaid tänavalegaalsed rehvid (kõik tänavarehvid, mitte kindel mudel), tanklas müüdav kütus (95/98, diisel).
Igasugune autode modifitseerimine (mootor, sisselase, väljalase, turbod, ajud) peab olema keelatud!
Miks istmete vahetamine keelatud on, sellest päris hästi aru ei saa, korralik iste+korralik vöö pigem lisab turvalisust ja võiks minu silmis lubatud küll olla, eeldusel, et tegemist on tänavalegaalse lahendusega.
4wd klassi võiks tõesti ka tavainimesele sõidetavaks teha, kas evo+impreza eraldi klassi tõsta või siis mingi teine klass juurde lisada. Hetkel on 4wd klassis täielik anarhia, esiotsa autodest suure osa ei vasta nõuetele, vaja sisse viia põhjalikum kontroll.
4wd eal kaardiga ja 2wd eal kaardiga võiks olla üldse keelatud, neile on sportralli ja rallisprint, rahvasport on siiski tänavasõidu autodele.
Mitu korda odavama autoga ikka 4wd klassis hakkama ei saa, see palju odavam audi, millest jutt käib, on S2, mis pole sugugi odav auto ja mida peab ka veidi järgi aitama (loe: nõuetele mittevastavaid modifikatsioone tegema)