Juba mitmendat rallit järjest panen tähele, et minust eestpoolt (kes ma olen tagaotsa mees ja rahul sellega) stardivad 10-15 meest, kes ei ole kas ühtegi rallit sõitnud (ehk siis millises kiirustabelis nad olla saavad) või on sõitnud ainult 1-2 rallit ja sedagi koos katkestamistega. Olen kogu elu olnud ausa mängu poolt ja proovinud ise alati seaduste ja reeglite järgi teha (kui üks rahvaralli välja jätta) aga selline käitumine ralli korraldajate poolt jätab nõutuks. Miks korraldajad seda teevad? Kas sellel on aktsepteeritav põhjendus ka või käivad asjad lihtsalt nii, nagu nad Eestis ikka käivad (et kui Sina oled minu sõber või sõbra sõber või sõbra poeg siis oled automaatselt eespool 15 kohta)? Elu on näidanud, et ka väga võimsate autodega algajad ei ole alguses kiired, seega võiksid nad startida (oma rallisõitja karjääri alustades) ikkagi tagant otsast. Kõrgemad stardikohad tuleb ikka sõiduga välja teenida. Selline käitumine korraldajate poolt jätab neile sõitjatele, kes on sõitnud juba aastaid ja ka selle ajaga kindlasti tõusnud, sellise devalveeriva mulje (nagu poleks nende saavutused eriti tähtsad, sest järsku tuleb mõni nn. "VIP" ja on oma esimeses stardis ikka Sinust eespool). Ettepanek: kui EAL ja korraldajad seda kiirustabelit nii väga jumaldavad siis tehkegi selle järgi. 100%. Siis ei saa keegi solvatud olla. Lihtsalt selline naljakas tähelepanek...
10-15 meest võtsin ma kahe ralli peale kokku (Tallinna Rally '07 ja Otepää Rally '07). P.S: Vaadake ka 2007a kiirustabelit. Sealt leiate palju sõitjaid, kes on nn. tabelist täiesti väljas kuid stardinimekirjades on nad 60-80 stardikoha vahel (kui stardis on orient. 100 autot).
Hmm
Autor: casecas
08.08.2007 13:36
Juba mitmendat rallit järjest panen tähele, et minust eestpoolt (kes ma olen tagaotsa mees ja rahul sellega) stardivad 10-15 meest, kes ei ole kas ühtegi rallit sõitnud (ehk siis millises kiirustabelis nad olla saavad) või on sõitnud ainult 1-2 rallit ja sedagi koos katkestamistega:::: Kas selle väite järgi peaks näiteks vennad Ojaperved (kes eelmisel aastal lõpetasid 1 ralli 8-st)ka sinust taga pool startima?sest neil ju üks katkestamine teise järgi? Egas siis katkestamine ei ole veel mingi näitaja,kui ikka 3 katset sõidad näiteks absl.25-dat aega siis leian et ei peaks tõesti startima numbriall 100 ja enam.
Lisaks veel.
Autor: casecas
08.08.2007 13:40
Ei taha eriti uskuda et kõik need 10-15 tegelast kedagi EAL-ist või kõiki korraldajad tunneks et oma stardi koht parem saada. Minu isiklik arvamus et ega need 10-15 autot (reeglina 1 sillaveolised) nyyd nii hirmsasti ka rada lõhu et sinu tulemus sellest nii väga kaanataks?! PS ise stardin samamoodi tagant otsast :)
Olen Sinu mõttega täiesti nõus. Mis sest, et see täiesti äärmuslik on. :) Me kõik teame kui kiired Ojaperved on. Küsimus ei ole selles. Ojaperved on ka juba jumal teab kui kaua sõitnud. 90% nendest, kes ettepoole on sattunud, ei ole aga kohe eriti üldse sõitnud. Samuti olen täheldanud, et ühe klassi sõitjad võivad väga erinevatelt kohtadelt startida (kuigi ajad ei ole üldse erinevad). Stardikohtade vahe võib isegi 20 kohta olla. See annab selge eelise eespool startinule. Ja tihti sellest piisabki, et regrupiks hea koht saada. 20 autot lõhub ikka teed nii nagu 20 autot seda teeb...
kusjuures olen samal nõul ander3-ga.. ja selline ebavõrdsus stardinimekirjades on mullegi silma jäänud... liiati, et enamik sõitjaid, keda jälgin ja kellele pöialt hoian sportrallis, stardivad justnimelt tagumises otsas... kuid vahel on tõesti jäänud tunne, et stardirivi koostajad nagu üldse eelnevaid tulemusi ei arvesta... loomulik, et näiteks toodud Ojaperved sõidavad kiiresti seni, kuni tehnika vastu peab, aga samas ei saa eeldada, et need, kellel alati tehnika vastu peab, võrdeliselt niisama kiirelt liiguvad.. keegi võiks iga hooaja lõpus või 2x hooaja jooksul mingi statistilise tabeli teha sõitjate kiiruse ja abs. positsioonide omavahelisest võrdlusest.. see annaks ilmselt tõesema pildi, milline olukord on ja lihtsustaks spikrina tunduvalt rallikorraldajatel stardirivi moodustamist.. minupoolne ettepanek, kes ma ise olen ka kaardilugejana vaid tagaotsas olnud :)
No jah
Autor: casecas
08.08.2007 15:32
Ilmselt sai tõesti liialt äärmuslik näide toodud. Küll aga vaadates Tallinna ralli stardinimekirja ja lõpu protokolli siis ma tegelikult ei näe et sa oleksid väga tünga saanud oma stardi positsiooniga (eeldusel et nimeks sul Anre)? Reeglina ei tule ju iniesed tyhjalt kohalt sportrallit sõitma vaid on ikkagi mingi eelnev taust rahvasport,rallikross,superkross eks siis ilmselt korraldajad võtavad ka seda aluseks. Siis on olemas selline teema (isiklikult minul nii juhtus tallinna rallil)tehnika vedas alt 5-7 katse töötas ainult kolm silindrit,seega peaks ma kiirusliku tabeli järgi järgmisel rallil kehvema kohapealt startima mis siis,et kui tehnika töötas tulid algaja kohta päris head ajad (arvestades stardinumbrit). Ei olegi mingi korraldaja kaitseingel vaid üritan selgitada omanägemust.
Minu lugu
Autor: miis
08.08.2007 17:24
Minul näiteks selline kogemus ,et minu ette pandi mees kes startis esimest korda ja ühel katsel ca 5 km ennem lõppu sai mees kinni püütud ja mööda ei pääsenud kuna eessõitja taha ei näe ja signaali ka ei kuule.Järgmisel katsel sai selle mehe tolmus sõidetud ca 2km ja õnneks siis mahapöördes mees nägi ja lasi viisakalt mõõda.See pole kahjuks ainuke kord.Proovige siis nimoodi head tulemust sõita ,et järgmine kord eespool startida.
Aga sel juhul..
Autor: casecas
08.08.2007 18:24
Tuleb kysida katsestardis lisaminut põhjendades sellega,et jalgu jääb :) Iseasi kas antakse aga võimalus on.
vätan endale õiguse öelda, et ander3 kasutaja taga ei peitu mitte Anre Saks vaid Ander Elevant ja sorry kui kellelegi nüüd sellega liiga teen.. :D ja selle kohta, et casecasel selline teema oli, siis lohutuseks võin öelda, et selline ongi tehnikasport ja kui sul on sportlikku ebaõnne, siis kurb küll! isiklikult tean ka ühte noormeest, kes pool hooaega läbi töristas, teada saamata, mis siis autol lõplikult viga oli.. ja temagi jäi paljudele jalgu.. ja kuigi on ta ka paljudel katsetel rallidel väga häid aegu näidanud ja absoluudis täitsa arvestatavaid katsete tulemusi saanud, ei ole ka vist stardirivi tegijad siiamaani aru saanud, et autoprobleem on ületatud ja kiirus juba täitsa OK. ja ikkagi pannakse stardirivi lõppu! ja lõppude lõpuks vaadataks minu pakutud süsteemi alusel 3-6 ralli kokkuvõttes katsete üldpilti, mitte ainult sinu mingi ralli 5-7 katset... sest jah.. vaikselt sõites on tõesti võimalus kõik rallid ja katsed stabiilselt läbi sõita, nagu elu on näidanud..
....
Autor: Anre
08.08.2007 20:58
Mina saan aru et uued sõitjad peavad tagant otsast startima ja olen ka seda 2 rallit teinud aga ka mul tekib küsimus et kas mitte kõik uustulnukad ei peaks seda tegema ...mäletan et kunagi isegi Hr Pärs startis viimasena. Aga viru rallil pannakses täiesti uustulnuk isegi E-rühma kiiretest autodest paarkümmend kohta ettepoole ......kas tõesti osad on võrdsemad kui teised???
Lisaminut.
Autor: mikusaq
08.08.2007 20:59
Lisan väikese tähelepaneku lisaks. Nimelt ei ole erilist kasu stardis lisaminuti nuiamisest. Isegi mitte sellisel juhul kui jalgu jääva kaardilugeja sama palub. Kohtunikud teevad küll korraliku tööd, kuid lisa minutit pole seni keegi andnud. juu on antud kindlad juhised katse vanemale, et lisa aega ei anta kellegile.
ei saagi kõik kunagi rahul olla.
Autor: casecas
08.08.2007 21:32
Ei arvanudgi et nyyd x arv katsed tulid probleemivabalt välja ja pean kohe startima 10-kohalt.Ja tõesti tõesti ole kursis sellega et tegemist tehnikaspordiga kus juhtub igasugu imelikke asju.Selle paari katse alusel pidasin silmas seda,et kui tegelane x stardib 2-3 rallil ja kõik katkestab kuid katsetel näitab ok aegu siis ei saa ju "ander3" loogika järgi eespool temast startida sest tema on ju sõitnud x arv rohkem rallisid ja need enamus lõpetanud mis siis et kiirust on vähem! Mann kui sa EAL kodukal oleva kiirusliku tabeliga tutvud siis saad isegi ehk aru miks teatavatel rallidel on uute tulijate stardipaigutusega probleeme,sest ylehomme läheb paide ralli lukku aga viimased kiirusilku8 tabeli andmed on Tallinna rallist. TO mikusaq Minu mäletamist mööda peaks olemas ka õigus nõuda lisaminutit kuid pead ei anna. Ja lõppude lõpuks seda arutelu jätkates saavad eesti sõitjad oma stardikohaga tihtipeale ka välisvõstlejate näol vasta näppe sest reegline paigutatakse välisvõistlejad ysna ette eesmärgiga et nad tagasi tuleks osalema. Rahu ja päikest kõigile :)Sõidame niigunii
...et korraldajad silm näpu vahel seal järge ajavad ja selliseid prohmakaid stardirivi koostamisel ei tee, nagu näiteks Viru rallil tehti... sealt tabelist vaatamata sellele et Tallinn Rally viimane sissekanne oli, oleks abi küll... :)
pann
Autor: nuhk
09.08.2007 08:05
mina arvan seda, et vähem vingu ja rohkem sõitmist. tagant otsast tulebki ennast läbi valu ja pisarate ette otsa sõita. paberi peal võidu ei sõida, seega kiirus ei peitu mitte eal tabelites vaid metsavahelistes kilomeetrites. kes kõva sõitja on, see sõidab ka 30 kohta tagapool ennast väljateenitud kohale ja tabelisse...
Mann'il on täiesti õigus, nii nime kui ka mõtte suhtes :). Mul on südamest hea meel, et antud teema nii palju vastukaja ning kommentaarimist leidis. Samuti on väga hea näha, et on toodud võimalikke põhjendusi, miks nii tehakse. Mina jään enesele kindlaks selles, et uus sõitja (loe: veel kogenematu) peaks startima tagant (olenemata autost). "Nuhk" ütleb, et "tagant otsast tulebki ennast läbi valu ja pisarate ette otsa sõita". See peab kehtima ka uutele sõitjatele. Veel tundub olevat aus, et need sõitjad, kes omavahel võitlevad (nii punktides kui ajas) stardiksid nn. ühes pundis (mitte nagu E7-ses, kus kolm tipumeest on 20 kohta eespool ning ülejäänud kolm kõva meest, kes nende esimese kolmega praktiliselt samasse auku või mõnikord ka kiiremini sõidavad, on 20 kohta tagapool). Korraldajad tunnevad niikuinii kõiki kiireid mehi ja isegi kui nad sõidavad aastas ühe sõidu siis tuleb nad loomulikult ettepoole panna. Ma olen "nuhiga" täiesti nõus, et "vähem vingu ja rohkem sõitmist". Ralli on piisavalt raske ala (nii ettevalmistuse kui ka sõidu enese poolest). Sellepärast loodangi alati, et kõik masinad finishisse jõuaksid ja sõit ise kvaliteetsemaks läheks. Jääb üle loota, et ka korraldajad sellistest mõtetest aimu saavad ning vajadusel (stardijärjekorra koostamisel) nendest nõu võtavad. Vaatame kuidas olukord Paide rallil kujuneb. Siis saame vajadusel pärast jälle vinguda :). Soovin kõigile sõitjatele nii, nagu mulle alati enne sõitu soovitakse: "Kõikide ratastega finishisse". A.
Kõigil sõitjatel, kellel on stardikoha suhtes pretentsioone, siis palun kirjutage selle muutmiseks ralli alguses avaldus. Iga kord on see teema, et kõik pärast hädaldavad. Avaldusi on kirjutatud ning neid on ka rahuldatud. Aga sellest tuleb ka aru saada, et kui sa ikka oled aeglasem, siis sa stardidki tagantpoolt ja nuhil on õigus, et stardikoht ei tee sinust sõitjat, vaid sina ise teed. Seoses lisaminutiga stardis on sellises lood, et iga sõitjal on õigus vahenduskohtunikult küsida luba stardijärjekorra vahetamiseks, muutmiseks vms MÕJUVATEL põhjustel. Kohtunikul on õigus sellest keelduda. Ja uskuge keeldutud on ka kiirete sõitjate puhul. Üldiselt mina stardijärjekorra kohta väga ei viriseks, viimasel kahel rallil on tõesti pandud algajaid väga ette startima, kui pärast regrupeeringut on nad seal, kus olema peavadki. Ja teiseks peab arvestama seda, et kuna Eestis on ralliseltskond ikkagi nii väike, siis nii mõnigi rahvarallitegelane elab nö sealt kogutud vanast rasvast ehk pannakse ettepoole startima teenete eest rahvaspordis. Kuid ärge põdege ja muretsega, esimene päev korrigeerib stardijärjekorra ise õigeks, nii et nuhiga järjekordselt nõus, vähem vingu ja rohkem rallit! E7 kohta ütleks nii palju, et need esimesed kolm on üldiselt ralli lõpuks järgmistest ikka vähemalt minutiga eest ära, nii et stardijärjekord klassis E7 on suhteliselt õiglane alati olnud.
Paides taoti meil lambid nii kinni, et ei oskagi kohe enam mitte ühtegi asja siia lõppu öelda. :) Oli ennem kuidas oli aga nüüd on selline kari uusi mehi meie ees, et jagub... :) Loodame head rallit. A.
aga sel juhul..
Autor: casecas
13.08.2007 18:06
On ju sul võimalus sõiduga tõestada,et su koht pole seal või esitada avaldus et stardikoht parem saaks. PS mitte midagi isiklikku :)
...proovime selle asja sõiduga korda ajada. Mu mõte oli hoopis selles, et mis sellest kiirustabelist üldse siis koostada. Tundub olevat väga mõttetu asi. Iga korraldaja paneb ikka nii nagu jumal juhatab. Aga noh, me oleme ju tüüpilised eestlased: kõik teevad nii nagu ise tahavad ja alati on keegi, kes ei ole rahul. :)