Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
20. mai 2006 23:30
Tagasi
Trüki lehekülg

Valitsev krossimeister Karuse võitis avaetapi Taalis

Kommentaare lisatud: 27

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 |
 
Võidusõitja., 25.05.2006 23:47
Ja ja juba lähme uutele jahimaadele Lätti .Õige mõte erk juhtkonnalt.

ahx, 25.05.2006 14:09
Äkki peaks siiski mõtlema autokrossi reeglite peale. Neid radasid on Eestis rohkem, mis sõita kannataksid, asfaldi panek ikka väga kallis lõbu.

H, 25.05.2006 10:40
Okivonsuur on asja olemuse täpselt ära tabanud: meil on võrreldes rahvaarvuga siiski normaalne hulk sõitjaid. Meist mitu korda suuremate riikide meistrikatel sõidab umbes samapalju sõitjaid kui meil.Mis puudutab võistlusklasse, siis on samuti kõik õieti kirjas.Lühidalt: paremini saab alati aga hetkel on vast siiski kõige suurem puudus uutest radadest. Ei maksa siiski unustada, et üle oma varju hüppamine pole kellelgi veel õnnestunud ja kes tahab, leiab võimaluse ka praegu sõitmiseks. Liiga palju on tühja loba ja kaagutamist ning liiga vähe on arusaamist, austust kaasvõistlejate ja kehtestatud reeglite vastu. Kuhugi on kadunud distsipliin, mis varem oli spordi lahutamatu osa, kuid see on vist seotud meie ühiskonnas tervikuna toimuvate protsessidega.

Okivonsuur, 24.05.2006 23:25
Ohutusest nüüd küll ei tohiks järele anda.Ega see ohutus nüüd nii kallis ka ei ole ja pealegi on see pikaajaline investeering.Kalliks ajavad asja igasugu spetsaal asjad ja vidinad ning mootori arendus.Neid asju tehnilite tingimustega paika pannes tuleb asi odavam.Pealegi pole autosporti kunagi odavaks hobiks peetud.Ja praegu ongi ju võimalus antud odavamalt sõita ERK Standard klassis ning Superkrossi karikasarjas.ERK klass:igal alal on tõususi ja mõõnasi.Leiab keegi raha palun sõida kallimat klassi.Vähemalt on võimalusi aga kas ka konkurentsi see on omaette küsimus.Kui hakkab igav on alati valiku võimalusi kas tulla tagasi odavamasse klassi või leida veel rohkem raha ja minna Euroopasse sõitma.Aivar sa ütled et Euroopa autokrossi meistrivõistlusi sõidab vähe võistlejaid,kuid see ongi juba tipp ja tippus olijaid on alati vähem ,eriti kui see tipp on ka lõhestunud,autokrossi ja rallikrossi vahel.Lisada sellele autokrossi 10 mehele juurde teine samapalju rallikrossi poole pealt pluss need kes sõidavad üksikuid etappe saaks juba päris suure hulga võistlejaid kokku.
Lisaks euroopas sõitmine on omaette teema.Pikad vahemaad,võistlustele edasi-tagasi sõitmine võtab ka 3-4 päeva enam ei käi ainult nädalavahetusega ära,pead leidma vastava töö koha kust saad ära olla, või siis tõesti mingi rikkur olema.

Priit, 24.05.2006 22:54
oli suhteliselt odav klass ERK standard, aga mis sai, lasti rehv vabaks.põhjendus oli vist, et kiired vennad ei taha ´´tänavapastlaga´´ sõita.aga point selles et mingisuguse nn.´´tänavapastla´´j&... ikka auto alla muretseda, kuid kallist michelini jõuavad osta vähesed ja need vähesed sõitsid ka kohe eest ära ja seega kadus huvi nendel kes ei jõudnud michelini(või mõnd muud sportrehvi)osta ja saigi see klass peaaegu et otsa.kuigi jah taalis oli seal suhtelielt palju osavõtjaid, eks näis mis järgmistel etappidel saab, kui ie ole superkrossi järgmine päev.

Okivonsuur, 24.05.2006 22:22
Vot selline uudis siis autosport.ee lehepealt,et saigi teoks see millest Taalis hommiku juba räägiti.

Eesti rallikrossi meistrivõistluste 2. etapp toimub Lätis 24.05.2006

Seoses 17. juunil toimuma pidanud Elva rallikrossi ära jäämisele, otsustas 24. mail koos käinud Eesti Rallikrossi Komitee erakorraline koosolek, et Eesti rallikrossi meistrivõistluste teine etapp toimub Lätis, Valmieras 10. juunil.

Täpsem info lähiaja

aivar, 24.05.2006 22:14
piiramatu laristamine autospordis on end õigustanud vaid ehk vormel 1-s, kuigi ka seal üritatakse kulusid kokku hoida. miks WRC hinge vaagub? või võtame teemakohasema: Euroopa meistrikad sõiduautokrossis. autod maksavad seal juba rohkem kui WRC-d ja tegijaid ning kõiki etappe kaasa sõitvaid mehi on ka alla kümne - 4-5 vene tatarlasest naftamiljonäri, üks heas mõttes hull lätlane ja paar lääneeurooplast. kusjuures aasta aastalt jääb konkurentsis püsivaid mehi vähemaks.
Venemaal üritati 5-6 aastat tagasi juurutada veokate vabaklassi. nende õnneks eraldi klassina, mitte absoluutarvestuses ZIL-idega, mille juppidest need vabaklassi monstrumid kokku pandi. alguses olid kõik suure hurraaga poolt - vot nüüd alles läheb võidusõiduks - kuid lõpuks tuli selliseid autosid rajale vist vaid 3. kütsid jah kõigile ülejäänuile ringi sisse (omaette starti polnud neile ju mõtet teha), aga peagi läks meestel endilgi igavaks. publikul oli juba ammu enne seda igav - tema tahab konkurentsi!
see on igal alal nii. käisin Rakveres BIG kergejõustikku vaatamas. ja haigutasin: Värnik virutas oma oda 84 peale, Mätas 79 kanti ja ülejäänud viskasid 60 meetri joonele täpsust. polnud ei konkurentsi, ei pinget (vähemalt minu jaoks mitte). samas oli päris põnev vaadata meeste 800 meetri jooksu - taadid lippasid umbes Eesti kõigi aegade edetabeli 50ndaid aegu, aga selle eest oli finisis 4 meest rinnutsi.

aivar, 24.05.2006 21:59
ma märkasin, et ühest minu eelmisest kommentaarist pole osa teksti peale mahtunud. tegelikult läks minu arutlus radade aeglasemaks tegemiselt sujuvalt üle mootoritele. olemasolevaid trasse vaevalt et keegi ringi hakkab ehitama, see jutt käis rohkem potensiaalsete uute radade kohta, kui neid peaks tekkima. lihtsam oleks "sõidumõnu" natukene väiksemaks võtta, piirates tehniliste tingimuste abil autode üha tõusvaid kiirusi. minu loogika ütleb, et "lahjem" auto tuleb odavam nii ehitamise kui pidamise mõttes. ning kui ta sirgel ei saavuta mingi nipiga rohkemat kui 70-80 km/h, siis ei pea ka ohutusnõuded nii karmid olema. ehk jälle odavam.
põhjendus, et selline roomamine pole enam võidusõit, siinkohal ei aita: me Eestis oleme dilemaa ees, kas ERK rallikross jääb ellu või mitte. ning kisub sinna poole, et see nn kallim ja kiirem versioon vaagub hinge. ma oskan jälle näite tuua veokatest - rallikross klassis 51/52 koosnes viimasel hooajal 5-6 autost. tundus, et veokatega on kõik. aga siis piirati niivõrd-kuivõrd krossi tehnilisi tingimusi ja asi paranes. mitte küll "vanade heade" aegadeni, aga mingi stabiilsus saabus. sama kehtib Eriste superkrossi kohta - autod on logud ja mõlkis, aga nad sõidavad ja võistlejail on mida võistelda ning publikul mida vaadata.

to aivar, 24.05.2006 20:43
Radadest.Teoreetiliselt on Aivaril jällegi õigus- mida aeglasem on sõit, seda lahjemad võivad olla turvanõuded.Kuid...kõik viimased aastad on käinud võitlus, et meie rajad vähegi kvaliteetsemateks muuta. Kui päris aus olla, siis lähevadki auku just aeglased kohad- kiirendus, pidurdus.Kiired rajad pole kunagi niimoodi lagunenud kui aeglased. Mis me siis lõpuks tegema peaksime? Ma tahaks kuulda mis sõitjad sellest radade aeglasemaks muutmisest arvavad?

to aivar, 24.05.2006 20:34
Selle meediavärgi oled päris täpselt lahti seletanud. Lisaks ehk niipalju, et sellega kogu aeg tegeletakse ja peale igat võistlust saadetakse väljaannetele lookesi võistlustest. Palju neid ilmunud on, seda teame me kõik. Tahaks veel niipalju lisada, et see lätlaste teema on muidugi paljudele jätnud mulje- teeme nagu lätlased ja meie kross puhkeb õitsele. Kahjuks peab nentima, et nii roosiline see siiski pole- autokrossi võib lätis nimetada rahvuslikuks spordialaks ja meie võime siin isegi läti keeles rääkima hakata, kuid sellest meil miskit paremaks ei lähe. On avaldatud arvamust, et ühesuguse süsteemi korral käiksid lätlased siin sõitmas ja vastupidi, kuid jälle tekib meil vastuolu selle va odavusega. Lätlased ehk siia tuleksid kuid kas meil sellest sõitjaid juurde tuleb kui vaja näiteks viis võistlust lätis sõita? Küsimusi jagub.

aivar, 24.05.2006 14:35
no seda meediavärki ma tean, kuna ka ise olen maakonnalehe kirjatsura ametis.
selleks, et Õhtaleht, Päevaleht ja Postimees viitsiksid nende jaoks nii vähetähtsal alal tulla nädalavahetusel kusagile vihma ja pori sisse, peavad olema teatud "eeltingimused"
1) korraldaja peab mõne nimetatud lehe spordiajakirjanikuga olema hea sõber (mida kahjuks ei ole)
2) korraldaja peab ajakirjanikku teatud ümbrikuga meelitama
3) eal peab hooaja jooksul korraldama mitu promoüritust ehk pressikonverentsi. kui laud on lookas ja õlut palju, siis vo mõni tegelane isegi vaevub mõnele võistlusele tulema
PS kindlasti kirjutavad suured lehed siis, kui mõni õnnetus peaks juhtuma.

ma olen oma kolleegide suhtes siinkohal ehk liiga irooniline, aga paraku on see nii. olen oma veokaasjadest edastanud igasugu pressiteateid, kirjutanud hooaja lõpuks artikleid, kuid kasu ei miskit. kusjuures isegi kriitiliselt enda oskustesse suhtudes tuleb tunnistada, et düsgraafik ma pole - igasugused muudel teemadel artiklid on neile küll avaldamiseks kõlvanud.

ja asja iva ei olegi tegelikult: ma kardan, et enne toimub Eestis maavärin või midagi sellist, kui Postimehe ajakirjanik, näiteks, külastab ralli-, super- või veokakrossi ja sellest artikli kirjutab.

(see värk on mul motokrossis juba ära nähtud - enne ei kirjutanud tsiklimeestest mitte keegi, kui Avo Leok hakkas MM-il ilma tegema. siis järsku olid kõik "targad". sama ka ralli puhul - enne Märtinit ei huvitanud autoralli mitte ühtegi ajalehte)

Okivonsuur, 24.05.2006 13:48
Ära ei tohi unustada ka meediat.Rohkem üritusi promoda.Praegu ainult internettis artikklid ja usun et ilmub väike lõiguke ka Pärnu Postimehes koos superkrossi artikliga.Aga suuremad päevalehed?Televisoon?
Artikkel natuke pikem kirjutada,et ei oleks ainult tulemuste ümber kirjutamine paari reaga.Võitjatelt väiksed intervjuud,mis asjast arvavad,kuda võit tuli,edasised plaanid.Võistlus olukordadest pikemalt kirjutada.Küsida võistlejatelt mis,mida ,kuda oli.Siis oleks võhikulgi midagi lugeda ja tekiks võibolla huvi asja vastu ja tuleks vaatama.
Sellesgi artiklis oleks võinud ju ära märkida Taavi venna auto külili keeramise samas kohas kus Taavilgi asi juhtus,Karuse esimeses eelsõidus metall piirdes käimise.Sinna juurde sõitjate arvamus veel ja oleks artikkel juba huvitavam.
Ja eks näis mis Ruudu lipus näidatakse kas loetakse ka tuima näoga tulemused ette ja näidatakse paari lõiku sõidust ainult?

to Aivar, 24.05.2006 10:26
Esmapilgul tundub Su jutt isegi mõistlik olema. Kui räägime superkrossi klassidest, siis need kattuvad eestikate omadega ja "odavus" on säilinud tänu sellele, et komitee pani käe ette nendele vabastustele mis oleksid asja kalliks ajanud.Teiseks: nii kummaline kui see ka pole, ajab igasugune piiramine asja kalliks...ja täielik vabadus samuti. Vaja on leida mingi kuldne kesktee aga see on pagana keeruline, sest kõikide nõuete kontrollimine on samuti kallis ja keeruline. Räägid siin kontrollimisest- kui käskida kõikidel oma mootorid peale sõitu lahti harutada, siis minnakse vist hangudega kallale.Imelik on inimeste suhtumine- kui midagi ei kontrollitud, siis oli paha ja kui kontrolliti, siis oli jälle paha- kogu aeg on paha.Mis puudutab rahalist külge, siis SK sarjas on üle kümmne etapi, mille sõitmiseks leitakse raha aga normaalsed turvarihmad olevat liiga kallid- nonsens! Kõik nagu räägivad, et kogu aeg läheb halvemaks kuigi statistika seda ei näita...kummaline on see Eesti elu.

krossifänn, 24.05.2006 09:13
laupäev toimus kambale optitrans tehnikaspordi meestele erki spordi poolt korraldatud suvepäevad. Pühapäev oli ka veits ikka midagi vaadata. Põnevust jätkus.

aivar (järg), 23.05.2006 23:32
(vaadake, millised koletised näevad välja paljud läti sõidukad). tehnilised komisjonid peaksid oma energiat kultama mootori ja veermiku vastavuse uurimisele, mitte märkustele, et "sul on kleepsud puudu või vananenud". võtke eal-i leheküljelt lahti ERK autode register - igasugu tähenärimised on kirjas, kuid mitte sõnagi mootoritest. kas siis kõik autod olid selles osas ideaalselt tingimustele vastavad?

aivar, 23.05.2006 23:31
rallikrossi ähvardavat hääbumist on siinsamas leheküljel juba varemgi pikalt lahatud. aga asi on nagu eesti korvpallis - kõik saavad aru, et midagi on mäda, enamus on toonud välja põhjused ja ka lahendused, aga millegi pärast on otsustatud ikkagi vähemuse hääle järgi.
minu arvates algas kõik sellest, et liiga vabade tehniliste tingimustega lasti asi liiga kalliks. kõigepealt kadusid rallikrossist veokad. 3-4 kiiresti liikuvat autot oli kena vaatepilt küll, kuid lõpuks läks ülejäänud meestel igavaks - mida sa sõidad, kui kogu aeg ringiga tappa saad. muidugi saab öelda, et ehita endale ka hea auto, aga paraku paneb raha siiski asjad paika. autode vähenemise järel kadus aegamööda huvi nii publikul kui ka korraldajal. ei aita ka stardirahade tõstmine - kui võistlejaid pole, siis ei ole korraldajal kuidagi võimalik ära majandada.
ma ei arva sugugi, et superkrossis või veokakrossis asjad korras oleksid, kuid viimastel aastatel on võistlejate arv vähemalt stabiliseerunud. ja minu arvates justnimelt odavuse arvelt - neid klasse on võimalik sõita ka oma rahakoti abil, ilma ülisuurt sissetulekut või kõva sponsorit omamata. krosside puhul, mille hulka kahtlemata ka rallikross kuulub, maksab kvantiteet - 10 logu autot on nii publikule kui ka korraldajale parem kui 3 ideaalses korras ja ilusa välimusega autot. aga raha, mis sel hetkel autode maksumusena rada mööda ringi tiirutab, on ju tegelikult üks ning sama (ehk siis 10 logu hind=3 korraliku auto hinnaga).
EAL korraldab kõiksugu ülevaatusi ja norib igasuguste vidinate kallal. õige, ohutust on vaja, aga äkki hakkaks peale teisest otsast - üritaks näiteks rajad aeglasemaks muuta? siis poleks tarvis ka hirmkalleid ja hirmkangeid nõudeid. (

Priit, 23.05.2006 23:26
üksasi on radade vähesus.teine on järjest suuremad stardimaksud ja järjest lahjemad auhinnad.oleks vaja mõelda rohkem sõitjatele, et neid lisanduks ja kui on juba sõitjaid küll siis on ka pealtvaatajaid ja siis ka juba piletitulu jne.korraldajate ülesanne oleks lihtsalt otsita sponsoreid et löök sõitjate rahakottide pihta i oleks nii suur.(ps. see on ainult minu arvamus)

Huvitav, 23.05.2006 22:56
Kas kellelgi on miskit asjalikku välja pakkuda mis rahvast juurde toob? Või hakkab jälle see hala: "kõik mis tehakse on paha ja rikub ainult asja" No pakkuge siis keegi midagi tarka välja, niisama pole mõtet plõksida.Kui aus olla siis on paljud loobunud selle pärast, et radasid pole juurde tulnud- hoopis vähemaks jäänud. Inimesed kes on samu radasid nühkinud aastaid- tüdinevad lihtsalt ära.

to tegelikkus, 23.05.2006 22:08
mitu SÕITJAT siis mõned aastad tagasi oli? minu arust on iga mees, kes võtab kätte ja üritab sõita, kiitust väärt. sinu arust rallikross ongi ERK, noored ja standard pole midagi väärt?
ja superkrossi kohta. nii need arvamused tulevadki. keegi rääkis. kui ise kohal ei käinud, siis hoia auk kinni. mitu autot siis sinu arust eelsõidus korraga rajal peaks olema? ainult 3-4??? oleks 10 pidanud olema???? kõva nisanäpust wannabee oled ikka küll... :P ja kui oleksid kohal olnud, siis oleksid näinud, millised olid ilmastikutingimused ja siiski ei sõitnud keegi üksi eest ära, kuigi raske oli sabas seista sellises poripilves.

Priit, 23.05.2006 22:05
nõus mehaanikuga, et iga-aastased reeglimuutused ja juhtkonna vahetused mõjuvad kogu süsteemile ainult negatiivselt.Pluss veel radade omanike omavahelised tülid.Kuuldavasti jäävad Elva krossid kah see aasta ära?

 

| 1-20 | 21-40 |
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia