Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
21. oktoober 2004 23:02
Tagasi
Trüki lehekülg

Sõiduautode ralli- ja autokrossi sarjad liidetakse

Kommentaare lisatud: 49

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
 
rally.ee, 27.10.2004 18:59
to ove Ei ole tsensorid :) kommentaaride pikkus on lihtsalt tähemärkidega piiratud. See on rally.ee reeglites ka kirjas.

ove, 27.10.2004 18:35
Kahjuks on terve hulk minu poolt kirjapandut kuhugile kaduma läinud. Nagu näha lõppes eelnev kirjutis lausa poolelt sõnalt.
Krt. ilmselt on tegu tsensoritega. Kui aega saan, siis lisan eelneva jutu jätku.

ove, 27.10.2004 18:04
Erinevalt siinkehtivale tavale, katsun end enne arvamuste avaldamist ka esitleda.
Olen Optitrans Tehnikasport MTÜ juhatuse liige Ove Pärtelson. Meie klubi on tegutsenud pea aasta ja meie liikmeteks on 9 autospordiga aktiivselt tegelevat eraisikut.

Tahaksin sõna võtta MV sarja müümise ja sellega seonduva kohta. Viimase ERK koosolekul viibinuna olin tulihingeliselt vastu rallikrossi reeglite järgi korraldatavatele võistlustele. Põhjuseks selline lihtne tõsiasi, et autokross on (või õigemini osalejate piisava arvu korral) oluliselt atraktiivsem, kui rallikross, kus kogu "mängu ilu" jääb vaid ühele-kahele finaalsõidule. Ja seda just pealtvaatajate seisukohalt. Kahjuks ei suutnud ma veenda kohalviibijaid selles, et pealtvaatajate kohalemeelitamiseks on vaja autosid rajale ja mitte kolme-nelja kaupa vaid nii, et rajal ka midagi võidusõidu taolist toimuks. Eriti mõttetu tundub nüüdne ainult "finaalide müümise" idee. Tahaks näha pealtvaatajat, kes viitsib end kodust välja ajada selleks, et näha kuidas neli-viis autot max. 10 minuti jooksul ühe või kaks korda hanereas finaali läbivad. Sellise 10 minutilise elamuse ideoloogiaga võiks korraldada näiteks autode purukssõitmise vastu betoonblokke. See tasuks ilmselt 10 minutise elamuse eest nõutava 50.-EEK väljaandmise pealtvaatajate poolt.
OK ! Aitab sapistest kommentaaridest. Pakun jätkuvalt korraldada järgmisel aastal MV etapid vastavalt radadele väljastatud rajalitsentsile. Juba ainuüksi radadele kehtestatud nõuete järgi on Eestis enamus radasid vastavuses autokrossi radadele kehtestatud nõuetele. Autokrossi pakutav elamus on kindlasti oluliselt pikaajalisem ja sündmusterohkem, kui 10 minutit rallikrossi reeglite järgset finaalsõitu ja

osaline, 25.10.2004 04:03
Eks tasapisi liigutakse ka sinnassuunas, et paremini müüa ennast kodus.Esimene samm oli sarjade koondamine.Olgem ausad- keegi (paljud asjaosalised ja pealtvaatajad) ei saanud enam aru mis toimub:rallikross, autokross, superkross, ERK jne.Rallikross- see on esindajate otsus mis tugineb osalusstatistikale.Võibolla pealtvaatajatele oleks meeldinud autokross?? Mine tea.Praegu üritatakse keskenduda "finaali müümisele" st pealtvaatajatele pakutakse finaalsõite.Sinna juurde peaks muidugi käima ka muu show (mototrikid, ansablid jms) Kui publik hakkab tagasi tulema siis hakkab ka ala arenema.

osaline, 25.10.2004 03:50
Lugedes siin erinevaid mõtteavaldusi, võin omalt poolt öelda, et kõigil on natuke õigus.Mihkel esindab nn. radikaalsemat suunda ja ülejäänud nn. konservatiivsemat poolt.Kus tõde on ei tea keegi. See sõltub ju paljudest asjaoludest.Ei saa näiteks alates järgmisest hooajast muuta kardinaalselt tehnilisi tingimusi.Sel pole ka mõtet.Mõte oleks siis kui on näha, et on tugev sponsorite huvi välisvõistluste vastu,aga kui seda pole siis vägisi keegi kuskile Soome ega Lätti sõitma ei lähe.Eesti autokross on ju hetkel keerulises seisus seetõttu, et puudub suuremate rahastajate huvi antud spordiala vastu.Kõigepealt tuleks keskenduda koduste sarjade müügile ja küll siis tuleb ka raha, peale mida on võimalik vaadata laia maailma.

mihkel, 24.10.2004 21:56
Eestis kõvad rajad ja lätis pehmed? Miks lätlased meie kõvadel radadel ka siis nii kiired on? Bagide näide on väga hea, ainult sinu arvamus et bagid on spetsialiseerunud lätile on vale. Bagide nõuded eri riikides praktiliselt samad.Võidab kiirem bagi. Samad bagid on kiired ka eestis. Bagid mis sõidavad läti mv-l on samad mis sõidavad nez-i sõitte, samad bagid sõitsid EM etapil ka. Küsimus ei ole radade katetes, on lihtsalt üsnagi ühtne reeglistik. Eesti rajad pigem auklikud mitte kõvad. Kas Plunge ja Bauska on pehmed või oled käinud ainult smiltene rada vaatamas?

siim, 24.10.2004 21:27
Need võistluskulud sõltuvad ju ka üsna paljudest asjadest. Näiteks kui kaugel etapp võistleja kodust asub, mis kütet võistlusautol kasutatakse, kas autovedamiseks on omal vahend olemas või tuleb seda rentida jne. Samas on kulud, mis peaks kõigil ühesugused olema, nagu osavõtutasu, rehvide kulumine jne. Tõenäoliselt on kindlasti igalühel kulud üsna erinevad, olgugi et võisteldakse samal võistlusel. Nii on ka raske võrrelda Eesti ja Läti krossidel osalemise kallidust. Kuigi on selge, et see võistlus, kus möödapääsmatud kulutused on suuremad, peaks ka kõigile kallim tulema. Näiteks kui üks rada sööb võistlusega terve jooksu rehve ja teisel saab ühe jooksuga sõita 10 võistlust, on väike kulude vahe sees küll. Nii mõnigi Eesti rada on küllalt rehvivaenulik, samas kui Läti radadel võib ühe jooksu rehvidega sõita terve hooaja.

vaade, 24.10.2004 20:45
Võibolla on lätis odavam võistelda - ma ei tea. Aga võid arvata, et Karusel on Valgast Smiltenesse (70km) tunduvalt odavam minna kui Kogulasse (300km + praam) - aga loomulikult on ju Toomas Sepal trantspordikulude suhtes sootuks erinev seisukoht.

vaade, 24.10.2004 20:32
ja mis tähendab kallim siin sõita kui lätis? mille arvelt? kui palju kallim? 10%? 20%? - see on tühine vahe. Kui lähed euroopa MV-le, siis võid eelarve vist kahe või kolmega korrutada?
Kui lätis on tõesti odavam sõita eks sõitke siis seal, ega eesti mv sellepärast pidamata jää. Ja kas arvad, et sügisel saavad kaks eestlast kokku - üks on eesti meister teine läti meister ja keegi neist on oluliselt shefim kutt või?

vaade, 24.10.2004 20:25
Võite ju rääkida et lätlased on palju kõvemad kui meie ja me peaks oma tingimused sellised tegema et seal ka sõita saaks - vahet pole - üks küla kross kõik, seal on lihtsalt võistlejate arv suurem. Ja seal on rajad liivasemad ja pehmemad ja seega auto ettevalmistus teistsugusem ja keegi Eestlastest pole viitsinud seda nii põhjalikult ette võtta et seal läbi lüüa. Vaata bagisid - kuna Eestis neil sõiduvõimalust pole, siis võtavad nad Lätis sõitmist tõsiselt ja on ka headel kohtadel - kui autodega sõitjad pühenduksid samuti lätile läheks neil sama hästi.
Aga ega sa ei saa ju iialgi teha sellist autot mis sõidaks võrdselt hästi kahes erinevas riigis, kahes erinevas süsteemis ükskõik mis riigid need ka poleks - ikkagi tuleb panustada ühele asjale korraga, seepärast polegi mõtet ajada sellist juttu, et teeme tingimused ja võistlussüsteemid samad mis lätis või euroopas või soomes või kus iganes - mõttetu.

mihkel, 24.10.2004 19:01
OK! olen siis "krossikauge edasi" Mina arvan et nende odavate autodega siin sõitta tuleb kallim kui näiteks lätis (tean omal nahal ja kui ei usu siis võib näiteks karuse käest ka küsida)

vaade, 24.10.2004 18:55
to mihkel
tundub et sa oled üsna krossikauge.
"jäämegi siia kändude vahele turnima" - loomulikult jääme - või arvad et Eesti ralli(või auto)kross aina areneb, kuni tast on saanud mingi maalilma superliiga?
"Ühe korraliku võistlusauto ehitus on nii kallis ja aeganõudev et ainult eestis sõitmiseks on ehitamine üsna mõttetu" - on jah nii kallis ja sellepärast meil eestis ühtegi sellist autot ei olegi, vaid on odavad autod, millega kannatab ainult Eestis võistelda. Ja kui keegi tahabki kuskile kaugemale minna, siis ta läheb vaatamata sellele kas siin sõidetakse auto- või ralikrossi.
(...ja balti etappe pole olemas)

mihkel, 24.10.2004 18:19
Ühe korraliku võistlusauto ehitus on nii kallis ja aeganõudev et ainult eestis sõitmiseks on ehitamine üsna mõttetu. Teine pluss oleks võimalus leida mingi sponsor et minna välja sõitma. see toimiks ainult siis, kui sama klass oleks eestis olemas. Iga võidusõitja põhieesmärk on teistega mõõtu võtta. Totrus on viljeleda mingit sellist asja mida kusagil mujal olemas ei ole. Autokrossi autoga jääks võimalus sõitta lätis-leedus näitaks balti või nez-i etappe, kui sellest vähe võib euroopa etappe ka kaasa sõitta. Oluline oleks veel see et saaks paikka võistlusklassid mida koguaeg ümber ei muudeta. Millegipärast on mul tunne et vaevalt rallikrossi suur edu saadab.

mihkel, 24.10.2004 17:54
Siis jäämegi siia kändude vahele turnima. Ei tahagi et reegleid tehaks mõne teise maa järele, vaid võiks aluseks võtta fia autokrossi reeglid tehes sinna sisse mõned lihtsustused.(selles suhtes nagu lätlastel)

randel, 24.10.2004 14:21
Ärme teeme reegleid teiste järgi. Teeme ise oma reeglid,mitte soome,rootsi,läti,leedu ega teiste järgi.Oleme eestlased teeme oma reeglid .Kes tahab sõita välismaal teeb auto nende reeglite järgi,eestis sõidame meie reeglitega.

mihkel, 23.10.2004 00:36
tegelikult on mul täitsa savi mida siin tehakse

mihkel, 23.10.2004 00:35
Ei ole nüüd kusagilt neid enam tekkimas ka kes väljapoole võiksid minna. Kohalikud kaklevad omavahel edasi ja peavad ennast kole kõvadeks meesteks. Meenub nez-i etapp vasalemmas kus ei jõudnud ära kuulata vabandusi miks lätlased kole kiired on ja kui pahad nad tegelikult on. Nüüd sõitke jah ainult rallikrossi et eesti taset teistega võrrelda ei saaks.

to mihkel, 22.10.2004 22:26
nüüd ju saavadki kõik autokrossi sõitjad ainultväljas sõitmas käia, pole enam vaja kohalike sõite sõita! Oleme ausad - kui palju neid väljas sõitjaid ikka on?

vaade, 22.10.2004 20:19
targad või mitte, aga otsus tehti statistikale tuginedes

to mihkel, 22.10.2004 18:10
Ja kuhu sa siis oma autokrossi autoga lähed? Lätti? Mis see annab? Targad mehed tegid selle otsus, niiet pole mõtet vinguda.

 

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia